Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Just därför borde väl tråden platsat rätt bra i Evigheten?
Ja, i och för sig, men i längden så tror jag inte att det är hållbart.
Man orkar helt enkelt inte moderera "monstertrådar", och de enda alternativen är att släppa igenom vilket skit som helst eller att låsa/korga tråden.
Många av Flashbacks problem skulle försvinna helt om man tillsatte 20-30 extra moderatorer, men av någon anledning så håller de på sina krav som om det vore något hemligt sällskap.
Användarantalet har ökat i en enormt takt de senaste åren. Jag minns ett uttalande från admin anno 2005 (?) där han var nöjd med 5,000 aktiva användare - idag är 25,000 rätt normalt för en helt vanlig söndagskväll.
Trots detta har antalet moderatorer knappt ökat alls de senaste åren, vilket är ett enormt problem och som jag tror kommer att leda till Flashbacks fördärv om inget görs åt det.
Det går kanske att vara underbemannad en kortare stund, men situationen har sett likadan ut i flera år.
Det finns flera forum (exempelvis politik, I&I samt krim) som är riktiga sandlådor idag, och kvaliteten skulle öka avsevärt om man så bara tillsatte 2-3 extra moderatorer per forumdel.