2009-09-11, 12:18
Medlem
Har själv inget konto på flashback så jag lånar min polares.

Fick ett brev från hsb innehållande följande:

vi har nu fått in ytterligare klagomål på dig om störande av grannar och förbipasserande
Vi tolererar inte detta varför vi har skickat ärendet till bostadsjuridik för avhysning.

det finns ingen underskrift eller kontaktnummer på brevet så funderar på ifall mina kinkiga
grannar stoppat i det för att jävlas.

Annars undrar jag hur man kan sätta sig emot en avhysning (bostadsrätt). skall även tillägga
att jag fått 4 varningar under 1 år.

Tack på Förhand /mph
Citera
2009-09-11, 12:19
Medlem
milkmannenknas avatar
Kan ju rekommenderas att du köper en tårta och försöker bli vän med värden.. annars lutar det såklart mot vräkning om det skett 4 gånger på ett år..

Edit: Ring värden och fråga om han stoppat i den?
Citera
2009-09-11, 12:34
Medlem
Logga?

Citat:
Ursprungligen postat av dr.skrotum
...Fick ett brev från hsb innehållande...

Om det inte fanns någon underskrift eller annan kontaktinfo: Hur vet du då att det var från HSB? Såna brev finns det väl alltid telenummer, adress och sånt med i?
Citera
2009-09-11, 12:34
Medlem
Codens avatar
vadå "värden", han bor i bostadsrätt, det finns ingen värd.

förmodligen har någon i styrelsen stoppat lappen i din brevlåda

Med 5 varningar på ett år så betyder det med STOR sannolikhet att du och/eller de du umgås med i lägenheten är asociala mongon som inte kan ta hänsyn till sina medmänniskor och bör bosätta dig i ett tält i skogen så andra slipper drabbas av att ni är dumma i huvudet.

För att svara på frågan, JA, styrelsen har inlett ett försök att få dig avhyst och därmed tvångsförsälja lägenheten. Hur det går däremot vete fåglarna.
Citera
2009-09-11, 12:46
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Har själv inget konto på flashback så jag lånar min polares.

Fick ett brev från hsb innehållande följande:

vi har nu fått in ytterligare klagomål på dig om störande av grannar och förbipasserande
Vi tolererar inte detta varför vi har skickat ärendet till bostadsjuridik för avhysning.

det finns ingen underskrift eller kontaktnummer på brevet så funderar på ifall mina kinkiga

Annars undrar jag hur man kan sätta sig emot en avhysning (bostadsrätt). skall även tillägga

Tack på Förhand /mph

Ännu ett exempel på att ägarlägenheter bör införas. Tänk dig in i situationen om du ägt ett hus, och dina grannar tyckt att du stör. Skulle staten då expropriera din egendom då? Nej. Lika lite tycker jag man ska kunna bli av med en lägenhet.
Citera
2009-09-11, 12:52
Medlem
Suecotes avatar
Kan ju ocksa vara sa att TS verkligen ar ett storande element och ratteligen bor avhysas, sa att ovriga boende kan atnjuta sin boendemiljo i fred.

OnT: Later lite styltad formulering. Ar det inte pa HSBs brevpapper later det mysko. Losningen ar kanske att du skarper till dig.
Citera
2009-09-11, 13:39
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:

Tack på Förhand /mph

När det gäller bostadsrätt är det ju fråga om tvångsförsäljning.

HSB har enligt brevet lämnat över ärendet till någon som skall ta
hand om en ansökan.

Så det kommer väl snart en uppsägning och en ansökan om tvångsförsäljning.

Ansökan skall göras hos KFM. Du får tillfälle att yttra dig. Sen kan du ju
klaga på beslutet.

Har du fått 4 varningar som är berättigade finns ju stor risk att det
kan bli en tvångsförsäljning.

Se bostadsrättslagen 8 kap m fl.

http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19910614.htm
Citera
2009-09-11, 13:45
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Ännu ett exempel på att ägarlägenheter bör införas. Tänk dig in i situationen om du ägt ett hus, och dina grannar tyckt att du stör. Skulle staten då expropriera din egendom då? Nej. Lika lite tycker jag man ska kunna bli av med en lägenhet.

Fast med ägarlägenheter kommer ju då något slags avtal antagligen finnas, typ "stör du andra i detta hus får du ersätta dem med 10k SEK".
Citera
2009-09-11, 14:05
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ännu ett exempel på att ägarlägenheter bör införas.
De är redan införda.
Citera
2009-09-11, 14:47
Medlem
Citat:
Hmmm.... du kanske kan kontakta styrelsemedlemmarna och kontrollera att det verkligen är någon av dom som står baken meddelande?
Citera
2009-09-11, 15:35
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Fast med ägarlägenheter kommer ju då något slags avtal antagligen finnas, typ "stör du andra i detta hus får du ersätta dem med 10k SEK".

Nej, du behöver inte ingå något sådant avtal. Lika lite som att du måste ingå avtal med dina grannar när du köper hus.
Citera
2009-09-11, 17:43
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Nej, du behöver inte ingå något sådant avtal. Lika lite som att du måste ingå avtal med dina grannar när du köper hus.

Du ser inte att några problem kan komma att uppstå om du i ett sådant ägarförhållande har grannar som stör och du inte har något att sätta emot?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in