2008-12-10, 16:20
Medlem
HoccultAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan-Salminen
Undrar hur många likvärdiga sådana här trådar det finns. Massvis i alla fall.

Ja du kan ju också meddela media om alla likvärdiga artiklar om hedersrelaterat våld som begås.
Citera
2008-12-10, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HoccultA
Ja du kan ju också meddela media om alla likvärdiga artiklar om hedersrelaterat våld som begås.

Varför skulle jag bry mig om någonting jag aldrig läser? Finns inga anledningar. Nå, som jag har förstått det är detta ett frustrationsforum mer än ett debattforum.
Citera
2008-12-10, 16:29
Medlem
HoccultAs avatar
Citat:
Varför skulle jag bry mig om någonting jag aldrig läser? Finns inga anledningar. Nå, som jag har förstått det är detta ett frustrationsforum mer än ett debattforum.
Tydligen läser du ju denna tråden ... och läser i detta forumet
vill du främja debatten i detta forum kan du ju hjälpa till istället för att klaga på att det finns massvis liknande trådar.
Citera
2008-12-10, 16:31
Bannlyst
Citat:
Tydligen läser du ju denna tråden ... och läser i detta forumet

Visst gör jag det, det här är inte tidningsmedier eller dylikt. Det var sådana jag åsyftade.

Citat:
vill du främja debatten i detta forum kan du ju hjälpa till istället för att klaga på att det finns massvis liknande trådar.

I hela det här forumet klagas det, jag sällar mig till skaran och klagar också. Nå nej, jag klagar inte, jag bara påpekar lite grand hur det är.
Citera
2008-12-10, 16:32
Medlem
elleps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-H
Man kan bara hoppas att folk inte är så pass dumma att de låter sig luras av en sådan uppenbar lögn.

Hehe, ja, den här som är så uppenbar borde även den stora massan kunna genomskåda.
Citera
2008-12-10, 16:32
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Ni är så fantastiskt naiva som tror att sådana här problem är något som enbart hör ihop med invandrare. Just "hedersvåldet" må vara till stor det invandrarrelaterat, men vad är egentligen skillnaden på våld och våld?

Våld mot kvinnor är väldigt vanligt, inte minst hos helt etniskt Svenska män. Det har inte med varifrån man kommer att göra. En kompis arbetskamrat sköt huvudet av sin fru med sin hagelbössa förra julen. Tror ni det brottet var genetiskt eller kulturellt betingat? För i er realisters värld tenderar allt att vara det av någon anledning. Iallafall så länge ett brott är begått av en invandrare av något slag.
Citera
2008-12-10, 16:37
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Så bara för att du väljer att inte söka info om ulandsmänniskornas härjande i det här landet så är allt ok? WTG*

Sen för den som inte förstår att massinvällningen och alla dess konsekvenser är det som påverkar oss alla mer än alla andra problem tillsammans så är det kanske lätt att gnälla över ännu en trådstart som poänterar det.

* Way To Go
Citera
2008-12-10, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
http://www.aftonbladet.se/wendela/article3880879.ab

Det är uppenbart att de landsförrädande så kallade medierna helt verkar skita i hur patetiska dom gör sig i sina mödor att lobba för uländernas fria tillgång till detta land.

När jag såg rubriken "Lena dödshotas av sin egen släkt" på aftonhorans löp så tog det mig 0.01 sek att komma fram till att det handlar om kulturberikare. Så då kommer frågan, varför döper man en kurd av honkön till Lena? Glättigt och käckt avslutande "artikeln" med fotnoten "Lena heter egentligen nåt annat"

ÖhhDöööh!
No shit Sherlock.

Varför importerar vi till abnorma kostnader dessa medeltidsäckel? Varför bereder vi plats i världens högsta levnadsstandard för jordens avskum?

Nja det mörkas väl inte?
Jag läste precis HELA artiklen, och fann följande i mitten.

"Lena har alltid varit hårt hållen av sin pappa. Men nu har hon gjort något oförlåtligt – fått barn med en icke-kurdisk man. Hon ser sammanbiten ut när vi möts, och sätter sig med uppsikt över dörren.

– Det var inte vad släkten planerat för mig. Jag skulle gifta mig med min kusin. Nu vill min egen pappa inte veta av mig längre, säger hon.

Lena har en svensk mamma och en kurdisk pappa från Turkiet. Uppväxten beskriver hon som en ständig kulturkrock. Klasskompisarna umgicks och festade, själv fick hon inte vara ute när det mörknat.

– Jag var en pojkflicka, men fick örfilar för att jag spelade fotboll med killarna, berättar hon. "
http://www.aftonbladet.se/wendela/article3880879.ab

Detta får mig att tänka på mannen i filmen "se upp för dårarna"

P.s att AB kör med ett så vanligt namn som Lena kan ju säkert bero på att kvinnor från den delen av världen inte har så många namn att välja på.
Och skulle namnet visas i lilla Sverige, så skulle hon kanske "sticka ut" så pass mycket så det skulle bli för enkelt att lista ut vem hon är.
Lena är dock som att leta efter en nål i en höstack
Senast redigerad av KRISTERLAG 2008-12-10 kl. 16:42.
Citera
2008-12-10, 16:38
Medlem
HoccultAs avatar
Citat:
Visst gör jag det, det här är inte tidningsmedier eller dylikt. Det var sådana jag åsyftade.

I hela det här forumet klagas det, jag sällar mig till skaran och klagar också. Nå nej, jag klagar inte, jag bara påpekar lite grand hur det är.

Påpeka brukar man ju göra när man har idéer om förbättringar, det du gör är att bara gnälla utan att bidra med nånting alls till tråden.
I&I forumet behandlar allt inom ämnet. positiva som negativa saker.
Så är det konstigt att det klagas i en sådan här tråd när det gäller hedersvåld eller ska vi "se det från den ljusa sidan..." när det inte finns någon?
Citera
2008-12-10, 16:39
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppgandalf
Ni är så fantastiskt naiva som tror att sådana här problem är något som enbart hör ihop med invandrare. Just "hedersvåldet" må vara till stor det invandrarrelaterat, men vad är egentligen skillnaden på våld och våld?

Våld mot kvinnor är väldigt vanligt, inte minst hos helt etniskt Svenska män. Det har inte med varifrån man kommer att göra. En kompis arbetskamrat sköt huvudet av sin fru med sin hagelbössa förra julen. Tror ni det brottet var genetiskt eller kulturellt betingat? För i er realisters värld tenderar allt att vara det av någon anledning. Iallafall så länge ett brott är begått av en invandrare av något slag.
Fick din kompis arbetskamrat hjälp av sin bror och sin son med att hålla fast frugan medan han riktade hagelbössan mot hennes huvud?

Ställde mannens samtliga släktingar upp som vittnen på att kvinnan i själva verket begick självmord med hagelbössan?

Skilj på hedersmord, och ett vanligt mord som begås på en familjemedlem.
Hedersmord har en bakgrund baserad på heder, och planeras och genomförs ofta av hela övriga familjen i totalt samförstånd, istället för att vara verket av en enskild individ.
Citera
2008-12-10, 16:44
Bannlyst
Citat:
Så bara för att du väljer att inte söka info om ulandsmänniskornas härjande i det här landet så är allt ok? WTG*

Nej knappast. Förstår du inte andemeningen i mina inlägg? Jag ska förklara. Detta jävla ältande hjälper väl inte. Vidare är det väl bättre att koncentrera sig på annat än deras inre klanstridigheter?

Citat:
Sen för den som inte förstår att massinvällningen och alla dess konsekvenser är det som påverkar oss alla mer än alla andra problem tillsammans så är det kanske lätt att gnälla över ännu en trådstart som poänterar det.

* Way To Go

Jag gnäller inte, läs igen.
Citera
2008-12-10, 16:46
Bannlyst
Citat:
Påpeka brukar man ju göra när man har idéer om förbättringar, det du gör är att bara gnälla utan att bidra med nånting alls till tråden.
I&I forumet behandlar allt inom ämnet. positiva som negativa saker.
Så är det konstigt att det klagas i en sådan här tråd när det gäller hedersvåld eller ska vi "se det från den ljusa sidan..." när det inte finns någon?

Det beror på hur man är lagd, men det finns säker dom som kan hitta ljuspunkter i så kallat hedersvåld med, även om jag inte tillhör dom. Men en del resonerar säkert som så att:

* Skit i deras inre klanstrider.

* Bra, mer så kallat hedersrelaterat våld gör folk förbannade.

Det är först när folk blir förbannade som dom börjar agera, när det blir tillräckligt dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in