2003-12-25, 13:45
Medlem
nightstalkers avatar
Funderar på att skaffa en 17 " TFT-skärm, men har inte så stor koll på vad jag ska välja.

Vad ska man tänka på när man ska välja en bra TFT-skärm?
Finns det några bra länkar?
Spelar märket stor roll?

God Jul / Nightstalker
Citera
2003-12-25, 14:41
Bannlyst
...
Citera
2003-12-25, 16:36
Medlem
Jag har själv en 17¨ TFT med 20ms responstid vars bild "släpar" under vissa scener i FPS-spel. Jag tror inte det är en garanti att alla färger har samma responstid, utan det kan vara så att denn responstid som är angiven gäller bara för svart och vitt.

Så tro inte på att allt under 25ms är bättre än CRT.
Citera
2003-12-25, 16:57
Bannlyst
...
Citera
2003-12-26, 04:19
Medlem
skalman67s avatar
Har själv en Hyundai L70B (billig) funkar kanon vad det gäller uppdateringen till spel (25ms) kommer aldrig att gå tillbaka till CRT.
Citera
2003-12-26, 20:53
Medlem
sysops avatar
Du SKA absolut välja en med DVI. Maken till skärpa har du aldrig sett, det är sådan skillnad att man inte tror det är möjligt. Om möjligt bör du också kolla på skärmarna live innan köp. Skit i webbutiker och att du kan spara några hundralappar, det skiljer enormt mycket i kontrast, ljusstyrka färger osv mellan olika modeller/märken trots att det i grund och botten bara finns en handfull tillverkare av själva elementen. Vissa har ett riktigt "skit-interface", andra väljer medvetet b-grade och säljer som vanliga. Ok, det beror ju på vad du ska ha skärmen till men men.. PS 1280*1024 bör en 17 klara.
Citera
2003-12-29, 03:04
Medlem
nightstalkers avatar
thx

Ok DVI vet jag inte vad det är för något?

Hur skulle det vara om man köpte en begagnad TFT skärm, kan det vara värt det?

Har kollat på några modeller från Viewsonic och Hyundai som verkar schyssta!

Tack för alla svar
Citera
2004-01-02, 16:21
Medlem
Crashs avatar
DVI är digital ingång
Citera
2004-01-07, 12:08
Medlem
Calvins avatar
Gillar samsungs tft skärmar har provat både 19" och 21" båda fungerar kanon i spel upplever ingen eftersläpning alls ... har svarstider på 25ms ... har provat en hel del olika fps ...

även Nec gör en hel del bra modeller med svarstiden ner mot 16ms

Tips är att kolla på specarna på nätet och gå sedan till butikerna och testa olika skärmar. påpeka gärna att du hittat skärmen billigare på nätet en bra försäljare kan sänka priserna en del då ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in