Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Cyklar, det kan ju inte finnas något i hela världen som är lättare att sno, fast du lär ju få problem med att sälja dem, om du nu inte råkar hitta några riktigt fina mountinbike cyklar som du kan sälja utomlands. Annars rent generellt när det gäller tjyvar tror jag att det finns tre olika sorters. Dels de som har allmänt dålig moral och snor saker om de får chansen, tex en olåst eller bara dåligt skyddad moped eller motorcykel. Sen finns det väl de som gör det mycket för kicken, bryter sig in i villor o dyl. Den tredje sorten är väl de som typ lurar gamlingar och går in i deras lägenheter och stjäl saker medans de låtsas vara rörmokare... undrar vilken kategori Mr.Tjuv i den här tråden tillhör...
Där hade du mig. Visst gör / gjorde man det för pengar, men mycket var de roliga av allt, spänningen, spaningen, förberedelserna allt!
Jag har en eller två fråga till mr.tjuv, arbetskollega.
Vad var ditt vanligaste sätt att bryta dig in på? Har du gjort smashngrab alltså slå sig in i affär och rensa så mycket du kan eller köra bil in och greppa så mycket ni kan o dylikt? Hur långt kan / kunde du gå för att inte åka dit om de blev knas av civila? Slå ner personen som försökte stoppa dig, knivhugga den, hota, bara försöka springa osv?
Har vänner som var som dig, de hade ett hyffsat välbetalt jobb osv men gjorde inbrott på helgerna som ett extra knäck. De gjorde mycket för det roliga också, kickerna, var du en sådan? Känns det skönt att ha bryt-kunskaperna som ett skyddsnät ifall all annan ekonomisk tillförsel stryps av någon anledning? Vad är det svåraste du brutit upp?
Jag personligen tycker att vapenskåp är ett jävla jobb.