• 1
  • 2
2009-06-26, 02:37
Bannlyst
Det där med portkoder - Finns det inget sett att kunna, "hacka" sig in i portar genom att typ slå in någon kod så att rätt kod lyser upp eller något liknande, inte dumma svar så andas på den och se hur kladdigt det är, det är bara amtörigt, jag menar något som funkar då man själv gör något på knappsatsen
Citera
2009-06-26, 02:42
Medlem
Nix, dock borde det vara superenkelt att fixa koden, bara bli vän med någon och fråga helt enkelt...
Citera
2009-06-26, 02:49
Medlem
Fooulzs avatar
ja, det finns koder som funkar till alla portar e det området, men har glömt.
Citera
2009-06-26, 03:27
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz

Va? Om den som äger ett hus införskaffar en kodlåsanläggning till dess port så väljer han givetvis själv vad det skall vara för kod. Någon speciell kod som fungerar bara för att huset råkar ligga på ett speciellt ställe finns förstås inte. Vill man få tag på portkoder så kan man söka sommarjobb som tidningsbud.
Citera
2009-06-26, 03:32
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pondusmannen
Det där med portkoder - Finns det inget sett att kunna, "hacka" sig in i portar genom att typ slå in någon kod så att rätt kod lyser upp eller något liknande, inte dumma svar så andas på den och se hur kladdigt det är, det är bara amtörigt, jag menar något som funkar då man själv gör något på knappsatsen

Finns nog bara social engineering.
http://en.wikipedia.org/wiki/Social_...ring_(security)

Det jag kan komma på just nu iallafall..
Citera
2009-06-26, 04:07
Bannlyst
kladda ner knapparna så du sedan kan se vilka siffror som används i koden efter att nån slagit in den på kladdet, sen kör man bruteforce
Citera
2009-06-26, 05:38
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qexit
kladda ner knapparna så du sedan kan se vilka siffror som används i koden efter att nån slagit in den på kladdet, sen kör man bruteforce

Sant, så kan man också göra..

Man kan iof köra samma sak med fingeravtryck om man har dom verktygen och pensla på pulver av nått slag, men det är något överkurs..
CSI.
edit:
Här är en liten guide.
http://www.scribd.com/doc/3323089/Ha...ed-Communities

Inte så svårt att fatta hur man ska komma in om man nu behöver komma in, men jag tror iallafall att Social engineering, eller bara fråga nån är det bästa.
Detta är väl inte hacking direkt. Mer stalking. närå..
Senast redigerad av [complex] 2009-06-26 kl. 05:49.
Citera
2009-06-26, 06:52
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz

Finns väl speciella postkoder om jag inte minns fel. 99% säker på att det finns/har funnits. Samma som med postnycklar.
Citera
2009-06-26, 07:05
Medlem
CronoSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pondusmannen

Haffa nån brevbärare. De har en kod till allt.
Citera
2009-06-26, 07:16
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Va? Om den som äger ett hus införskaffar en kodlåsanläggning till dess port så väljer han givetvis själv vad det skall vara för kod. Någon speciell kod som fungerar bara för att huset råkar ligga på ett speciellt ställe finns förstås inte. Vill man få tag på portkoder så kan man söka sommarjobb som tidningsbud.
Han menar ju givetvis postkoder.
Citera
2009-06-26, 07:20
Medlem
antonftws avatar
Jag har slagit in tre olika portkoder på tre olika ställen i Sverige, Sthlm, Gotland och Småland. Koderna har varit 1943,1945 och 1948.
Citera
2009-06-26, 07:47
Medlem
Gör som jag gjorde när jag behövde en portkod:
Ställ dig en bit från porten och vänta tills någon ska in, sen tittar du noga eller filmar med mobilen.
Du skulle också kunna ställa mobilen/kameran på ett bra ställe och sätta på record.

Kan iofs vara lite jobbigt om ingen ska in..

EDIT: Såg nu att du letade efter något man gjorde med knappsatsen, men aja, skit samma det här kanske hjälpte lite ändå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in