• 8
  • 9
2009-09-29, 20:09
Medlem
Asystoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thethief
när man lär känna folk som varit med så blir det automatiskt att man snackar brott

Allvarligt, märker du inte själv vilken pajas du är?
Lägg ner!
Citera
2009-09-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
..helt seriöst, vad är du för tjyv egentligen? Är nog det mest patetiska jag hört, sitter och spelar vass om att du inte torskat, sedan spelar du allan med att du skall framstå som en hedervärdig tjyv. Jävla nolla!!
Hatar parasiter som du, du har inte bidragit med något till samhället, bara kostat och skapat lidande. Hoppas du blir överkörd av en buss! Fitta!
vad gott jag gjort i livet tänker jag knappast redogöra för, dels för tråden inte handlar om detta och dels för att inte bli outad.
om du läser tråden ser du att jag visst torskat ibland.

mår du bra av att kasta skit? du är förstås felfri som alla andra här på fb...
akta så du inte får en hjärtattack.
Citera
2009-09-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
Allvarligt, märker du inte själv vilken pajas du är?
Lägg ner!
kikade lite på dina andra trevliga inlägg här på fb...
antingen så får du stryk av frun och lever ut ilskan på internet eller så är du lika jävla otrevlig irl. -vet inte vad som är värst.

nu är trollet färdigmatat av mig iaf = ignore
Citera
2009-09-29, 20:23
Medlem
-Ellington-s avatar
Går det att försörja sig som tjuv?
Hur mycket tjänar en tjuv ungefär per timme om man har det som heltidsjobb?

Om man vill börja tjuva, vad är det enklaste att börja med som kräver minst tid och lite erfarenhet?
Citera
2009-09-29, 21:55
Medlem
failures avatar
Under hur många dagar i veckan tränade du kondition under dina aktiva dagar? Tänker på att du inte använder våld och kanske således var snabb istället?
Citera
2009-09-30, 00:24
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ellington: går det att försörja sig som tjuv?

Om man vill börja tjuva, vad är det enklaste att börja med som kräver minst tid och lite erfarenhet?

Cyklar, det kan ju inte finnas något i hela världen som är lättare att sno, fast du lär ju få problem med att sälja dem, om du nu inte råkar hitta några riktigt fina mountinbike cyklar som du kan sälja utomlands. Annars rent generellt när det gäller tjyvar tror jag att det finns tre olika sorters. Dels de som har allmänt dålig moral och snor saker om de får chansen, tex en olåst eller bara dåligt skyddad moped eller motorcykel. Sen finns det väl de som gör det mycket för kicken, bryter sig in i villor o dyl. Den tredje sorten är väl de som typ lurar gamlingar och går in i deras lägenheter och stjäl saker medans de låtsas vara rörmokare... undrar vilken kategori Mr.Tjuv i den här tråden tillhör...

btw, glömde... de finns ju de mer yrkestjuvarna som stjäl bilar och båtar också och säljer utomlands. Men de är ganska ovanliga.
Citera
2009-10-01, 00:24
Medlem
Rahaats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Cyklar, det kan ju inte finnas något i hela världen som är lättare att sno, fast du lär ju få problem med att sälja dem, om du nu inte råkar hitta några riktigt fina mountinbike cyklar som du kan sälja utomlands. Annars rent generellt när det gäller tjyvar tror jag att det finns tre olika sorters. Dels de som har allmänt dålig moral och snor saker om de får chansen, tex en olåst eller bara dåligt skyddad moped eller motorcykel. Sen finns det väl de som gör det mycket för kicken, bryter sig in i villor o dyl. Den tredje sorten är väl de som typ lurar gamlingar och går in i deras lägenheter och stjäl saker medans de låtsas vara rörmokare... undrar vilken kategori Mr.Tjuv i den här tråden tillhör...

Där hade du mig. Visst gör / gjorde man det för pengar, men mycket var de roliga av allt, spänningen, spaningen, förberedelserna allt!

Jag har en eller två fråga till mr.tjuv, arbetskollega.

Vad var ditt vanligaste sätt att bryta dig in på? Har du gjort smashngrab alltså slå sig in i affär och rensa så mycket du kan eller köra bil in och greppa så mycket ni kan o dylikt? Hur långt kan / kunde du gå för att inte åka dit om de blev knas av civila? Slå ner personen som försökte stoppa dig, knivhugga den, hota, bara försöka springa osv?

Har vänner som var som dig, de hade ett hyffsat välbetalt jobb osv men gjorde inbrott på helgerna som ett extra knäck. De gjorde mycket för det roliga också, kickerna, var du en sådan? Känns det skönt att ha bryt-kunskaperna som ett skyddsnät ifall all annan ekonomisk tillförsel stryps av någon anledning? Vad är det svåraste du brutit upp?

Jag personligen tycker att vapenskåp är ett jävla jobb.
Citera
2009-10-01, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ellington-
Går det att försörja sig som tjuv?

visst går det men då ökar också risken at torska, för mig har det bara varit ett extraknäck bland andra.

cyklar vete fan, det ger inga pengar. skulle nog säga båtar eller bli proffessionell snattare och sälja kött för halva priset til resturanger.
Citera
2009-10-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Under hur många dagar i veckan tränade du kondition under dina aktiva dagar? Tänker på att du inte använder våld och kanske således var snabb istället?
inget alls, satsade mer på att vara diskret och försiktig
Citera
2009-10-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rahaat
Där hade du mig. Visst gör / gjorde man det för pengar, men mycket var de roliga av allt, spänningen, spaningen, förberedelserna allt!

Jag har en eller två fråga till mr.tjuv, arbetskollega.

Vad var ditt vanligaste sätt att bryta dig in på? Har du gjort smashngrab alltså slå sig in i affär och rensa så mycket du kan eller köra bil in och greppa så mycket ni kan o dylikt? Hur långt kan / kunde du gå för att inte åka dit om de blev knas av civila? Slå ner personen som försökte stoppa dig, knivhugga den, hota, bara försöka springa osv?

Har vänner som var som dig, de hade ett hyffsat välbetalt jobb osv men gjorde inbrott på helgerna som ett extra knäck. De gjorde mycket för det roliga också, kickerna, var du en sådan? Känns det skönt att ha bryt-kunskaperna som ett skyddsnät ifall all annan ekonomisk tillförsel stryps av någon anledning? Vad är det svåraste du brutit upp?

Jag personligen tycker att vapenskåp är ett jävla jobb.
det mest smash and grab liknade jag gjort var helt ensam med snabbt flyktfordon krossa en ruta och plocka grejor tills folk kom efter 10 min o då dra där dom inte kunde komma ikapp.

har aldrig behövt slagits men skulle nog bara springa.
våld e inte min grej, det blir så mycket grövre brott då.

ja, det har även för mig varit en slags extra livlina då man haft dåligt ställt ibland.
svåraste rent tekniskt vet jag inte men tyngst fysiskt måste vara när man burit några hundra liter bensin en längre sträcka, ett jävla kutande fram o tillbaka.
Citera
2024-02-19, 00:35
Medlem
Vilken typ av tjuv var du? Dvs den som går runt med kofot på natten och tömmer lokaler och bostäder, eller den typ av tjuv som stjäl mer öppet i butiker ex dyra verktyg o annat som är lätt att omsätta?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in