Hjälp!
Efter en HDD-krash installerade jag Windows 7, och upptäckt att det inte finns nåt inbyggt mailprogram längre!
Nåväl, installerade thunderbird (eftersom jag har flera konton och vill filtrera mail i olika mappar vill jag inte ha webbmail) i stället, men har lite krångel med att konfigurera programmet som jag vill ha det. Först och främst vill jag inte ha mail och adresser lagrade på samma hårddisk som programmet ligger på. Har sedan länge lärt mig den hårda vägen att hårdiskar krachar lite då och då (även om det inte händer lika ofta nu som förr) och att det som ligger på c: är förstört eller virusangripet. Och sen vill jag importera adresserna till adressboken. Eftersom jag ett kort tag testade Vista har jag både outlook express .wab adressbok och Vista Mail's .contact filer. Man kan imprtera .contact-filer till win7 kontaktmapp(?) och därifrån exportera CSV och vCard, men inte i något format som Thunderbird tolkar på rätt sätt. Sen finns det en importerafunktion för outlook express adressbok i TB, men bär går det inte att bläddra till var adressboken ligger, verkar vara tvunget att programmet är installerat.
1. Hur väljer man var man lagrar mail och adressbok?
2. Hur importarar man adressr till Tunderbird i Windows 7?