2008-12-31, 07:56
Medlem
tattoosandbeers avatar
Jag sitter och klurar som en hund nu alltså.

Jag köpte en ny laptop och tänkte börja köra med denna, laddade ner den vanliga cccp codecen som alltid har funkat som en dröm på min stationära, lade över alla min rullar och skulle börja spela upp dom igår med mediacenter ifrån Vista, men icke då att det gick att göra något, nästan 150 klipp nekas.

Den säger att det inte finns rätt codec m.m men skiten går att spela upp i mediaplayer.... Hur fan skall jag lösa detta?

Gott nytt år på er alla FB folk för den delen!
Citera
2008-12-31, 10:58
Medlem
jag vet inte men jag kan också ha problem med vissa typer av filer typ iso och även mp3 filer....jag brukar dock köra dem i en annan spelare typ VLC

lycka till
Citera
2008-12-31, 11:04
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
jag vet inte men jag kan också ha problem med vissa typer av filer typ iso och även mp3 filer....jag brukar dock köra dem i en annan spelare typ VLC

lycka till

Saken är denna att dom flesta är AVI filer, menar mediaplayer spelar upp dom utan problem, men inte mediacenter.... kan jag ha missat något med min cccp inställning? jag ändrade inget på den utan lät den bara köra på...

Jag vill gärna köra via mediacenter tack vare fjärrkontrollen som jag använder för detta...

EDIT: Satt undrade just nu med en stilla tanke....skall jag lägga in fler codecs? jag har som sagt bara cccp just nu... Om jag skall lägga in flera Vilken skall jag då ta?
Senast redigerad av tattoosandbeer 2008-12-31 kl. 11:07.
Citera
2008-12-31, 11:11
Medlem
du kan prova att köra in denna http://www.free-codecs.com/download/...codec_pack.htm

Den är gratis och funkar ibland
Citera
2008-12-31, 11:25
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
du kan prova att köra in denna http://www.free-codecs.com/download/...codec_pack.htm

Den är gratis och funkar ibland

Nix inte med denna heller...jävla skit mediacenter... fattar inte alltså, menar mediaplayer spelar upp allt direkt, men inte via mediacenter...vad fan skall jag ändra på?
Citera
2008-12-31, 13:15
Medlem
tattoosandbeers avatar
Löste allt med denna codec Vista_Codecs_x64Components_159
Citera
2009-06-17, 23:49
Medlem
sonsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Löste allt med denna codec Vista_Codecs_x64Components_159