2007-08-27, 11:53
Medlem
Mjaus avatar
vår lilla svarta bondkatt heter Missan. Min flickväns stora St. Bernard heter Rockie, även fast det är en tik
Citera
2007-08-27, 12:50
Medlem
Washuwants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
Grannen har en sån hund om det nu var en bullterrier...
dem hundarna är kanske inte dem smartaste, sen så är dem svåra att träna då dem har en ganska stark egenvilja!

den hunden rastar grannen ungefär, tror inte änns att den kan "sitt".
kan ju iof bero på ägaren också!

vad har du för ras?

hehe ju det har jag läst, men det är nog ägaren som spelar en stor roll där. Jag har en rott/schäffer/bordercollie och den ser ut som en liten björn
Citera
2007-08-27, 13:07
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
Grannen har en sån hund om det nu var en bullterrier...
dem hundarna är kanske inte dem smartaste, sen så är dem svåra att träna då dem har en ganska stark egenvilja!

den hunden rastar grannen ungefär, tror inte änns att den kan "sitt".
kan ju iof bero på ägaren också!

Jo, det är en bullterrier på bilden (som f ö är en reklambild för Absolut Vodka, "Absolut Accessory." står det på den).

Sanningen att säga är bullterriers väldigt smarta, ibland är de för kluriga för sitt eget bästa. Saker de finner nytta av att lära sig lär de sig oerhört snabbt (många gånger redan på första försöket), men som du skriver har de en enorm egen vilja, de ledsnar snabbt om man blir tjatig och de kan vara svåra att motivera lärande om de har en ägare som inte har potential att hitta rätt motivationsteknik för hunden. En del ägare gör heller inga försök, inte ens till att få hunden att gå sansat i kopplet, utan väljer att leva obildbarhetsmyten med sin bullterrier, trist nog.

Eftersom jag är en lat jäkel till matte har jag lärt min bulletik att t ex stanna, backa, sitta och ligga när hon själv varit på väg att göra dessa saker. På så sätt har hon aldrig fattat att hon tränats, och har heller inte ledsnat. Enkelt, smärtfritt och väldigt praktiskt.
Citera
2007-08-28, 22:23
Medlem
Sorkus avatar
Har en perserkatt, Shadow heter han (han är svart). Det är inte så vanligt tror jag inte
Citera
2007-08-28, 22:30
Medlem
Bitemarkss avatar
min nymfkakadua heter Spud
Citera
2007-08-31, 21:52
Medlem
Humsibums avatar
Min efterblivna bonnkatt heter så mycket som *trumvirvel* Whisky!
Citera
2007-09-01, 22:38
Medlem
mesmerize_mes avatar
Red en gång i tiden en häst som var registrerad som: Fölet berntsson. Hehe, ganska speciellt. Det var ett sto bör tilläggas.
Sen så var det en hund som hette Slabbis för hon drägglade så mycket.
Sen vat det en katt som hette Knubban. Hon var fet som liten, men som vuxen var hon mager som fan och ingen hajade vad namnet kom ifrån.
Citera
2007-09-02, 01:03
Medlem
The Masters avatar
Min schäfer heter KILLER. Han är jättesnäll.
Citera
2007-09-22, 14:29
Medlem
Min katt heter Tuss & hunden heter Freddie.
Citera
2007-09-22, 14:33
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meetoo
Min katt heter Tuss & hunden heter Freddie.
Freddie är ett namn som jag gillar på en hund. Bra val.
Citera
2007-09-22, 14:35
Medlem
Maximus23s avatar
charlie, en övervuxen schäfer.. extremt bra vakthund...aldrig ägt en kaxigare hund än denna
Citera
2007-09-22, 14:45
Medlem
hilltops avatar
Jag har inget djur, Men ska vara kaninvakt åt tjejens polare som ska plugga , den heter GOLFBOLLEN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in