2008-12-10, 14:40
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
http://www.aftonbladet.se/wendela/article3880879.ab

Det är uppenbart att de landsförrädande så kallade medierna helt verkar skita i hur patetiska dom gör sig i sina mödor att lobba för uländernas fria tillgång till detta land.

När jag såg rubriken "Lena dödshotas av sin egen släkt" på aftonhorans löp så tog det mig 0.01 sek att komma fram till att det handlar om kulturberikare. Så då kommer frågan, varför döper man en kurd av honkön till Lena? Glättigt och käckt avslutande "artikeln" med fotnoten "Lena heter egentligen nåt annat"

ÖhhDöööh!
No shit Sherlock.

Varför importerar vi till abnorma kostnader dessa medeltidsäckel? Varför bereder vi plats i världens högsta levnadsstandard för jordens avskum?
Citera
2008-12-10, 14:43
Medlem
A-Hs avatar
Man kan bara hoppas att folk inte är så pass dumma att de låter sig luras av en sådan uppenbar lögn.
Citera
2008-12-10, 14:48
Medlem
Fylleannas avatar
Vi behöver invandrare för att rädda vår pension, hur många gånger ska detta behöva upprepas?
Citera
2008-12-10, 14:48
Medlem
dayms avatar
ja det står ju i artikeln:
Citat:
Lena har en svensk mamma och en kurdisk pappa från Turkiet.

Kan också vara en ledtråd!

Men det verkar konstigt att inte hon får någon hjälp alls, trodde såna här hedersrelaterade fall skulle vara prioritet efter hela fadime-karusellen.

Men det här förstår jag inte:
Citat:
Sedan 2006 har länsstyrelserna arbetat med insatser på nationell nivå för att öka kunskapen kring hedersvåld.

Hur fan ska kunskap om hedersvåld hjälpa någon? Dom kan väl stå och gapa om det på nationell nivå tills dom blir lila utan att ha varit till nytta alls, jävla byråkratisamhälle.
Senast redigerad av daym 2008-12-10 kl. 14:50.
Citera
2008-12-10, 15:03
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Observera att mitt förklarande av ickeexisterande existensberättigande (vilken harang ) inte gäller "Lena" utan den den främmande ickeeuropeiska folkgruppen i allmänhet, och den manliga delen av denna synnerhet.

Sen att Lena har svensk morsa (oj vad ovanligt att det är blattefar och svennemorsa vid rasblandning), lär knappast ha lett till ett svenskt namn på henne.

Alla som tror att hon heter nåt ädelsvenskt i verkligheten räcker upp en hand.
Citera
2008-12-10, 15:07
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Lena fick ett mess med utdrag ur koranen, som handlade om att kvinnan ska förbli jungfru.

Kärleksfulla svenska muslimer uppenbarligen.
Citera
2008-12-10, 15:17
Medlem
Apspektakels avatar
När jag såg titeln så trodde jag med en gång att Lenas pappa Karl-Oscar blev sur för att Lena inte ville gifta sig Kent-arnes, en viktig affärskollega, son.
Fasiken vad förvånad jag blev när det handlade om en muslimsk far!
Citera
2008-12-10, 15:21
Medlem
HoccultAs avatar
Citat:
– Det var inte vad släkten planerat för mig. Jag skulle gifta mig med min kusin. Nu vill min egen pappa inte veta av mig längre, säger hon.
Citat:
– Sen sade någon: du ska dö din jävla hora. Jag kände igen min farbrors röst, säger Lena.

Vilka lottovinster vi tar hit alltså

Har jag inte helt fel kan även namnet "Lena" användas av kurder också även om det är ytterst sällsynt.
I detta fallet är det solklart en förvridning och mörkning av sanningen precis som i fallet med "Metro-Gustav"

Jag tror att ena anledningen att dom gör så här är för att rödingar och liknande skall kunna komma med motargumentet att "svenskar gör också så" till multikulti kritiker
Citera
2008-12-10, 15:22
Medlem
Vaporwares avatar
Skicka tillbaka släkten i bananlådan dom kom hit i!
Om dom inte är beredda att anpassa sig så behöver dom inte bemöda sig att komma hit. Punkt slut.
Citera
2008-12-10, 15:46
Medlem
HoccultAs avatar
Det där med att mamman är svensk kan man ju tolka på olika sätt hon må ha svenskt medborgarskap men jag tror ej att hon är etniskt svensk.
Eftersom direkt efter står det att uppväxten kantats av kulturkrockar som man (jag själv med) lätt skulle kunna anta vara på grund av den svenska modern, men i själva verket är på grund av klasskompisarna´s festande. Det ser man om man läser lite tydligare.

Citat:
Lena har en svensk mamma och en kurdisk pappa från Turkiet. Uppväxten beskriver hon som en ständig kulturkrock. Klasskompisarna umgicks och festade, själv fick hon inte vara ute när det mörknat.
Citera
2008-12-10, 15:57
Bannlyst
Undrar hur många likvärdiga sådana här trådar det finns. Massvis i alla fall.
Citera
2008-12-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan-Salminen
Undrar hur många likvärdiga sådana här trådar det finns. Massvis i alla fall.
Undrar hur många fler sådana här trådar det behövs innan svenska folket vaknar upp och inser att det inte har funnits någon hederskultur i det här landet sedan tidig medeltid. Men nu kan vi "tacka" massinvandringen för detta nya mer "spännande" Sverige.

"Lena" verkar var en av dessa unga kvinnor som har en märklig tendens till att snava på balkongen och ramla 4 våningar ner, med huvudet före. Får för hennes del hoppas att släkten inte kommer i närheten av hennes hem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in