2009-09-11, 17:46
Medlem
Min touchpad har slutat fungera, såväl som dubbelklickarknappen och högerklickaren.

Kan jag ha råkat stänga av dessa med något kommando? Köpte den för en vecka sedan: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=484996

Är det bara att skicka tillbaka datorn? Eller kan det vara något kommando/inställning jag råkat göra?

Tacksam för svar
Anton
Citera
2009-09-11, 18:04
Medlem
svaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelsson1234
Min touchpad har slutat fungera, såväl som dubbelklickarknappen och högerklickaren.

Kan jag ha råkat stänga av dessa med något kommando? Köpte den för en vecka sedan: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=484996

Är det bara att skicka tillbaka datorn? Eller kan det vara något kommando/inställning jag råkat göra?

Tacksam för svar
Anton

Har touchpadden fungerat överhuvudtaget?

Jag känner inte till något sådant kommando så misstänkter fel på touchpad
Citera
2009-09-11, 19:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar att göra en ominstallation av drivrutinen.

Vissa touchpad har en förmåga att sluta, men får tillbaka sitt liv med hjälp av en ominstallation.
Citera
2009-09-11, 23:39
Medlem
På min laptop - också en Acer - stänger man av touchpad + "mus"knapparna på Fn + F7. Leta efter en knapp med en hand och en ruta, om du har en sån så är det nog den! Du kan ju även titta i manualen där det borde stå var du (in)aktiverar touchpaden.
Citera
2009-09-12, 01:55
Medlem
Tack för svaren!

Tack så mycket för svaren. Ja touchpaden har fungerat. Jag har provat Fn F7 vilket var aktivera/inaktivera textmarkörläge, touchpaden fungerar ej varken på aktivt eller inaktivt textmarkörläge.

Jag provade även nyss med att avinstallera och sedan installera om drivrutinerna för den, den fungerar fortfarande inte.

Hur går jag tillväga nu? Ringer komplett och säger vad som är fel och skickar tillbaka datorn? Fick hem datorn för cirka 10 dagar sedan.....
Citera
2009-09-12, 01:59
Medlem
Hittar varken telefonnummer eller mail till komplett.se..... Är väl för trött antar jag, får försöka leta reda på det imorgon istället. Godnatt!
Citera
2009-09-12, 02:03
Medlem
crillecrilles avatar
Du har ångerrätten kvar va? Acer e inge bra.......
Citera
2012-03-05, 20:23
Medlem
På min Sony Vaio var det fn+F1. Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in