• 1
  • 2
2009-06-23, 13:17
Medlem
Bean-Doodles avatar
Är i Paris atm, och pratar ingen franska, men kan säga un paquet de Tussipax iaf.
Tussipax innehåller 10mg etylmorfin och 10mg kodein, mumsfillibumsingen alltså.
Annars har dom också codiloprane som innehåller 15mg kodein och 500mg paracetamol.

Om ni fick tag i några paket tussipax, hur skulle ni då göra för att ta hem det till sverige?
Köpa ett paket med typ franska magnecyl och sen lägga tussipax eller whatever pillrena där i?
Eller bara slänga tussipaxet i en väska man checkar in och skita i det?
Citera
2009-06-23, 13:31
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bean-Doodle
Är i Paris atm, och pratar ingen franska, men kan säga un paquet de Tussipax iaf.
Tussipax innehåller 10mg etylmorfin och 10mg kodein, mumsfillibumsingen alltså.
Annars har dom också codiloprane som innehåller 15mg kodein och 500mg paracetamol.

Om ni fick tag i några paket tussipax, hur skulle ni då göra för att ta hem det till sverige?
Köpa ett paket med typ franska magnecyl och sen lägga tussipax eller whatever pillrena där i?
Eller bara slänga tussipaxet i en väska man checkar in och skita i det?

10+10 mg per tablett alltså ? vad kostar det och hur många får man? .

Du ska alltså flyga? , jag skulle nog bara lagt dem i väskan , men jag skulle iof aldrig flyga , på tåg är det bara att ha det i en väska och lägga den där man kan ha packning.
Citera
2009-06-23, 15:03
Medlem
Finns paderyl också med 20mg kodein.

Eftersom det är inom EU är det lagligt att ta med sig en årsförbrukning av receptfria mediciner helt lagligt. Men såklart måste det vara sånna mängder att det kan vara till personligt bruk.

källa: http://www.lakemedelsverket.se/malgr...-av-lakemedel/
Citera
2009-06-23, 15:45
Medlem
mkggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaaaa
10+10 mg per tablett alltså ? vad kostar det och hur många får man? .
Tussipax kostar typ 2,40€ för 15 tabletter..

Jag brukar stoppa några paket i handbagaget på flyget - inga problem alls. Är dessa ens olagliga att inneha i Sverige med tanke på den låga dosen per tablett?
Citera
2009-06-23, 16:37
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
*Bokar en flygstol*

Nej, Kod är inget för mig.
Citera
2009-06-23, 16:38
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mkgga
Tussipax kostar typ 2,40€ för 15 tabletter..

Jag brukar stoppa några paket i handbagaget på flyget - inga problem alls. Är dessa ens olagliga att inneha i Sverige med tanke på den låga dosen per tablett?
Den där lagen är de påväg att förändra. Läste det någonstans här på FB.
Citera
2009-06-23, 16:41
Medlem
Psykotons avatar
Ta med dom som de är i originalkartong, om det blir några frågor är det enklare att förklara än om man har packat om det och mixtrat...

Bäst av allt är ju om du går till en läkare, ett besök kostar inte mycket, och ber honom skriva ut det du vill ha, då har du ett recept i handen och får ta med en årsförbrukning Då kan du ju få lite bättre grejer än Tussipax också !
Citera
2009-06-23, 16:43
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Ta med dom som de är i originalkartong, om det blir några frågor är det enklare att förklara än om man har packat om det och mixtrat...

Bäst av allt är ju om du går till en läkare, ett besök kostar inte mycket, och ber honom skriva ut det du vill ha, då har du ett recept i handen och får ta med en årsförbrukning Då kan du ju få lite bättre grejer än Tussipax också !
De har bra skrivarm där nere? Inte som här då med andra ord.
Citera
2009-06-23, 17:49
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton

Låter som att det råder mkt korrumption i sydväst europa.
Citera
2009-06-23, 21:43
Medlem
Bean-Doodles avatar
Har inte tid att gå till läkare tyvär, ska hem påtorsdag.
Och grejen är, mitt handbagage består av min gitarrväska, så jag tror dom kommer bli lite snea när dom ser denne långhårige jävel med piller i gitarrväskan.

Vad tror ni om att bara slänga skiten i min incheckningsbagage, tillsammans med lite annan förkylnings/allergi medicin (som jag faktiskt behöver)

Och jag har 2 paket atm, det lär dom väl inte tycka är för mycket, ska försöka skaffa typ 3-4 till imorn

edit: dom är nästan exakt samma storlek som M&M's, man kanske skulle kunna blanda i dom i några stora M&M påsar, liksom ofta det syns på röntgen när man checkar in skiten
Senast redigerad av Bean-Doodle 2009-06-23 kl. 21:45.
Citera
2009-06-24, 00:07
Medlem
Psykotons avatar
Har jobbat på kurirföretag med förtullning, och jag rekommenderar dig att ta med grejjerna i originalförpackningen, om det blir några frågor så kan du förklara att du tex köper med dessa till din morsa som har luftrörskatarr, eller nån annan vit lögn. Om dom hittar läkemedel i en godispåse så innebär det ju att du har sk. uppsåt (till varusmuggling),genom att medvetet försökt dölja läkemedlet, vilket är mycket värre.
Citera
2009-06-24, 02:03
Medlem
Bean-Doodles avatar
Det låter rimligt, ska jag lägga det i gitarrväskan eller väskan jag ska checka in?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in