• 1
  • 2
2009-04-21, 00:22
Medlem
-Infected-s avatar
Hey

Jag tog bort ett par bilder och en kort video på någon enstaka mb för 3-4 dagar sedan. Nu är jag ute efter att få tillbaka dom efter jag tömt min recycle bin :/

Jag har läst på internet och googlat framm massa "undelete" program men inget av programmen hittar filerna är ungeför 3st .JPG och 1 .AVI fil som jag måste få tillbaka på något sätt

Jag använder windows XP engelsk version SP3

Några tips ?
Citera
2009-04-21, 00:25
Bannlyst
Vad jag vet, och hoppas, så raderas filerna när man väljer att radera dem. Annars blir jag sur..
Citera
2009-04-21, 00:28
Medlem
KiKPNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Vad jag vet, och hoppas, så raderas filerna när man väljer att radera dem. Annars blir jag sur..
Det går fortfarande att få fram filerna även då du har "raderat" dom. Tyvärr vet jag inget program som jag kan rekomendera TS.
Citera
2009-04-21, 00:31
Medlem
-Infected-s avatar
Jag vet att det ska gå få tillbaka filerna. Men huuuuur ! Please någon ? Jag är rätt duktig på att ställa in i datorn annars men detta stör mig ! att jag inte kan de här :P
Citera
2009-04-21, 00:31
Medlem
micaeles avatar
Sådana operationer måste i princip genomföras direkt efteråt för att det ska finnas en chans till återställning. Tre-fyra dagar senare och välanvänd hårddisk är så gott som kört, eftersom fildatat mycket sannolikt har blivit överskrivet flera gånger - inte så mycket att göra, med andra ord.
Citera
2009-04-21, 00:40
Medlem
pnGus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Infected-
Hey

Jag tog bort ett par bilder och en kort video på någon enstaka mb för 3-4 dagar sedan. Nu är jag ute efter att få tillbaka dom efter jag tömt min recycle bin :/

Jag har läst på internet och googlat framm massa "undelete" program men inget av programmen hittar filerna är ungeför 3st .JPG och 1 .AVI fil som jag måste få tillbaka på något sätt

Jag använder windows XP engelsk version SP3

Några tips ?

Getdataback säger jag bara. Funkar perfa, hittade filer på en ide-disk jag fått från brorsan som han hade haft där på. Dock så sägs det att du inte ska köra programet på disken du ska hitta borttagna filer ifrån, ska helst vara på en sekundär disk eller en portabel disk.
Citera
2009-04-21, 01:21
Medlem
Elmamans avatar
http://www.recuva.com/download

Den hitta en massa filmer som jag tagit bort.
Citera
2009-04-21, 01:46
Medlem
-Infected-s avatar
Håller på med era två tips på program får se om det löser problemet
Citera
2009-04-21, 03:00
Medlem
-Infected-s avatar
Den hittar bara jättegamla filer och dom här bilderna och video har jag ju raderat för bara några sen :S
Citera
2009-04-21, 10:21
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Infected-
Den hittar bara jättegamla filer och dom här bilderna och video har jag ju raderat för bara några sen :S
Det hänger som sagt på att de platser som filerna upptog på hårddisken har fått förbli orörda sedan dess, vilket inte alls är sannolikt.
Citera
2009-04-21, 10:33
Medlem
Shamwaris avatar
Bilder kan iofs bli återskapade lite hur som helst.
Citera
2009-04-21, 19:49
Medlem
-Infected-s avatar
Huuur huuur .. det är 2 bilder jag vill ha också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto