2009-02-10, 15:50
Medlem
pdffs avatar
Kan man ta bort reklamen fast man inte är premium användare , typ om där finns något hack eller nått / Pdff
Citera
2009-02-10, 16:03
Medlem
Andreasvbs avatar
Tror inte det, sdan har man den ju minimerad oftast.

Om du menar ljudreklamen får du nog leva med det, är ju gratis.
Citera
2009-02-10, 16:03
Medlem
Nej.
Citera
2009-02-10, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pdff
Kan man ta bort reklamen fast man inte är premium användare , typ om där finns något hack eller nått / Pdff

Nej det är just därför man blir premium medlem, för att man tröttnar på den lilla reklamen som finns i Spotify.
Lyssnar du på vanlig radio så kommer du inse att det inte alls är mycket reklam på Spotify jämfört med vanlig radio.
Citera
2009-02-15, 15:23
Medlem
Tankishs avatar
Det finns ju ett add-on till Firefox som heter Addblock som tar bort reklam mm på sidor man är inne på. Borde det inte gå att göra en liknande sak till Spotify?
Citera
2009-02-15, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Det finns ju ett add-on till Firefox som heter Addblock som tar bort reklam mm på sidor man är inne på. Borde det inte gå att göra en liknande sak till Spotify?
FF är gjort för att det lätt skall kunna moddas med plugins och addons. Spotify är nog ganska stängt, förmodligen just av anledningen att man inte skall kunna ta bort ev. reklam.

Själv tycker jag dock att det snart är dags att bojkotta det ändå. Det är för mycket reklam och Väldigt mycket musik som de antingen tagit bort eller som aldrig funnits. Det enda spotify skulle duga till är alltså som komplement i ens spellista. Om det är någon enstaka låt som man vill ha, men inte pallar tanka albumet.
Citera
2009-08-24, 18:00
Medlem
Fy fan va kasst det är. Nu kl 18.00 är det ju för fan reklam varannan låt!

Jag brukar sänka volymen så mycket det går när det är reklam, precis så mycket så det inte bryts. Men det har blivit svårare nu på senare tid har jag märkt.

Då säger du: varför betalar du inte då? Då svarar jag att musik från högtalarna inte är värt 99 kr i månaden. Då kan jag vara utan.

Så jag håller med Uggla och går över till mp3arkivet.

"Jag blir hellre våldtagen av Pirate Bay än rövknullad av Hasse Breitholtz och Sony Music och kommer därför att lyfta alla mina låtar från Spotify i väntan på en hederlig nättjänst. [Uggla: De nya piraterna]"
Citera
2009-08-24, 19:57
Medlem
kanulas avatar
Windows → Övriga dator- och IT-diskussioner
/Mod
Citera
2009-08-28, 00:42
Medlem
Man kan skruva ner volymen i spotify helt och hållet när reklamen kommer, bara se till att trycka play när du gjort det så reklamen rullar på
Citera
2009-08-29, 14:20
Medlem
pilfans avatar
GUIDE: Bli av med reklamen i Spotfy!

Är du som jag lika trött på denna oerhört irriterande reklam som kommer stup i kvarten när du lyssnar på din favorit musik?

Här kommer en väl fungerande guide om hur du blir av med reklamen, UTAN att behöva betala för Premium!

Det enda du behöver göra är att ändra en liten inställning i Spotify, inget alls svårt!

1) Gå in http://www.xroxy.com tryck på "Proxy List" i fliken under bannern.

2) Du borde nu se en text följt av ett antal IP nummer samt port från olika länder. Nu skall du välja ett av de olika IP numren samt port och kopiera dem.

3) Start Spotify, tryck uppe i högra hörnet på Edit och sedan Preferences. På "Proxy avdelningen" skall du välja HTTPS och klistra in IP numret samt port numret som du kopierade tidigare. (Se länk)

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--...---spotify.jpg

5) Tryck på Apply. Grattis, du borde nu vara av med reklamen!

Hur fungerar detta? När Du använder en Proxy tror Spotify att Du har ett annat ursprung än svenskt, därav flaggorna på Xroxy.
Spotify som är en svensk klient har nästan bara svenska annonsörer än så länge, annonsörer som riktar sin reklam till svenskar. Men om du ansluter via tex en tysk proxy kommer du undan den svenska reklamen. Kommer tysk reklam, byt proxy till ett land där Spotify antagligen inte har annonsörer.

Det är INTE jag som har kommit på detta, utan jag har läst detta först på http://www.nudeln.se och skrivit en guide om det. De skall ha äran

Sincerely

Pilfan
Senast redigerad av pilfan 2009-08-29 kl. 14:24.
Citera
2009-08-29, 14:22
Medlem
DollarDudes avatar
Fuskbugg länken funkar ej? :/

edit:Så nu funkar det va tvungen att ta bort mellanrummet efter skalma och n
Citera
2009-08-29, 14:23
Medlem
Tror du verkligen att spotify lanseras i länder där det inte finns ett reklamavtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in