2007-07-24, 15:01
Bannlyst
Snubblade nyss över Spotify, tydligen ett program i betastadiet där man ska kunna streama lossless musik.

Om utbudet blir stort så tror jag det kan bli ganska bra. Vad tror ni?

Officiell hemsida:
http://www.spotify.com/

Blogg:
http://niklasjakobsen.blogspot.com/2007/07/underbaraspotify.html

Sen om det är någon som råkar ha en [Annons raderad /Mod].

FAQ - Spotify
Senast redigerad av MondoBizarro 2009-08-15 kl. 07:03.
Citera
2007-07-24, 16:18
Medlem
-jOE!s avatar
Inga nerladdningstider? Lagras allt centralt och streamas? Lossless?

Jag vill veta allt!
Citera
2007-07-24, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Inga nerladdningstider? Lagras allt centralt och streamas? Lossless?

Jag vill veta allt!

Jo, det stämmer om allt fungerar som tänkt.

Enligt det jag har läst från personer som har provat så ska det vara mycket bra.

Tyvärr vet jag inte så mycket mer, så om någon har provat och vill dela med sig av sina upplevelser så skulle det vara bra
Citera
2007-07-24, 19:50
Medlem
Jag har det och har kört det i några månader nu. Jag älskar det. Fungerar hur bra som helst och musikutbudet är galet. Eftersom många bloggat om det orkar jag inte skriva en hel recension utan hänvisar till google.

Citera
2007-07-25, 02:48
Medlem
Ok, har fått lite mail så kan fylla i lite.

För det första: NEJ jag ger inte ut invites.

Tänk er Last.fm. Fast 1000x bättre.
Du har 2 valmöjligheter när du startar det iTunes-inspirerade programmet. Du kan antingen välja en eller några genres, en tidsepok, och vips så slumpar Spotify ut musik efter dina behov.

Det andra alternativet är att söka på en artist i sökfältet. Gå in i dess profiler och lyssna på enstaka album eller shuffla hela diskografin. Du förvånas över det extremt stora utbudet, i 99% av fallen hittar du låten du söker. Med de favoritlåtar du hittar kan du sedan göra oändligt många playlists eller spelköer. Du kan också skicka en länk som öppnar sin favoritlåt, hos en polares Spotify, och på så sätt kan du sproda din favoritmusik, istället för att skicka den över exempelvis MSN.

Spotify är designmässigt stilrent och väldigt inspirerat av iTunes med knappar, menyer etc. Såvida du inte sitter på modem är buffring inget att tänka på, det går felfritt att spola genom låtarna utan att den buffrar längre än en tiondel.

Fråga om ni vill veta mer.
Citera
2007-07-25, 03:00
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik_strandberg
Fråga om ni vill veta mer.
Kommer de att låta fler personer ta del av betan, eller är det endast invites som gäller?

Hur blir det när den slutgiltiga versionen av programmet släpps, kommer det att vara öppen registrering?
Kommer det att kosta pengar att använda programmet?
Citera
2007-07-25, 03:41
Medlem
Kommer de att låta fler personer ta del av betan, eller är det endast invites som gäller?
-De släpper invites till slumpmässigt utvalda personer ibland. Det kommer succesivt bli lättare att få tag i en invite då de kommer släppa allt fler nu i höst.

Hur blir det när den slutgiltiga versionen av programmet släpps, kommer det att vara öppen registrering?
-Ja

Kommer det att kosta pengar att använda programmet?
-Nej

-Förövrigt så är Ludde, skaparen av µTorrent, chefsutvecklare på Spotify. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ludvig_Strigeus
Citera
2007-07-25, 03:47
Medlem
antagonistens avatar
Kan man se på film redan nu?
(På Wikipedia står det att man både kommer att kunna lyssna på musik och se på film)

Är filmerna högupplösta (x264)?
Citera
2007-07-25, 12:26
Medlem
Länk?
Citera
2007-07-25, 17:09
Medlem
Dan-Banans avatar
Hmm, lär väl bli precis som med allt annat som är gratis och lagligt på nätet idag, att licenserna bara gäller i Kanada och USA, och därför blockeras för andra länder.

Exempel på tjänster som endast är tillgängliga i USA eller Kanada är Pandora, Spiralfrog, de amerikanska tv-bolagens streamningar av program och massor av kul innehåll på Joost.
Citera
2007-07-25, 19:56
Medlem
Det kanske liknar http://www.blogmusik.net/
Men med större utbud och lossless stream,,?
Citera
2007-07-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Banan
Hmm, lär väl bli precis som med allt annat som är gratis och lagligt på nätet idag, att licenserna bara gäller i Kanada och USA, och därför blockeras för andra länder.

Exempel på tjänster som endast är tillgängliga i USA eller Kanada är Pandora, Spiralfrog, de amerikanska tv-bolagens streamningar av program och massor av kul innehåll på Joost.

Nej

Citat:
Ursprungligen postat av fixaren
Det kanske liknar http://www.blogmusik.net/
Men med större utbud och lossless stream,,?

Mjo, tanken är i princip samma, bara det att Spotify är bättre på alla plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in