2009-09-12, 22:48
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
För det första är det här Sverige och inte Usa, vilket gör att det blir än mer absurt att ställa mig eller någon annan, som ifrågasätter den officiella teorin, tillsvars för vad en liten grupp människor gör over there. Jag vet att ni önskar att detta var jref, men sist jag kolla så hette fortfarande forumet flashback. Dessutom vet ni om att de sk trutherrörelsen är en, även om det säkert finns undantag, fredlig rörelse, så sluta låsas som någonting annat.

Jag förstår inte varför jag skulle önska att det här var jref? Jag hänger där också då och då, ville jag att det här vore jref så skulle jag BARA hänga där.

Nej, det är inte en liten grupp människor som beter sig så (eller, visst är de få, men det är ändå en hyggligt stor del av twoofers det rör sig om, och jag snackar inte bara om USA).

Fredlig rörelse? Ja tjena... Ta en titt på dödshoten mot Mark Roberts exempelvis, fantastiskt fredligt du...

Citat:
Sedan tycker jag det är väldigt roligt hur du i samma andetag som du försöker snyfta till dig själv sympatipoäng, genom att utrycka ditt stöd för de anhöriga, anklagar indirekt mig då i det här fallet, för att göra det samma sak, något jag aldrig gjort och faktiskt aldrig sett någon annan göra heller, tills nu.

Var har jag skrivit att det inte är ok att känna sympati med offren? Det är väl tvärtom en rätt normal attityd. Det jag reagerat över är att jag flertalet gånger sett foliehattar försöka monopolisera den där sympatin och att de antytt att eftersom vi tror på den officiella versionen så är vi hjärtlösa typer som struntar i de anhöriga. Särskilt illa eftersom de gärna pissar på de anhöriga när det passar deras syften.

Kalasbra om du känner sympati för de anhöriga, som jag skrev i mitt förra inlägg så förstår jag inte hur du kunde tolka det som att jag skulle känna begränsningar av det slaget. Snyftsympatier känner jag inte att jag försökt dra till mig, jag är en rationell person som tycker att vi kanske ibland får fundera lite på hur många som dör världen över varje dag av svält och ställer det i relation till 911. Det gör det givetvis inte bättre för de som förlorade någon den dagen, allas personliga tragedier är givetvis hemska för de som drabbas.

Citat:
Däremot påpekade jag i denna tråd, att jag inte anser är att det är speciellt moraliskt högstående att håna en grupp människor som faktiskt tar ett ansvar och förmedlar det våra medier helt struntat i, att de påstådda fundament, som de krig, som Sverige själva deltar i, grundar sig på något som aldrig har belagts med några reella bevis. Jag förväntar mig nu inte att du ska förstå detta, då hela konceptet med vikten av att man i en demokrati håller sina makthavare ansvariga för sina handlingar helt verkar har gått förbi dig. Du har väl helt enkelt varit för upptagen med att slicka röv.

Vems röv skulle det varit? Problemet är som vanligt att ni snackar en massa men inte levererar. Jag är också tämligen skeptisk till vad som kommer ut ur politikers munnar, de kvalar in strax bakom foliehattar i grenen skitsnack.

Och vi tar det igen, vi hånar inte "sannings"rörelsen för att de väljer att rapportera om alternativa saker, vi hånar dem för att de inte har något konkret i bevisväg men ändå förväntar sig att folk skall ta dem på allvar. Det blir liksom rätt tramsigt.

Citat:
Vidare så tycker jag att anklagelserna om jag anser brandmännen och de anhöriga som medkonspiratörer är löjliga. Att de däremot mycket väl kan veta mer än vad det avslöjar får man väl ändå lov att anta. Eller blir du ledsen då?

Varför skulle jag bli ledsen? Jag kan tänka mig en eller annan brandman som var med den dagen kanske skulle bli förbannad över en sådan antydan.

För övrigt har jag sett horder med öppna anklageelser från er "freedliga" rörelse om att brandmännen var med i konspirationen.

Citat:
Till sist förstår jag inte rigtigt vad du menar med att det skulle vara ett datapel? Om du nu tycker att ett ifrågasättande av den officiella 11/9 versionen är en barnslig nyck, varför bry sig?

Personligen så hänger jag här för att jag är fascinerad av ämnet konspirationer, och framförallt då hur foliehattar egentligen funkar. Eftersom jag inte tror att ett toppskikt i en västerländsk demokrati med berått mod och helt skrupellöst iscensatte ett massmord på sin egen befolkning så ser jag inget skäl att bli extra upprörd. Ni som däremot är övertygade om att det var så, ni har ALLA skäl att vara tvärförbannade på riktigt. Då är en rimlig fråga vad man borde göra åt saken? Dra det till domstol? Samla hård bevisning som sen kan publiceras likt Watergate? O nej, den stora lejonparten "sannings"sökare sitter och snackar på Internet... Hallå? Om jag var bergis på att en motsvarande händelse var lurig så inte hade jag prioriterat att upprepade gånger posta gammal skåpmat som blivit överbevisad på flashback, det kan du vara säker på. Var är era ambitioner? Skall ni ta tag i det på riktigt, eller nöjer ni er med att posta gryniga jootjoobfilmer som folk inte tar på allvar?

Det är DET som är att hantera det som ett dataspel som skall vinnas. Fine, säg att någon faktiskt postar något i det här forat som inte kan vederläggas lika lätt aom alla andra kasserade teorier ni dragit fram de senaste åtta åren, vad har ni vunnit på det? Grattis, de ansvariga lär inte få stå till svars på grund av en tråd på flashback.

Alltså, inte så att jag vill skrämma bort er, då har vi ju inga att prata med. Jag undrar mest när ni skall ta tag i det på riktigt?

Citat:
Själv ser jag det som ytterst viktigt ur en freds synpunkt att belysa det faktum att USA manipulerade till sig kriget i Afghanistan, utan någon som helst bevisingen, något du själv jobbar hårt på att få oss att glömma.

Jag? Peta upp lite belägg för det eller ta tillbaka det. Jag har väl flera gånger kritiserat USAs utrikespolitik, och jag tycker att deras äventyr i Afghanistan är väl värt att ifrågasätta. Problemet är att det här är äpplen och päron. Deras krig har inget med skuldfrågan i 911 att göra, det kan vara ett smutsigt krig även om 19 Saudier kapade de där planen.

Det som VERKLIGEN står i vägen för seriösa granskanden av vad USA haft för sig är tyvärr det faktum att ni drar ner den här viktiga frågan till något folk inte känner att de behöver ta på allvar. Just det, grattis, det är foliehattarna som drar uppmärksamheten från relevanta frågor om saker som faktiskt hänt till huruvida hologram, missiler eller fjärrstyrda plan användes den dagen. Jag är säker på att Bushadministrationen tackade sin lyckliga stjärna för er existens som gjorde livet så mycket lättare för dem.
Senast redigerad av Pad 2009-09-12 kl. 22:55.
Citera
2009-09-12, 22:54
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
För det första är det här Sverige och inte Usa, vilket gör att det blir än mer absurt att ställa mig eller någon annan, som ifrågasätter den officiella teorin, tillsvars för vad en liten grupp människor gör over there. Jag vet att ni önskar att detta var jref, men sist jag kolla så hette fortfarande forumet flashback. Dessutom vet ni om att de sk trutherrörelsen är en, även om det säkert finns undantag, fredlig rörelse, så sluta låsas som någonting annat.
Så ni får använda Loose Change, Richard Gage mfl amerikanska källor för att "bevisa" er ståndpunkt men vi får inte jämföra er med amerikanska truthers eftersom [oklar anledning]?
Powerboy är svensk. Pad skriver inget om att du skall stå till svars för amerikanska truthers vad jag kan se.
Citat:
Däremot påpekade jag i denna tråd, att jag inte anser är att det är speciellt moraliskt högstående att håna en grupp människor som faktiskt tar ett ansvar och förmedlar det våra medier helt struntat i, att de påstådda fundament, som de krig, som Sverige själva deltar i, grundar sig på något som aldrig har belagts med några reella bevis. Jag förväntar mig nu inte att du ska förstå detta, då hela konceptet med vikten av att man i en demokrati håller sina makthavare ansvariga för sina handlingar helt verkar har gått förbi dig. Du har väl helt enkelt varit för upptagen med att slicka röv.
Så genom att stå tillsammans med de som anklagar anhöriga och kollegor för att vara medhjälpare till massmord, du verkar vilja påskina att du inte gör det, jag tror dig inte, men för debattens skull kan vi ju låtsas att du menar det, tar du ditt ansvar? Om du nu är av åsikten att ingen anhörig, som t ex Ted Olsen, är inblandad i din konspiration, vad gör du bland dina trutherskompisar för att ta den ståndpunkten? Har du sagt till dem att de är lite creepy som tror att hundratals människor ljuger om sina käras död för att tjäna några dollar?
Nej det har du naturligtvis inte gjort. Du springer med den lilla flocken.
Hur många var det på er demonstration, fem pers, tio pers?

Citat:
Vidare så tycker jag att anklagelserna om jag anser brandmännen och de anhöriga som medkonspiratörer är löjliga. Att de däremot mycket väl kan veta mer än vad det avslöjar får man väl ändå lov att anta. Eller blir du ledsen då?
Fascinerade, du anser att det är löjligt att anklaga dem för att vara delaktiga i din konspiration. Men i nästa andetag anklagar du dem för precis det du tyckte var löjligt. Är du dum eller bara desperat?

Citat:
Till sist förstår jag inte rigtigt vad du menar med att det skulle vara ett datapel? Om du nu tycker att ett ifrågasättande av den officiella 11/9 versionen är en barnslig nyck, varför bry sig? Själv ser jag det som ytterst viktigt ur en freds synpunkt att belysa det faktum att USA manipulerade till sig kriget i Afghanistan, utan någon som helst bevisingen, något du själv jobbar hårt på att få oss att glömma.
Fast det där är fortfarande inte bevis för att det fanns sprängmedel i tornen. Eller att shanksvilleplanet kraschade någon annastans än i just shanksville . Eller att Pentaghon träffades av en missil.
Jag håller med dig. USA använde 9/11 för att uppnå politiska syften. Men det är inte någonstans, inte på en enda liten ynka punkt, bevis för att det fanns sprängmedel i någon av byggnaderna.
Citera
2009-09-26, 21:52
Medlem
Pads avatar
Blev det någon manifestation alls eller?
Citera
2009-09-26, 22:20
Medlem
AxelFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Blev det någon manifestation alls eller?
Givetvis, med hela 2-10 personer som deltog. Oj va många ögon dom lär ha öppnat den dagen.

Och då menar jag givetvis på det här sättet: http://labellanoire.files.wordpress.com/2009/01/what-the-fuck-cat.jpg
Citera
2009-09-27, 08:18
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinmusic
ta 2 stålpinnar, valfri tjocklek. elda en på mitten med 2500 celcius.
å kolla sen om din stålpinne ramlar ihop på sig själv.
Låt mig gissa, du hade aldrig någon metallslöjd i högstadiet? Jag hade det och tillverkade en ganska schysst ljusstake. Så det behövs inga 2500 grader för att forma järn.
Citera
2009-09-27, 10:30
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Låt mig gissa, du hade aldrig någon metallslöjd i högstadiet? Jag hade det och tillverkade en ganska schysst ljusstake. Så det behövs inga 2500 grader för att forma järn.
Det var nog fler lektioner i olika ämnen som robinmusic aldrig hade.
Citera
2009-09-27, 12:14
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Ja, nånstans måste de finnas bilder.

Hittade detta förövrigt

http://www.vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=15173&forum=37

Vore intressant att veta om dom fick ihop mer än dubbelt så mkt folk

En intressant fråga, är varför demonstrera varje månad den 11:e ?

http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=VakenKalender

Enligt deras kalender så planerade dom demonstrationer i Umeå med, någon som vet mer?

Är nog inte alls omöjligt att de lyckades få ihop 4 personer istället för 2. De lyckades kanske muta sina småsyskon att följa med?

Skämt åsido, jag tycker det är bra att vaken-folket går runt och demonstrerar lite då och då. Springer de runt på stan och lallar så sprider de ju mer glädje och skratt än gatumusiker!
Citera
2009-09-27, 23:12
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Hur som helst, så är inte Empirestates building byggt som WTC, bara det är en avgörande faktor.
Dessutom var det en annan typ av flygplan som träffade Empirestate än vad som träffade WTC
Nu har jag ingen uppgift på hur mycket bränsle det var i B-52an heller, men det var nog en skillnad där med.
Dessutom var det ett propellerplan, inte ett jetplan som åkte på full patte.
Citat:
Kalla mig dysterkvist, men jag har lite svårt för att den stora humorn i håna människor som försöker upplysa den svenska befolkning om att de krig, vårat land själva numera bidrar till, är startat på mycket lösa grunder och att den utredning av attacken som sägs ligga till grund för Usa:s aggressiva utrikespolitik har varit utsatt för en mörkläggning. Våra tidningar har ju konsekvent vägrat skriva om detta, så att människor i sann folkbildande anda ger sig ut och tar sitt demokratiska ansvar ser jag helt utan ironi som fantatiskt. Du därimot har tyvärr tappat konceptet helt.
Så bara för att krigen i Afghanistan och Irak (som ganska snart är 10 år gamla, mind you) inleddes på inte helt rätlinjiga grunder så måste folk som som har åsikter om den förda politiken alliera sig med snorungar som efter snart 10 år fortfarande inte har fått in det i sina tjocka men glest möblerade skallar att stål tappar bärkraften långt innan det smälter?
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Det var nog fler lektioner i olika ämnen som robinmusic aldrig hade.
Det var nog fler årskurser med olika ämnen som robinmusic aldrig hade.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2009-09-27 kl. 23:20.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in