Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Jag får ingen SSL-varning när jag klickar där, men däremot får jag upp "bekräfta säkerhetsundantag" varje gång jag besöker en krypterad sida. Kan det hänga ihop? Vad gjorde du för att åtgärda problemet?
Det verkar onekligen ha med SSL-cerifiering att göra. Kollar man på din bild så ser man ju att längst ner till höger ovanför systemklockan i aktivitetsfältet att du har ett hänglås på flashback.info - så klicka på hänglåset (alternativt gå till Verktyg -> Sidinfo -> Säkerhet) och godkänn certifikatet.
Att drop down-menyn inte funkar verkar iofs mer tyda på att du inte har javascript aktiverat i webbläsaren, eller iaf att det är blockerat för just flashback.info (om det nu är så att sånt funkar på andra sidor du besöker).
Utöver det så ställer jag mig frågande till vad det är för tema du använder i FF, det kan ju faktiskt vara som så att trots att du inte har några plugins/addons aktiverade så finns de inbyggda som default i ditt tema. Kanske testa att ändra till FFs default-tema och se vad som händer?
Edit: En longshot, men va fan. Kör du Windows så finns det faktiskt en hel del plugins för själva OS:et som kan fucka upp webbläsaren. Iaf om webbläsaren inte är pyttemjuks skapelse.