• 1
  • 2
2009-05-07, 21:00
Medlem
chiefs avatar
Hej

Jag står inför ett enormt studieberg och har tillgång till Concerta 54mg depot. Jag har inte ADHD utan har fått av en kompis. Någon här som har tagit Concerta i studiesyfte? Hur ska man dosera? Kan man vara koncentrerad även om man dygnar? Kan man hålla sig uppe i två dygn och ändå fungera?
Citera
2009-05-07, 21:44
Bannlyst
jag brukar käka ca 15-20 st concerta 54 mg.. fast då skalar jag dom och bara käkar methylfenidatet.
och det brukar hålla mig vaken i 2 dagar utan problem. koncentrera mig kan jag dock inte. men kör på du bara.
Citera
2009-05-07, 21:55
Medlem
chiefs avatar
Okej, verkar vara lite större dos än jag är ute efter!
Jag är alltså inte ute efter ett rus, utan jag vill kunna hålla mig fokuserad under en lång period samt dämpa sömnbehovet. Kan även nämna att jag inte har tagit centralstimulantia tidigare.
Citera
2009-05-07, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chief
Okej, verkar vara lite större dos än jag är ute efter!
Jag är alltså inte ute efter ett rus, utan jag vill kunna hålla mig fokuserad under en lång period samt dämpa sömnbehovet. Kan även nämna att jag inte har tagit centralstimulantia tidigare.
börja med 3-5 st, sen kan du fylla på vart efter.
en polare körde concerta för första gången för ett tag sen, han vart speedad på 5 st.
Citera
2009-05-07, 23:07
Medlem
durbanpoisons avatar
haha käkade typ 10 st concerta 36 mg, vart fan vaken i 2 dagar.. men konsenterad blir man som fan satt o skrev på datan som ett jihu i flera timmar med alla mina msn kontakter, kunde inte sluta heller tänkte t.o.m skriva en uppsats haha, men tyckte mest det bara var jobbigt för jag ville ju sova :P
Citera
2009-05-07, 23:40
Medlem
Börja med EN!
Det hjälper för att hålla dig vaken. Men hade istället sovit ett fåtal timmar i intervaller om jag vore du.
Lycka till!
Citera
2009-05-08, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonstropp
Börja med EN!
Det hjälper för att hålla dig vaken. Men hade istället sovit ett fåtal timmar i intervaller om jag vore du.
Lycka till!
kan säga att 1 hjälper inte alls. kör minst 2-3 st iaf.
Citera
2009-05-08, 02:22
Medlem
chiefs avatar
well, tog en kl 20 och måste säga att det inte hade behövts någon till. Peakade för en halvtimme sen, och känner mig ruskigt fokuserad. Detta är över mina förväntningar. Det ska nog noteras att jag inte väger så mycket. Har även en lite tyngre vän här brevid mig som med två tabletter inte känner lika stor effekt. Så verkansgraden är nog individuell. Han har dock rökt en ganska stor mängd gräs tidigare idag. Kan vara det.

Nu hoppas jag bara att denna fokus med en Concerta kanske ungefär var tolfte timme håller i sig 1½ dygn till. Som det känns nu borde det gå.
Citera
2009-05-08, 05:24
Medlem
Jag hade nog försökt sova en eller två timmar iallafall, för att behålla fokus.
Citera
2009-05-08, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainsick
kan säga att 1 hjälper inte alls. kör minst 2-3 st iaf.

Alltså, du är en pundare med tolerans. Killen vill kunna vara vaken för att kunna studera inte för att ha kul eller vara ball. Han har heller ingen som helst erfarenhet. Du skrev "börja med 3-5 stycken", hade han gjort det hade han varit så speedad att han inte visste var han ska ta vägen. Så snälla.. om du inte har några vettiga råd att ge, ge inga alls. Vill inte göra mig ovän med dig men snälla läs igenom, tänk och sedan skriv nästa gång. Om man aldrig har rört drogen innan så är det väll ett ganska bra val att börja med minsta möjliga dos.
Citera
2009-05-08, 08:29
Medlem
euphorias avatar
Du måste nästan ta Concerta under lång tid för att få effekt, den akuta effekten är inte särskillt betonad alls men du kommer förmodligen kunna hålla dig vaken.

Fast i de doserna du måste ta då kommer du nog inte få bättre koncentration, snarare tvärt om. Tror nog en låg dos kan hjälpa dig fokusera, så kan du kanske ta lite koffein allt eftersom du börjar känna dig trött. Men är du inte van vid Concerta ska du nog skippa det helt för utan tolerans riskerar du att bli helt stirrig och insnöad istället. Då är ju allt förgäves.

Ska du göra det, och du funkar bra på det så fyll på var sjätte till åttonde timme.
Citera
2009-05-09, 19:58
Medlem
trissels avatar
Aldrig tagit Concerta men ett tips är annars att satsa på en laglig RC (tex. MDPV) och plugga på de. Brukar funka finfint för mig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in