Citat:
Ursprungligen postat av osth
Detta påminner mig om ett par tillfällen i mitt liv då jag faktiskt har hört röster.. Har aldrig tänkt på det så mycket och det var längesen jag hörde något nu, men när jag var mindre var det ofta när jag hade sovit dåligt (6-7 timmar) och typ satt ensam så pang hörde jag snabba röster som var ganska svåra att tolka vad dom sa.
Kan man skylla det på den dåliga sömnen eller finns det risk att jag är schizofren?
Visst låter det mer som att rösterna hörs i bakgrunden?

Och att ifall man slappnar av tillräckligt samtidigt som man håller ett svagt fokus på rösterna och liksom "tunar in" så hade du kunnat höra dom? Det har iaf jag gjort och då hörde jag rösterna tala långsamt klart och tydligt. Precis som dig så har jag dock bara hört röster vid enstaka tillfällen då jag varit psykiskt utmattad, håller på att somna in eller liknande... hehe.
Man börjar undra vad fan det är för röster

Har även hört väldigt komplicerad musik som lät som om det spelades från änglar och ekade genom insidan av mitt oändliga jag

Otroligt många instrument spelades samtidigt och jag kunde på något sätt höra den kontinuerliga helheten av musiken i det avslappnade och sensoriskt isolerade situationen som jag befann mig i då.
Kan man skylla det på den dåliga sömnen.. ja om du sov dåligt så är det väl klart ett tecken på att ditt psyke var utmattat eller uppstressat på någe vis... Jag har ingen aning om ifall det här är någonting som majoriteten iaf nån gång upplever precis som sömnparalys vilket kan anses vara rätt galet hehe.. Så länge man hör röster vid så enstaka tillfällen att det knappt påverkar ens dagliga liv en smula så blir det nästan någonting att se fram emot precis som en dröm anser jag iaf och är det här fenomenet så vanligt att majoriteten upplever det nån gång så kanske möjligheten för att bli schizofren ligger närmare än iaf vad jag trodde.. Ojj det blev lite fel.