2009-04-28, 12:04
Medlem
har fått gyno av deca, har beställt hem armidex och letrozole, finns det inget annat man kan göra eller e det operation som gäller? armidexen och letrozole tar väl inte bort redan bildade tits? mvh
Citera
2009-04-28, 12:17
Medlem
thejanitors avatar
Sorry!

Trist att höra, dessa nor-19 rackare..
Citera
2009-04-28, 12:18
Medlem
FInns folk som "botat" gyno med letro.

Den raporten jag läste så låg han på 2.5mg ED, inget jag rekomenderar dig att göra innan du läst på mer om medicinen, då som jag förstått det, är en ganska hög dos.
Citera
2009-04-28, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
FInns folk som "botat" gyno med letro.

Den raporten jag läste så låg han på 2.5mg ED, inget jag rekomenderar dig att göra innan du läst på mer om medicinen, då som jag förstått det, är en ganska hög dos.
om det kan hjälpa så kör ja på, fan går ju inte o ha t-shirt inte en tunn tröjja heller för den delen, måste väl gå att få operationen betald om man går till vårdcentralen och säger att man mår dåligt och pratar på lite
Citera
2009-04-28, 12:49
Medlem
"In addition, I´ve used Letro to get rid of my own gyno, as has a friend of mine, and we both used it at a dose of 2.5mgs/day, tapering down to .25mgs/day, and then finally off..the gyno never returned in both our cases."

Citat från utländsk sida.

Tyvärr står inga tider för hur länge dom körde vilka doser men det är såklart individuellt.

SKulle dock råda dig läsa på rejält innan du lägger dig på 2.5mg under en längre tid.
// AMFKSP
Citera
2009-04-28, 15:04
Medlem
borde man ta armidex tillsammans med letrozole för kanske bättre resultat?
Citera
2009-04-28, 15:17
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GameToTheBone
borde man ta armidex tillsammans med letrozole för kanske bättre resultat?
Det kommer inte hjälpa mer, de fungerar på samma sätt fast letrozole är "effektivare" än arimidex, kanske till och med "för" effektiv i en del av syfterna. Men emot tex progesteronrelaterad gyno är letrozole dunder.
Citera
2009-04-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Det kommer inte hjälpa mer, de fungerar på samma sätt fast letrozole är "effektivare" än arimidex, kanske till och med "för" effektiv i en del av syfterna. Men emot tex progesteronrelaterad gyno är letrozole dunder.

Även östrogenrelaterade bieffekter minskas med letro. Dock har ju såklart letro i sig ett antal otrevliga bieffekter så det är ju en smal balansgång.
Citera
2009-04-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Även östrogenrelaterade bieffekter minskas med letro. Dock har ju såklart letro i sig ett antal otrevliga bieffekter så det är ju en smal balansgång.
okej, vad är det för biverkningar? måste va bättre än att ha ett par bröst:P
Citera
2009-04-28, 16:21
Medlem
"Sällsynta eller mindre vanliga biverkningar (förekommer hos 1 till 100 av 10000 patienter):

- känsla av kraftlöshet, förlamning eller känselbortfall i armar eller ben eller andra kroppsdelar, försämrad koordinationsförmåga, illamående, tal- eller andningssvårigheter (symptom på hjärnpåverkan t ex stroke)

- plötslig tryckande bröstsmärta (symptom på hjärtproblem)

- andningssvårigheter, bröstsmärta, svimning, ökad puls (hjärtfrekvens), blåaktig hudfärg, plötsliga smärtor i armar och ben (fötter) (möjliga symptom på att blodpropp har bildats)

- svullnad och rodnad längs en blodåder som är ytterst känslig och möjligen öm vid beröring

- hög feber, frossa, sår i munhålan orsakade av infektioner (minskat antal vita blodkroppar)

- kvarstående allvarlig dimsyn."

Dessa är de allvarliga. De vanligaste är led och skelettsmärta samt svettingar och trötthet.

Från fass.se
Citera
2009-04-28, 16:31
Medlem
prons avatar
Hur länge har du kört deca?
Citera
2009-04-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pron
Hur länge har du kört deca?