• 4
  • 5
2009-09-13, 07:19
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcom87
Av en hög polischef som jobbat med henne.Jag nämner inga namn. Tro det eller ej, jag bryr mig inte. Jag har iallafall mer än hennes "rykte" att gå på.
Har också en vän som jobbar högt inom polisen som bekräftar det du säger
2009-09-13, 12:51
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Version-5: Säpo har en tankeläsare som mottager alla larm. Han kunde enkelt avfärda hennes ärende eftersom hon borde vänt sig till SOS Alarm istället

Version 6: SÄPO-larmet hade alkolås.
2009-09-14, 18:25
Moderator
Tystnads avatar
För några år sedan stod det i blaskorna om "överfalls larm för hotade kvinnor" detta larm bestod då om jag minns rätt av en avskalad mobiltelefon (GSM) model mindre där det bara fanns en funktion (man kunde alltså inte ringa med den som en vanlig telefon ,fanns ingen knappsats),man tryckte på den enda knappen och telefonen ringde då upp ett förprogrammerat nr till en larmcentral ,har för mig att larmoperatören hade möjlighet att tala med den som larmat. Sedan var det möjligt att också se och spåra vart den som larmade befann sig om personen själv inte kunde uppge detta .
Senast redigerad av Tystnad 2009-09-14 kl. 18:28.
2009-09-14, 18:45
Medlem
Jag kan inte fatta varför hon inte ringde ambulansen om det inte är något allvarligt lurt med det hela. Speciellt som det hela ägde rum på nattkröken.....
2009-09-14, 19:04
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Jag kan inte fatta varför hon inte ringde ambulansen om det inte är något allvarligt lurt med det hela. Speciellt som det hela ägde rum på nattkröken.....
Tydligen låg hennes mobiltelefon uppe i en loftsäng. Svårt att ta sig dit med brutet knä.
2009-09-15, 09:05
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf

För hon var packad när hon skulle upp på loftsängen och inte klarade av att klättra upp och då ramlade hon ner och slog sönder knät. Hade hon ringt ambulans så hade de nekat henne och bett polisen hämta henne för tillnyktring i en fyllecell vilket hon var fullt medveten om och en fyllkärring har inte mycket rättigheter i en fyllecell.
2009-09-15, 15:07
Medlem
Gabriel Knights avatar
hahaha varför ligger tråden i olyckor och katastrofer?
2009-09-15, 16:06
Medlem
Phil.Leotardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight

För hela kärringen är en olycka
2009-09-15, 18:20
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight

För att moderatorerna är villrådiga och inte riktigt vet vart tråden hör hemma.
https://www.flashback.org/showpost....5&postcount=15

Olyckor och katastrofer är väl inte helt fel dock. Fallet och skadan måste ju anses vara en olycka och att inte SÄPO kom tycker många är en katastrof.

Själv tycker jag den borde slås ihop med Götblad-tråden i skvaller.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=453058
Senast redigerad av Noxyl 2009-09-15 kl. 18:23.
2009-09-15, 21:21
Medlem
HaxxarNs avatar
Va är det för jävla vekling? Och hur ramlar man i sitt eget hus så man krossar knät? Full eller?
2009-09-15, 21:40
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Nä mina vänner, den här tråden fich en chans att ha någon form av inriktning på själva olyckan, men nu är det mest generellt skvaller, och jag ser inget i den här tråden som är spektakulärt nog för att rättfärdiga en sammanslagning med den befintliga skvallertråden, så jag tar nog och plockar fram hänglåset här.

· KLICK ·

// Mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in