• 1
  • 2
2009-09-10, 21:04
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det enda svåra är att man designar dom så dom går och stapla och gärna så det går stapla lite slarvigt också.

Men många av dom här fruktlådorna står upp till +240cm i kylbilar, visserligen plastade.
Dock har du ju inte problemet med att köra runt kors och tvärs som en lastbil har.

Men kolla upp lokala ICA butiken modell lite större och kolla vad dom har.
En del av dessa lådor har flikar som sticker upp i nästa låda just för stabilitet.
Och eftersom du säger du inte ska lagra det så länge så kommer wellpapp lådor funka okey.
Och när du är klar så är det bara elda upp eller åka till din lokala återvinningsstation.

vi har många gånger använt wellpapp-kartonger men råkar de bli blöta så är stabiliteten borta. Men jag har ett ICA Maxi i närheten så man kanske skall dra en repa dit.
Citera
2009-09-10, 21:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
vi har många gånger använt wellpapp-kartonger men råkar de bli blöta så är stabiliteten borta. Men jag har ett ICA Maxi i närheten så man kanske skall dra en repa dit.
Allt beror på lagrings plats och hur länge man ska lagra.
Och även hur blöta dina äpplen är när du packar ner dom.

Som jag sagt om wellpapp lådor är att det är en högt tillfällig lösning, en relativt fuktfri omgivning.
Kan man inte uppfylla dessa krav, så får man ta material som klarar fukt.

Och då gäller egen byggda lådor av trä, eller plast.
Plastlådor kan man hitta i ICA-butiker, men kanske kostar någon tia styck om dom har många.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in