beng: Man kanske ska stoppa in någon gräns på hur många inlägg en tråd får innehålla innan den autolåses... Det verkar smått onormalt med en tråd med 40000 inlägg...
Det är ju 1000 sidor med maxinställningen 40 poster per sida i KP.
beng: Man kanske ska stoppa in någon gräns på hur många inlägg en tråd får innehålla innan den autolåses... Det verkar smått onormalt med en tråd med 40000 inlägg...
Det är ju 1000 sidor med maxinställningen 40 poster per sida i KP.
Problemet är att det var en GROUP BY i mysql. Listan hade inte heller någon sid-limit utan den visade alla på en och samma sida.
Jag kommer förmodligen låta sphinx få ta hand om grupperingen och ev. sätta en sid-limit för utseendets skull.
Ärligt talat så vet jag inte vilken funktion som avses heller.
Det är nog bara Beng som vet vad tusan det är för funktion.
"vem vare som kasta?" skulle däremot vara en gudagåva för oss som vill ha ett forum som heter "Va ska ja göra me min facking skjorta".
Vad är detta för funktion? Den har jag missat totalt.
Det var en funktion som listade alla användarnamn plus antal inlägg de gjort i ämnet. Man kunde gå till funktionen genom att klicka på siffran under "svar" i någon av listorna, t.ex. forumdisplay.php
Det är ju inte mer än att vi låter bli trådar med fler än 40 000 inlägg, det är väl bara Sover alla som kommer upp i det och den startas ju om då och då, så det behövs ju inte. Men du kanske vill fixa det av rent principiella skäl?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!