• 1
  • 2
2009-05-21, 18:21
Medlem
WordWarriors avatar
Den 7 juni är det val till EU-parlamentet. Hur ska man rösta om man vill skydda sig mot den internetcensur och övervakning av folket som kan bli en följd av skärpta straff för sexköp? Hur motverkar vi den radikalfeminstiska censuren av vad som får komma fram i politisk debatt och i media om sexsäljare och sexköpare? Då finns bara ett parti att rösta på:

http://sexkopslagen.blogspot.com/200...ensur-och.html

PS. Läs i slutet av denna sida på Sveriges Radio så förstår ni (Thomas Bodström med flera uttalar sig): (ja, så jävla illa tycker jag det är...)

http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?P...rtikel=1670978

Thomas Bodström och Moderaten Krister Hammarbergh:

Journalisten: "Vad säger Thomas Bodström om ett filter?"

TB: "Ja, det är väl självklart. Jag förstår inte hur man kan vara emot det."

KH: "Jag sa väl inte att jag var emot?"

TB: "Nämen att man inte vill arbeta aktivt. Med de här sakerna är det så oerhört mycket viktigare att skydda de unga tjejerna och killarna, jämfört med någon slags informationsfrihet. Det väger inte ens lätt. Det väger ingenting."

Mandat till PP i valet sänder en signal till politikerna att vi INTE accepterar detta!!

Ni får gärna kommentera!
Senast redigerad av WordWarrior 2009-05-21 kl. 19:03.
Citera
2009-05-21, 18:57
Bannlyst
Vad har du för belägg för att PP är emot sexköpslagen, mer än att du tycker ligger i tangentens riktning?
Citera
2009-05-21, 19:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian.Nilsson
Vad har du för belägg för att PP är emot sexköpslagen, mer än att du tycker ligger i tangentens riktning?

PP politik i allmänhet går i en liberal riktning, de är emot den övervakning och censur som lagen resulterar i, och de är det minst dåliga valet. Andra partier som är för lagen förlorar mandat och därmed inflytande.
Citera
2009-05-21, 19:08
Medlem
BlueStars avatar
Christian Engström sa tydligen i en intervju med Sverige Radio tidigare att om de kommer in i EU-parlamentet så kommer de ansluta sig till de partigrupperingar i parlamentet som är för legalisering av såväl prostitution som bruk av vissa droger:

Citat:
...Men om det skulle komma upp kontroversiella frågor som legalisering av prostitution eller legalisering av vissa former av narkotika och de här grupperna skulle säga ja till det, då säger ni också ja till det?
– Ja, då trycker vi på den knappen. Men jag vet faktiskt inte vad de grupper står i de frågorna, eller om de kommer bli aktuella på EU-nivå under mandatperioden...

Källa

Bodström följer till synes stolt den gamla svenska förbuds- och förmyndarlinjen. Kraftiga inskränkningar av människors integritet ses förstås inte som något problem överhuvudtaget. Grattis Piratpartiet, nu fick ni ännu en röst, nämligen min.
Citera
2009-05-21, 19:26
Bannlyst
Snacka om att göra en höna av en fjäder. De har alltså inte sagt att de är emot sexköpslagen utan att det är en fråga de skiter i totalt och att de skall rösta som de i den partigrupp de bestämmer sig för tillhöra tänker göra.

Följdfrågan är ju också om den gröna respektive liberala grupperingen verkligen är pro frivillig prostitution. Hittar ingen info om detta vid en snabbgoogling så jag överlämnar till TS att leda detta i bevis.
Citera
2009-05-21, 19:27
Bannlyst
Om jag var piratpartiet så hade jag ändrat på sexköpslagen, om det nu gör folk nöjda så varför inte.

Jag vet iaf att borgarna inte hade ändrat på sådana lagar, men de flesta som är för integritet och mot censur och liknande är oftast sådana som vill att man inte skall bry sig om andras sexliv, någons sexliv är privat och det har staten inget med att göra.

Jag förstår dock inte vad de har att vinna på om de nu behåller sexköpslagen, eller vissa lagar om narkotika.

Jag menar att folk röker tobak och dricker alkohål, skall dessa vara lagliga så borde man legalisera marijuana också isåfall även om jag inte är drogmissbrukare.

Sålänge dom som röker marijuana,tobak, samt dricker gör det på fritiden och inte nära barn så är det inte vårat problem.
Citera
2009-05-21, 19:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Snacka om att göra en höna av en fjäder. De har alltså inte sagt att de är emot sexköpslagen utan att det är en fråga de skiter i totalt och att de skall rösta som de i den partigrupp de bestämmer sig för tillhöra tänker göra.

Följdfrågan är ju också om den gröna respektive liberala grupperingen verkligen är pro frivillig prostitution. Hittar ingen info om detta vid en snabbgoogling så jag överlämnar till TS att leda detta i bevis.

Jag behöver inte bevisa något. Din fråga är redan besvarad. Anledningen att du inte hittar något är att prostitution officiellt inte är någon EU-fråga eftersom det faller utanför EU:s kompetensområde. För de flesta inom EU är tanken på att "förbjuda prostitution eller sexköp" så främmande att den inte ens diskuteras. Men INDIREKT berör det MÅNGA andra frågor som är viktiga att poängtera. Alltifrån övervakning till rörelsefrihet. Och jag är fullständigt övertygad om att PP inte vill inskränka människors sexuella frihet. Därmed PP = bästa val. Bevisa motsatsen....
Citera
2009-05-21, 19:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Christian Engström sa tydligen i en intervju med Sverige Radio tidigare att om de kommer in i EU-parlamentet så kommer de ansluta sig till de partigrupperingar i parlamentet som är för legalisering av såväl prostitution som bruk av vissa droger:

Källa

Bodström följer till synes stolt den gamla svenska förbuds- och förmyndarlinjen. Kraftiga inskränkningar av människors integritet ses förstås inte som något problem överhuvudtaget. Grattis Piratpartiet, nu fick ni ännu en röst, nämligen min.

Tack för din research! Fin ny avatar förresten! Dit ska jag åka sen!...
Citera
2009-05-21, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Och jag är fullständigt övertygad om att PP inte vill inskränka människors sexuella frihet. Därmed PP = bästa val. Bevisa motsatsen....

Nej!
Du påstår att PP är emot sexköpslagen, bevisa det!
Man kan lika gärna säga att man skall rösta på Miljöpartiet eftersom en del av de gröna partierna vill motverka trafficking genom att stärka sexarbetarnas ställning och legala status.
Citera
2009-05-21, 19:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej!
Du påstår att PP är emot sexköpslagen, bevisa det!
Man kan lika gärna säga att man skall rösta på Miljöpartiet eftersom en del av de gröna partierna vill motverka trafficking genom att stärka sexarbetarnas ställning och legala status.

Diskuterar ogärna med individer som tycker att yttrandefrihet, frihet och demokrati är en "fjäder".

Dessutom verkar du ha svårt att läsa innantill. Var i trådstarten har jag explicit påstått att PP har en officiell ståndpunkt om sexköp/prostitution?

Topic är den övervakning och censur som sexköpslagen kan resultera i, vilket du helt verkar ha missat...
Citera
2009-05-21, 19:59
Bannlyst
Fjädern i sammanhanget är de "bevis" som framförts att PP är emot sexköpslagen.
Citera
2009-05-21, 20:10
Medlem
BlueStars avatar
Det sägs ibland i debatten kring sexköplagen att Sveriges ambition är att exportera lagen till övriga medlemsländer och att det finns en realistisk möjlighet att kunna göra det. Detta påstående avvisas dock av Maria Robsahm (fd Carlshamre) som i en intervju med Expressen säger att alla försök att få parlamentet att engagera sig mot sexhandeln stoppas:

Citat:
...Min första optimism är i dag förbytt till nattsvart pessimism. Jag ser i dag ett parlament som när det gäller dessa viktiga frågor på fem år inte har tagit ett enda steg framåt - annat än ytterligare broschyrer, informationskampanjer och affischer...

...I parlamentet har jag ett flertal kolleger som regelbundet utnyttjar prostituerade...

...Vid en debatt om prostitution i den liberala partigruppen sa en ledamot att han för sin del aldrig hade fått några klagomål från de prostituerade som han hade besökt...

...Den svenska regeringen skulle kunna göra mycket för att sprida kunskaperna om den framgångsrika svenska lagstiftningen, som nu har fått en efterföljare i Norge. Men hittills har ingenting hänt och jag ser inga tecken på förändring under det kommande ordförandeskapet...

Källa

Det är glädjande att de flesta Europaparlamentarikerna från övriga medlemsstater håller den svenska förbuds- och förmyndarlinjen stången. Att det sedan förekommer rasism och misogyni är föremål för en annan diskussion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in