2008-10-09, 20:10
Bannlyst
Kosovos grannländer fortsätter erkänna Kosovo.

Montenegro inleder samarbete med världens nyaste land. Man valde att erkänna Kosovo som en självständig stat och därmed valde man Europa framför Serber och andra slaver. Det glädjer mig att Montenegro vågade bestämma över sin egen politik och valde demokrati och frihet framför serbisk ondska.

Makedonien kommer inom en väldig snar framtid att erkänna Kosovos självständighet.

Vad tror ni detta kommer få för konsekvenser att dessa trogna länder till Serbien väljer demokratin och friheten framför slavisk nationalism. Kommer Serbien att våga straffa dessa länder?

Jag personligen tror att balkan (utan serbien) är på rätt väg.
Citera
2008-10-09, 20:18
Bannlyst
Hehe, alla tänker på sina intressen och vad som är bäst för länderna, samma sak gjorde Serbien när de fångade rövhålet Karadzic.

Att Serbien inte vänder ryggen åt Moskva ser jag bara positivt, Ryssland är idag ett mycket starkt land med en befolkning som aldrig glömmer sin historia och broderskap med Serbien och har sina hjärtan på rätt ställe.
Citera
2008-10-09, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joll1978

Montenegro inleder samarbete med världens nyaste land. Man valde att erkänna Kosovo som en självständig stat och därmed valde man Europa framför Serber och andra slaver. Det glädjer mig att Montenegro vågade bestämma över sin egen politik och valde demokrati och frihet framför serbisk ondska.

Makedonien kommer inom en väldig snar framtid att erkänna Kosovos självständighet.

Vad tror ni detta kommer få för konsekvenser att dessa trogna länder till Serbien väljer demokratin och friheten framför slavisk nationalism. Kommer Serbien att våga straffa dessa länder?

Vad bra att man inte är partisk då ...... Själv anser jag att det bryter mot folkrätten etc. Kosovo är ett land som inte borde existera. Jag anser personligen att Kosovo folket som inte vill bo kvar i Serbien borde flytta till Albanien där dom hör hemma.
Citera
2008-10-09, 20:32
Medlem
Vidovdans avatar
Mafioso-Milo gör detta endast för han tror han ska få pengar från EU och USA. Vad han glömmer är att bägge är på god väg mot bankrutt. Det ska bli intressant att se hur befolkningen i Montenegro tar det här. Något säger mig att de inte är allt för nöjda med det här beslutet...
Citera
2008-10-09, 20:33
Medlem
Takiidas avatar
Citat:

Hmm... du tror inte att det kan ha o göra med att Kosovo tar emot opium från Afghanistan och att det sedan förs in i Europa via Montenegro ? Fint samarbete där av skurken och maffioson Mile Djukanovic som stod åtalad i Italien men slapp åtal bara nån dag innan det här.. vilken slump.
Senast redigerad av Takiida 2008-10-09 kl. 20:35.
Citera
2008-10-09, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
Hmm... du tror inte att det kan ha o göra med att Kosovo tar emot opium från Afghanistan och att det sedan förs in i Europa via Montenegro ? Fint samarbete där av skurken och maffioson Mile Djukanovic som stod åtalad i Italien men slapp åtal bara nån dag innan det här.. vilken slump.

Skojar du med mig är dom kriminella nu bara för att man erkännde Kosovo?

Är ledningen i Makedonien kriminella med då?
Senast redigerad av joll1978 2008-10-09 kl. 20:40.
Citera
2008-10-09, 20:44
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Skojar du med mig är dem kriminella nu bara för att man erkännde Kosovo?

Är ledningen i Makedonien kriminella med då?

Mile Djukanovic är kriminell och stod åtalad för bland annat smuggling och annan kriminell verksamhet. Det är också ett faktum att Kosovo tar emot opium från Afghanistan och att detta förs in i Europa via Montenegro. Jag ser en koppling. Att Mile som satt åtalad med några andra blev imun mot åtal för nån dag sen känns också väldigt suspekt iom det här.
Citera
2008-10-09, 20:50
Bannlyst
Citat:
Mile Djukanovic är kriminell och stod åtalad för bland annat smuggling och annan kriminell verksamhet. Det är också ett faktum att Kosovo tar emot opium från Afghanistan och att detta förs in i Europa via Montenegro. Jag ser en koppling. Att Mile som satt åtalad med några andra blev imun mot åtal för nån dag sen känns också väldigt suspekt iom det här.

Källor tack!
Citera
2008-10-09, 20:58
Medlem
Vidovdans avatar
Nu har Montenegros ambassadör förklarats ej välkommen i Serbien...
Citera
2008-10-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
Nu har Montenegros ambassadör förklarats ej välkommen i Serbien...

Kommer vara många som inte blir välkomna
Citera
2008-10-09, 21:00
Medlem
Citat:

Källa tack?
Citera
2008-10-09, 21:03
Medlem
Takiidas avatar
Anledningen till varför Kosovo blev självständigt har nu blivit klart för mig. Nu är äntligen pusselbitarna på plats. Den nya världsordningen tog Afghanistan där det odlas knark och behövde ett land som kunde ta emot knarket, det blev Kosovo. Serberna hade aldrig accepterat det så därför blev Kosovo en koloni styrt av den nya världsordningen. Sedan behövdes en lydstat med en skurk som president som sysslar med smuggling och andra kriminella verksamheter för att föra in knarket i Europa via havet. Det blev Montenegro.

Att Afghanistan var det första landet att erkänna Kosovo och att nu Montenegros president erkänner Kosovo låter inte skumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in