Flashback bygger pepparkakshus!
2003-12-25, 18:02
Medlem
DenLedes avatar
Är det någon som lyckats få hem någon Peyoteplanta från azarius.com? Kollar inte tullen lite extra om det är paket med växter i från Holland ? Eller är det lagligt att överhuvudtaget beställa hem meskalinkaktusar? Vanliga, inte ont anande, blomsterhandlare borde ju i sådana fall ligga rätt risigt till!
Citera
2003-12-25, 18:48
Medlem
Nemesis1s avatar
Peyote är olagligt i många länder (t.ex. här i Finland ) men inte i Sverige...
Citera
2003-12-25, 21:29
Medlem
DenLedes avatar
Fan, då är det ju bara att beställa! Innan dom förbjuder det här med! Hehe...
Citera
2004-05-11, 23:22
Medlem
ere nån som vet om drogerna på azurius är lagliga att skeppa in?
jag menar alla.. inte bara peyote alla snackar om :P
Citera
2004-05-12, 00:32
Bannlyst
Jag TROR kaktusen är tillåten att importera i levande skick. Dock gör ju tullen lite som de vill, tydligen.
Citera
2004-05-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Jag TROR kaktusen är tillåten att importera i levande skick. Dock gör ju tullen lite som de vill, tydligen.
haha kan de inte vara så att den INTE är tillåten och de abra missar den om man får den hem? hehe men de vore ju inte helt fel att få hem en sån, kunde köpa på den tidigare angivna adressen en 2-2.5år gamal peyote för 12 euro lr nått i den stilen, billiga bananer enligt mej abra orolig att frakten lrär kosta mer än hela kaktusen
Citera
2004-05-12, 09:46
Medlem
DevilDists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund

Är det någon som faktiskt fått sin leverans stoppad av tullen eller annan statlig instans?
Citera
2004-05-14, 14:02
Medlem
Kias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Är det någon som lyckats få hem någon Peyoteplanta från azarius.com? Kollar inte tullen lite extra om det är paket med växter i från Holland ? Eller är det lagligt att överhuvudtaget beställa hem meskalinkaktusar? Vanliga, inte ont anande, blomsterhandlare borde ju i sådana fall ligga rätt risigt till!

Jag beställde en peyoteplanta och en growbox från azarius. På paketet stod det varningar om att man skulle vara försiktig med paketet på tyska och om jag minns rätt så stod det något om tyska posten på det också. Tidningspappret som sakerna låg i var dock hölländskt. Lite förvirrande. Hursomhelst så ska du fundera på om du vill lägga pengarna på peyote. Man får en liten kaktus och man måste nog vänta ett eller flera år innan man kan få ut något av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in