• 1
  • 2
2009-09-10, 15:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaDaniil
Så du tycker jag ska installera först och sen försöka mixtra i BIOS?
Nja du måste nog börja med att försöka få datorn att boota via SATA-disken, datorn kommer nog att klaga på "no boot device available" eller något liknande men det är ju sif bara för att inte windows är korrekt installerat ännu.

Vad är det för dator du har förresten?
Citera
2009-09-10, 15:23
Medlem
DaDaniils avatar
Jag har en Amd athlon 7750 Black edition, Asrock N61P-S, 2gb ram.

Men jag har satt booting order på att den ska boota från skivan först sen min nya och sen min gamla..
Citera
2009-09-10, 15:30
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Jag har en Amd athlon 7750 Black edition, Asrock N61P-S, 2gb ram.

Men jag har satt booting order på att den ska boota från skivan först sen min nya och sen min gamla..

Och vad händer om du plockar bort den gamla disken helt och startar installationsprogrammet med endast den nya disken i?
Man behöver ju inte gå så långt att man börjar installera utan bara kolla efter så att disken hittas och har enhetsbeteckning C:
Citera
2009-09-10, 15:33
Medlem
DaDaniils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Och vad händer om du plockar bort den gamla disken helt och startar installationsprogrammet med endast den nya disken i?
Man behöver ju inte gå så långt att man börjar installera utan bara kolla efter så att disken hittas och har enhetsbeteckning C:

De va ju det ja gjorde Jag kom till när jag skulle välja partion och då stod de C: Okändpartion och att den va på 131gb, och det var allt, den andra partionen fanns inte med.

Hoppas du förstår, och tack för att du hjälper mig
Citera
2009-09-10, 16:00
Medlem
epost72s avatar
Citat:
De va ju det ja gjorde Jag kom till när jag skulle välja partion och då stod de C: Okändpartion och att den va på 131gb, och det var allt, den andra partionen fanns inte med.

Hoppas du förstår, och tack för att du hjälper mig
Erbjuds det några möjligheter formatera C: Okändpartion?

Jag brukar ta bort C: partitionen och skapa en ny Partition steget efter så frågas det om man vill installera på den nya partitionen, och då formateras disken enligt önskat filsystem NTFS, därefter tar installationen vid.

Men om det är så du gjort så har jag för tillfället inga mer råd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in