Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-03-19, 17:49
Medlem
svulles avatar
IE 8 släpptes idag, vad är ert första intryck (om ni inte kört betan)?
Jag tycker det ser helt okej ut, men har läst att det kräver väldigt mycket minne, gämfört med tex. Firefox, och inte är den allt för snabb heller.
Citera
2009-03-19, 18:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Den har inte fått bra kritik om nu läser denna artikel.

http://www.idg.se/2.1085/1.218957/utvecklarna-battre-men-inte-tillrackligt
Citera
2009-03-19, 18:22
Medlem
Phass avatar
Installationen tog som vanligt alldeles för lång tid. Varför installeras Firefox på fem sekunder, medans IE måste stå och tugga i minst ett par minuter? Sen så måste ju självklart datorn startas om för att IE ska kunna användas.

Dra åt helvete IE säger jag.

Startade faktiskt om datorn och gav IE ett par minuter av min tid. Snabbare än Firefox var det. Men tyvärr så är IE fortfarande IE. Det känns fel på något sätt. Sen så saknade jag mina addons.
Senast redigerad av Phas 2009-03-19 kl. 18:36.
Citera
2009-03-19, 19:00
Medlem
svulles avatar
Kom nu på att denna troligtvis passar bättre i Support, så gjorde en ny där, utan att tänka på att denna kan flyttas, men flytta denna dit, och ta bort den so mredan finsn där, eller vice versa.
Eller så kan det ju alltid vara en på bägge ställen.
Citera
2009-03-19, 19:03
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Kom nu på att denna troligtvis passar bättre i Support, så gjorde en ny där, utan att tänka på att denna kan flyttas, men flytta denna dit, och ta bort den so mredan finsn där, eller vice versa.
Eller så kan det ju alltid vara en på bägge ställen.
Så länge det inte handlar om hur man löser konkreta problem i IE8 så är det här tråden ska ligga. Det är ju en diskussion om och kring IE8.
Citera
2009-03-19, 19:04
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Installationen tog som vanligt alldeles för lång tid. Varför installeras Firefox på fem sekunder, medans IE måste stå och tugga i minst ett par minuter? Sen så måste ju självklart datorn startas om för att IE ska kunna användas.

Dra åt helvete IE säger jag.

Startade faktiskt om datorn och gav IE ett par minuter av min tid. Snabbare än Firefox var det. Men tyvärr så är IE fortfarande IE. Det känns fel på något sätt. Sen så saknade jag mina addons.
FF är inte alls lika integrerat i Windows som IE är, så därför är det betydligt mer som ska ersättas och ändras när man ersätter IE7, och därför måste datorn startas om.
Citera
2009-03-19, 19:12
Medlem
Tänker inte röra IE8 på denna burken, kör det på W7-laptopen bara och det är lite...ja, aldrig gillat IE.
Citera
2009-03-20, 01:14
Medlem
Det börjar dåligt för dom. Väljer "What's new in Internet Explorer 8" i menyn och den går till deras www sida utan att skapa en ny tab. Tack. När man väl kommit in där så är sidan helt blå förutom en sökfunktion högst upp. I alla fall om man har JavaScript avslaget. Strike 2. Sen märkte jag att den lagt in 4-5 extra grejer i Favoriter. Togt bort skitet men en av dom skapar den om varje gång den startas. Fick göra en osynlig fil med samma namn (Links) för att få den jäveln att sluta. Strike 3.
Citera
2009-03-20, 07:52
Bannlyst
Den är väl ok, antar jag (orkar inte riktigt engagera mig).
Stör mig dock på att det tar så lång tid att ladda en ny flik, typ 5sek ibland.

Antar att det har att göra med att de har bakat in olika alternativ i varje flik som man ska kunna välja från ("öppna stängda flikar, surfa med inprivate osv").

Annars, inga klagomål.
Citera
2009-03-20, 08:07
Medlem
Nookzs avatar
Jag skiter i att IE tar lång tid att installera, är segt och allt det där. Huvudsakligen suger IE för att den helt enkelt inte visar webbplatser korrekt. Det är fullständigt efterblivet.
Citera
2009-03-20, 08:47
Medlem
BSGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Den är väl ok, antar jag (orkar inte riktigt engagera mig).
Stör mig dock på att det tar så lång tid att ladda en ny flik, typ 5sek ibland.

Antar att det har att göra med att de har bakat in olika alternativ i varje flik som man ska kunna välja från ("öppna stängda flikar, surfa med inprivate osv").

Annars, inga klagomål.

Flikarna kommer skit snabbt tycker den e snabbare en FF men fortfarande slår den in Google Chrome som är den absolut snabbaste!
Citera
2009-03-20, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BSG
Flikarna kommer skit snabbt tycker den e snabbare en FF men fortfarande slår den in Google Chrome som är den absolut snabbaste!

Nu när jag har flera flikar öppna så går det snabbt att öppna nya.
Det är när jag har starta upp explorer och försöker öppna flera nya flikar som det går segt.

Lite dagens i-landsproblem, men..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in