2012-07-09, 17:02
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Staffemix i honversion: Leia (se avatar)
Staffemix i hanversion: Luke
Chihuahua: Ace (vi kallar han för ICA-Jerry då han tamefan är efterbliven)

Hahahaha! Ja chihuahuor har fan inte mycket innan för pannbenen vet jag av egen erfarenhet, men roliga är dem
Citera
2012-07-11, 02:49
Medlem
Redcloudss avatar
I hemmet där jag och mina polare bor i har vi 3 katter

''I need money'' men smeknamet på den är ''money''. Polarna och jag kom på det namnet dagen innan vi skulle hämta money och vi var stekta och såg på ''how high'' och en av karaktärerna heter ju just ''I need money'' så vi tänkte bara ''Varför inte?''

''Hitler'', Den heter så för den har en svart fläck mellan nosen och munnen så det ser ut som en Hitler mustasch så därför heter den så.

''Jumpy'' Först hette den ''tjorven'' men sen såg vi att den katten gillar att hoppa runt hela jävla tiden så vi bytte namn på den till just jumpy.
Citera
2012-07-11, 03:10
Medlem
Elefantomens avatar
Hade en boaorm som hette Bosse. Nu har jag fyra pilgiftsgrodor, samtliga saknar namn för tillfället, men den största ser verkligen ut som en Doris.
Senast redigerad av Elefantomen 2012-07-11 kl. 03:13.
Citera
2012-07-11, 08:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vi har en honkatt som är dryga 12 år och heter Vilma.
Citera
2012-07-11, 11:13
Medlem
chran508s avatar
Samojedhane på 11 år vid namn Ingo. Ska man vara riktigt fancy så kan man skriva Plogens Ingo Ivalde.
Citera
2012-07-11, 23:39
Medlem
CalamityDs avatar
Halv persier som heter Aldo Raine och en kritvit elak kattkräk som heter Davy Jones.
Citera
2012-07-12, 06:38
Medlem
Har en hankatt på 2-3 år som jag kallar för Freddie.
Citera
2012-07-12, 07:04
Medlem
GalFisks avatar
Vi har en snart ettårig långhårig honkatt som heter Siv (namngedd av mammans ägare). Men kärt barn har många namn, och hon får vid olika anledningar heta bland annat: sivan, skivan, CD-skivan, CP-skivan, skivspelaren, fluff, puff, tuff, floff, snofsan, piga, poff, pofflan, päls, pälskragen, pälsmössan, mammas gos, mammas nos, tryne, pälstryne, röven, kattarslet, kissen, missen, missemjauen, kissekjauen, trampklös, trampolina, bråksäck, idiot, dumspån, dumkatt, smartkatt, kräsen, kräsnast, sopprot, svans, svansen-bredare-än-katten, gnällspik, bordskatt, kartongkatt, lådkatt, skåpkatt, skräpkatt, bortskämd, nyfiknast-i-världen, jobbig, p-pillret, klätterkatt... och säkert många fler.
Citera
2012-07-12, 08:11
Medlem
BenjaminBreegs avatar
Har en kattunge på 10 veckor som heter Frank.

Han fick hetta Frank, dels efter låten Frank av Kent och efter Frank Wagner i Johan Falk..varför? Det vettefan! ;D
Citera
2012-07-12, 08:40
Medlem
leenies avatar
Min bullarab (hund) hanne heter Barry, vilket oftast blir till smeknamnet Bazza har i Australien dar jag bor. Bazza forkortas allt som oftast till Baz.

Vid val valda tillfallen ar han sir Baz och Bazzmeister eller Da Bazz.
Citera
2012-07-15, 14:44
Medlem
Smegmas avatar
Vi har en amstaff på sex jordsnurr som heter Bozz. Världens bästa jycke - no doubt! Just nu ligger han på rygg i soffan och drar timmerstockar. Alla i familjen skulle verkligen göra allt för Vår livskamrat.

Citera
2012-07-15, 16:02
Medlem
BaronVonDraiss avatar
Leopardgecko: Safiy (arabiskt namn)
Tokaygecko: Scylla (grekisk mytologi)
Panterkameleont: Monet (efter den franska konstnären)

Därutöver har jag även två råttor... Men de har inga namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in