2009-03-18, 20:37
Medlem
Herostratoss avatar
SVT visar precis ett program om hur grava hälsoproblem drabbar barn inom vissa invandrargrupper p.g.a. kusingifte. Vinklingen är att det är de svenska läkarnas fel som inte informerar om detta, inte kusinerna som gift sig med varandra. Trots detta framgår det av reportaget att svenska läkare skrev om detta redan 1998. Bär verkligen svenska läkarkåren huvudansvaret här eller är det våra invandrade vänner? Och skall verkligen journalister på SVT slå sig för bröstet och peka ut läkarna som skyldiga till att förtiga problematik kring invandring? För övrigt har det väl funnits en källa om inaveln sen urminnes tider här på I&I?
2009-03-18, 20:39
Moderator
skunkensunes avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=868612
2009-03-18, 20:46
Medlem
zeke5s avatar
Svenskar är så rädda för att skapa fördomar mot invandrare,så det t.o.m skadar invandrarna själva.
Läkare och socialstyrelsen är så duktiga att informera på andra områden.
man måste förstå att dessa människor är mindre upplysta pga religösa och politiska diktaturer.
Detta visar är tabu belagt invandringen är.
Hur mycket kostar detta inte staten i vård kostnader.
Araber är icke upplysta människor det bevisas gång på gång
2009-03-18, 20:57
Medlem
Jag såg programmet.

Kan också flika in med en sak jag hörde för nått år sen på radio mitt i natten.

Det var (förmodligen) en repris av ett vanligt pratprogram som går på P3 och dom pratade om Den sista färden och Incest. Dom ringde upp en expert på genetik och ställde vissa frågor. Han gav ett ok intryck och förklarade på torr svenska att det itne var vanligt att barnen började spela banjo och sånt.

Sen sa han dessutom att genetiska sjukdomar som är vanliga vid incest är 3-4 ggr mer vanliga i Finland och att det hade och göra med att största delen av den finska befolkningen härstammade från en liten folkgrupp på så lite som 70-80 personer.

Fick mig ett gott skratt och tänkte att nu får dom väl varenda knivbärande finne efter sig men jag hörde inget mer om det sen.
2009-03-18, 22:46
Medlem
Titus pollos avatar
Återigen visar sig den politiskt korrekta sin rasism. Som nån jesus sa: man ser inte bjälken i sitt eget öga, eller nåt liknande...

Kusingifte är vanligt inom vissa kulturer. Om man informerar om problem med kusingifte så pekas dessa kulturer ut därför skiter vi i att informera. De som får missbildade barn pga att de politiskt korrekta inte ville informera om riskerna blir de som betalar priset (för att inte tala om skattebetalarna)

Men de politiskt korrekta kan klappa sig för bröstet för de har "förhindrat rasim" genom att inte informera. Heja sverige.
2009-03-18, 22:52
Bannlyst
Jag tycker inte vi skall hindra dom från att inavla sig själva. Ju dummare dom blir desto bättre för oss. Ser framemot när vi får fyrbenta blattar med knappnålshuvuden här i Sverige. Vad skall den fyrbenta blatten göra? Bita oss? Dessutom får vi nånting att garva åt. Win/win för vår del.
2009-03-18, 22:58
Moderator
Jeckes avatar
Tråd finns redan.

Låst

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in