2009-09-10, 22:09
Medlem
laserlasses avatar
Han berättar om sin tripp
http://open.spotify.com/track/0juZlRP3Qa9LXCFB7FJCdj
Citera
2012-10-09, 15:01
Bannlyst
Bumbar nu

Vill säga att jag tycker han var en fascinerande galning. Hans kropp kanske klarade av mycket narkotika, kanske då främst LSD.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2012-10-09 kl. 15:41.
Citera
2012-10-09, 17:57
Bannlyst
Frågan är om han led av missbruk, om han nu direkt missbrukade själv.
Citera
2012-10-09, 20:10
Medlem
lanetknegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Frågan är om han led av missbruk, om han nu direkt missbrukade själv.
Tim körde LSD konstant från att han fann den i princip. När han höll i Millbrook-kollektiven var han och alla som bodde där höga konstant. Hela huset var dränkt i LSD så att bara befinna sig i det gjorde en hög som ett hus.

Till och med när han hamnade i fängelse tog han LSD, som han smugglat med sig. Han verkar inte ha lidit av något missbruk. Han och hans följeslagare såg det inte som en drog man tog i syfte att bli hög. Det handlade bara om att nå ett högre medvetande. Timothy ville nog bara befinna sig i det stadiet hela tiden.

The High Priest, kallade han sig. Jag tycker det är lite kul, eftersom han var hög hela tiden. En riktigt härlig snubbe, enligt min uppfattning!
Citera
2012-10-09, 20:15
Bannlyst
Vem vet, han kanske hade sex med Marilyn i sina hallucinationer, hahahaha.

Kanske han inte förtjänade några fängelsestraff?
Senast redigerad av kukukukusjkin 2012-10-09 kl. 20:32.
Citera
2012-10-09, 21:22
Medlem
lanetknegares avatar
Citat:
Vem vet, han kanske hade sex med Marilyn i sina hallucinationer, hahahaha.

Kanske han inte förtjänade några fängelsestraff?
Enligt sig själv förtjänade han inte fängelse. Han satt där i ett par månader. Sen klättrade han över stängslet och flydde till Europa, och fortsatte förmedla sina kärleksfulla budskap
Citera
2012-10-09, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lanetknegare
Enligt sig själv förtjänade han inte fängelse. Han satt där i ett par månader. Sen klättrade han över stängslet och flydde till Europa, och fortsatte förmedla sina kärleksfulla budskap

Om LSD inte är farligt för fysiken borde det kanske vara lagligt?
Citera
2012-10-09, 21:38
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Om LSD inte är farligt för fysiken borde det kanske vara lagligt?

Ja, för psykiskt ohälsa är ju ingenting.
Citera
2012-10-09, 21:40
Bannlyst
Men varken Leary eller hans klienter/patienter ska enligt en i den här tråden lidit av det? Då vet jag inte om andra behöver lida av LSD-missbruk heller.
Citera
2012-10-09, 21:42
Medlem
Towelie.3gss avatar
Citat:
Men varken Leary eller hans klienter/patienter ska enligt en i den här tråden lidit av det? Då vet jag inte om andra behöver lida av LSD-missbruk heller.
Nej alla får verkligen inte spöken i hjärnan men vissa, kanske 10% högt räknat av de som tar LSD ofta, i år snackar jag nu.
Citera
2012-10-09, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Towelie.3gs
Nej alla får verkligen inte spöken i hjärnan men vissa, kanske 10% högt räknat av de som tar LSD ofta, i år snackar jag nu.

Om bara 10% mår dåligt av det borde det vara lagligt, no doubt. Tycker jag.

Han dog dock 1996 av kanske flera överdoser av olika narkotika.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2012-10-09 kl. 21:56.
Citera
2012-10-09, 22:26
Medlem
lanetknegares avatar
Citat:
Att en person levde många år med LSD-bruk betyder inte att det är helt ofarligt. Vissa av hans patienter och folk i övrigt som levde enligt hans lärdom och följde hans manualer och råd ang LSD-användning blev lidande. John Lennon var en av dem, till exempel.

Att döda egot är inte för alla, tror jag.

Sen finns det nog en mängd människor som påstår att Leary var helt knäpp och spritt språngande galen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in