• 1
  • 2
2009-05-07, 23:15
Medlem
wiegrs avatar
Ibland när jag kör igång Winamp och WoW t.ex... och lirar WoW ett par timmar.. sen går över till ett steam-lir så tar det en jääävla tid för datorn att gå över till steam-liret (Laddar det väldigt länge innan det startar än om man startar spelet.. stänger av och startar igen) Så börjar det komma skumma laggspikar.. musiken i winamp loopar en sekund.. sen går allt som det ska.. i 1-2 sekunder sen 1 sekund laggspik osv i evighet.. eller tills jag rebootar datorn..

Det efter jag bytte Moderkort, gfx, nätagg och fick lov att ta bort 1gb ram då detta moderkort hade 2 platser mindre än förra. Mitt förra mobo pajade... kan det ha nåt att göra med gamla installationer från föregående hårdvara på hårddisken? känns som en formatering är på G.. Köper nog en till hårddisk så jag kan flytta över lite grejer och sedan formatera skiten.. min lösning på alla konstigheter som händer.. jag formaterar skiten :>

Kan det vara nåt med ram-minnet att göra.. hade 3gb innan.. nu har jag 2gb.. och mina inställningar va baserade på 3gb.. använder den Allt minne nu eller?

Känns som nåt med minne och göra.. men vilken av dom får ni tipsa om ^^
Citera
2009-05-08, 15:27
Medlem
wiegrs avatar
moderatorer är hemska... nån som skulle kunna veta vad problemet ligger?

Skulle en formatering fixa detta problemet ? eller ligger det hos hårdvaran.. för just nu när jag skriver så har jag denna lagg-spik.. inte så skoj när man vill spela.. Ska man bara hitta nån som har XP-skiva och nyckel från Göterborgs universitet ! :>
Citera
2009-05-08, 15:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiegr
moderatorer är hemska
Inte på långt när lika hemska som de som startar två trådar om samma ämne med bara 15 timmars mellanrum bara för att de inte fått något svar i den första av de två trådarna.
Citera
2009-05-08, 15:42
Medlem
wiegrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Inte på långt när lika hemska som de som startar två trådar om samma ämne med bara 15 timmars mellanrum bara för att de inte fått något svar i den första av de två trådarna.

Istället för att skriva sånt.. kan du svara på frågan istället
Citera
2009-05-08, 15:56
Medlem
Citat:
Istället för att skriva sånt.. kan du svara på frågan istället

Hur gjorde du när du bytte hårdvara, avinstallerade du alla gamla drivrutiner ordentligt och installerade nya för den nya hårdvaran? Byter man ut moderkort brukar åtminstone jag alltid installera om OS:et. Vad kör du för OS? Att du tagit bort 1GB minne ska inte kunna ha något med det att göra, du har väl kollat att minneshanteringen? Har varit med om liknande "laggspikar" och i dessa fall har det varit systemhårddisken som varit på väg att ge upp. Men testa du med att installera om först, om du inte misstänker någon hårdvara.
Senast redigerad av osen 2009-05-08 kl. 15:59.
Citera
2009-05-08, 16:10
Medlem
wiegrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osen
Hur gjorde du när du bytte hårdvara, avinstallerade du alla gamla drivrutiner ordentligt och installerade nya för den nya hårdvaran? Byter man ut moderkort brukar åtminstone jag alltid installera om OS:et. Vad kör du för OS? Att du tagit bort 1GB minne ska inte kunna ha något med det att göra, du har väl kollat att minneshanteringen? Har varit med om liknande "laggspikar" och i dessa fall har det varit systemhårddisken som varit på väg att ge upp. Men testa du med att installera om först, om du inte misstänker någon hårdvara.

Gjorde en systemåterställning.. så nu blev allt som vanligt igen.. Det kom efter jag tog bort en massa gamla Spel.. inte genom "Tag bort program" utan jag delete'a bara mapparna och tömde papperskorgen.. :P inget man ska göra då filer skadas osv.. men återställningen fixade det någotlunda.. ska se hur det blir senare... Ger nog fan i att ta bort massa om det inte blir laggspikar något mer :>
Citera
2009-05-08, 18:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
moderatorer är hemska...

Mitt tips är att du håller dig till en tråd.

Det går inte fortare med korspostningar, dubbelposter, bump av trådar.
Tänk på att det är medlemmarna som hjälper dig, förhoppningsvis.Detta av sitt brinnande intresse och av sin lediga tid.

Men passar det inte så kan jag stänga denna tråd så får du vackert stå där.
Citera
2009-05-08, 19:16
Medlem
GuitarPROs avatar
Formatera!
Citera
2009-05-09, 00:18
Medlem
wiegrs avatar
Avinstallerade Powerstrip och efter en systemåterställning.. nu funkar allt som det ska.. :P

Det började efter jag tog bort en massa spelmappar med hjälp av knappen.. DELETE! :P ska nog börja använda "Lägg till/Ta bort program" istället ^^
Citera
2009-05-12, 08:49
Medlem
wiegrs avatar
Happ fast här fortfarande då...

Datorn vägrar funka.. ljudet från winamp loopar, muspekaren fastnar och ALLT stannar upp snabbt lite då och då.. denna gången direkt efter reboot.. Är det mjukvaru-problem eller hårdvara?

Lämna in på felsökning nånting som skulle vara aktuellt?
Citera
2009-05-12, 09:18
Medlem
smurfehs avatar
Men för bövulen! Kör en clean installation av Windows till att börja med.
Citera
2009-05-12, 09:37
Medlem
Andreasvbs avatar
Testa starta i Felsäkert läge, då laddar den inte alla drivrutiner.

Du kan även testa med en annan användare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in