2009-04-23, 11:21
Tekniker
bengs avatar
Ett problem jag länge har sett varit påväg uppstod igår med medlemslistan. Vid sökningar låser databasen user-tabellerna vilket resulterar i att andra förfrågningar får köa. Jag har tidigare skrivit kod som löser detta problem men koden är inte testad än. Så vi behöver gå igenom den igen och testa innan vi rullar ut den live.

Den innehåller även en del förbättringar och nya funktioner för medlemslista.

Jag kan inte lova er när vi har tid med detta men innan veckans slut låter rimligt.
2009-04-23, 11:24
Medlem
micaeles avatar
Tack för att du håller oss uppdaterade. Vad innebär förbättringar och nya funktioner?
2009-04-23, 20:19
Medlem
lugna ner digs avatar
Riktigt skönt att få veta att det är ett riktigt problem och inte något som hänt några stycken, tråkigt att jag behövde den idag då

Tack för uppdateringen iallafall!
2009-04-23, 22:21
Medlem
Jag blev orolig att jag blivit avstängd av någon anledning vilket oroade mig särskilt då jag vet att jag absolut inte stoppat tassen i fel gryta.
2009-04-23, 22:26
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Riktigt skönt att få veta att det är ett riktigt problem och inte något som hänt några stycken, tråkigt att jag behövde den idag då

Tack för uppdateringen iallafall!

Vad behövde du listan till? Går det inte att söka efter medlemmar?
2009-04-23, 22:39
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Vad behövde du listan till? Går det inte att söka efter medlemmar?

Nepp, fast man kanske kan göra på något annat sätt?
2009-04-24, 00:27
Bannlyst
Det här känns rent ut sagt förjävligt. Det lär väl dröja till 2015 innan vi får medlemslistan åter.

Först tog ni bort mouseovern vid trådarna.
Sedan tog ni bort det fina, vitblåa temat, och nu tvingas vi ha det här fula kommunistemat med röda stjärnor och svensk betong.
Sedan lovade ni en wiki (som inte har dykt upp än).
Sedan lovade ni att travelforum skulle öppna på specificerat datum (vilket var felaktigt).

Och nu detta!?
2009-04-24, 00:39
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
Det här känns rent ut sagt förjävligt. Det lär väl dröja till 2015 innan vi får medlemslistan åter.

Först tog ni bort mouseovern vid trådarna.
Sedan tog ni bort det fina, vitblåa temat, och nu tvingas vi ha det här fula kommunistemat med röda stjärnor och svensk betong.
Sedan lovade ni en wiki (som inte har dykt upp än).
Sedan lovade ni att travelforum skulle öppna på specificerat datum (vilket var felaktigt).

Och nu detta!?
Du kan väl böla när det visar sig att det tog mer än en vecka att lösa problemet? beng säger ju att han hoppas lösa problemet innan veckans slut så det är väl rimligt att ge honom åtminstone den tiden?

Visst är det tråkigt att saker tar tid, tas bort eller inte blir gjorda men det är fan ännu värre men såna jävla gnällspikar som du som tar en massa plats utan att ha något vettigt att säga.
2009-04-24, 00:40
Medlem
micaeles avatar
Citat:
... Och nu detta!?
Din rädsla är befogad. Flashback verkar ha väldigt, väldigt svårt för att slutföra projekt. Det tas bort del efter del och lovas guld och gröna skogar, men ingenting införlivas. Gång på gång!
Ledningen - vad tusan gör ni egentligen?! Mycket snack och lite verkstad!
2009-04-24, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Du kan väl böla när det visar sig att det tog mer än en vecka att lösa problemet? beng säger ju att han hoppas lösa problemet innan veckans slut så det är väl rimligt att ge honom åtminstone den tiden?

Visst är det tråkigt att saker tar tid, tas bort eller inte blir gjorda men det är fan ännu värre men såna jävla gnällspikar som du som tar en massa plats utan att ha något vettigt att säga.
Ptja, får man inte ens komma med hypoteser?
Det är inte gnäll, jag förutspår framtiden.
2009-04-24, 00:46
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ptja, får man inte ens komma med hypoteser?
Det är inte gnäll, jag förutspår framtiden.
Citat:
Det här känns rent ut sagt förjävligt.
Att inleda med den meningen är att gnälla även om du mycket riktigt sedan kommer med en hypotes.
2009-04-24, 00:52
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Att inleda med den meningen är att gnälla även om du mycket riktigt sedan kommer med en hypotes.
Har vi inte rätt att påpeka saker och ting?
Sen är det väl upp till admin och de andra att avgöra om det är något att bry sig om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in