Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-11, 15:22
Medlem
Octavianuss avatar
Det är så att jag har haft cs4 instalerat på min dator. Jag har haft litlesnitch så att den inte ska kunna kolla upp mot internet om det är lagligt eller inte. Har funkat bra. Men idag skulle jag använda det igen (indesign), och då skrek den till att min lösenord inte fungerade. Kollade i litlesnitch och såg att av ngn anledning hade jag tillåtit att indesign skulle få kolla mot internet.

Iaf, så så provade med en ny kod, dock va den visst inte så bra, så då skrek den till att jag inte fick använda adobe ngt mer. Jag tog bort att vad jag kunde hitta som hette adobe. Installerade om, men funkar iaf inte.

Så antar att det sparats ngn fil ngn stans om att jag inte har tillåtelse osv. Vad ska jag göra för att kunna installera och köra programmet igen.
2009-09-11, 15:43
Medlem
RedClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octavianus
Det är så att jag har haft cs4 instalerat på min dator. Jag har haft litlesnitch så att den inte ska kunna kolla upp mot internet om det är lagligt eller inte. Har funkat bra. Men idag skulle jag använda det igen (indesign), och då skrek den till att min lösenord inte fungerade. Kollade i litlesnitch och såg att av ngn anledning hade jag tillåtit att indesign skulle få kolla mot internet.

Iaf, så så provade med en ny kod, dock va den visst inte så bra, så då skrek den till att jag inte fick använda adobe ngt mer. Jag tog bort att vad jag kunde hitta som hette adobe. Installerade om, men funkar iaf inte.

Så antar att det sparats ngn fil ngn stans om att jag inte har tillåtelse osv. Vad ska jag göra för att kunna installera och köra programmet igen.

testa med detta "clean script"

http://www.adobe.com/support/contact/cs4clean.html
2009-09-11, 17:33
Medlem
Octavianuss avatar
tyvär funkar inte. Det tar bort allt, går bra att instalera och allt, men sen när man ska öppna programmet så säger den bara att licensen har gått upphört att gälla. Sen stängs det ner, och det går inte att öppna. Så antar att den sparar ngt fuffens ngn stans.
2009-09-11, 20:25
Medlem
keso_411s avatar
blev lika dant på min mbp efter jag hade installerat snow leopard. jävligt skumt och förbannat irriterande när man sitter i adobe program nästan varje dag och inte har råd att pröjsa för skiten
2009-09-12, 08:24
Medlem
Octavianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keso_411
blev lika dant på min mbp efter jag hade installerat snow leopard. jävligt skumt och förbannat irriterande när man sitter i adobe program nästan varje dag och inte har råd att pröjsa för skiten

Hur lyckades du lösa problemet då? Eller har du inte gjort det ännu?
2009-09-14, 10:19
Medlem
Hispers avatar
Den här typen frågor skall tas i den här tråden https://www.flashback.org/showthread.php?t=578910

Gör om, gör rätt

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in