2008-09-20, 23:21
Medlem
Tjao.

Behöver lite hjälp och tipps till min första kur.
Ska börja under vinterlovet hade jag tänkt.
Ska ligga på 20mg i 50-60dagar.

Rosa d-boll 10mg eller Anahexia 11.2mg ska jag välja mellan.

Så frågorna lyder:

Ska träna efter skoltid och det blir runt 18:00, Vaknar 07:30.
När ska jag ta tabletterna då? ca 3-4timmar innan träning sen en till
efter 5-6timmar efter första tabletten ? Kan ju inte ta dom på morgonen då
halveringstiden kommer ta slut långt innan jag börjar träna

Nolvadex och PCT.
Hur mycket ska man ta för en "låg/mellan dos" 20mg ?
Även när man ska ta det ? PCT'n 2-3 veckor efter avslutad kur?

Något mer som man behöver ta?

Info om mej.
Ålder - 19år
Längt - 178cm
Vikt - 98kg

Har tränat gym ca 2,5år nu
Kört hockey och innebandy i 8år innan jag börja gymma.

Tror de va allt, hoppas på schyssta och seriösa svar

Något mer ni undrar så kan ni fråga.

Mvh
Citera
2008-09-20, 23:33
Medlem
azzkicks avatar
träna i 2.5 år till innan du börjar och läs sticky trådarna under tiden, lycka till.
Citera
2008-09-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azzkick
träna i 2.5 år till innan du börjar och läs sticky trådarna under tiden, lycka till.

ska man plussa ihop gymtränandet i hockey'n så blir det ca 5år gym

varav 2.5 seriöst.
Citera
2008-09-20, 23:50
Medlem
azzkicks avatar
Ja du grabben du kan ju ha tränat sen du var 10 år gammal men det gör ju dej fortf inte äldre än 19.
Citera
2008-09-21, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iRonMan!
ska man plussa ihop gymtränandet i hockey'n så blir det ca 5år gym

varav 2.5 seriöst.

Spelar ingen roll hur länge du har tränat, du är fortfarande bara 19 år gammal och för tok för ung för AAS. Du kommer att växa mer om du tränar rent ett par år till. Låter kanske konstigt men så är tyvär verkligheten..

OM du nu trots allt tänker påbörja din kur, så läs på allt, och då menar jag ALLT du hittar. Kunskap = styrka ! Och se till att du har allting hemma (Nolvadex, leverskydd, ev HCG) INNAN du börjar din kur. Om du skulle få biverkningar (ja man får såna..) så är det redan försent om du inte har allting hemma.

Glöm inte att träningen INTE är det viktigaste, kosten är viktigast !
Citera
2008-09-21, 03:19
Medlem
Vad är dina övriga stats?

Skulle du vara mogen nog med en fin fysik,så skulle jag säga att du ska köra på,vilket jag dock inte tror att du har,då du inte överhuvudtaget verkar ha läst grunderna.
Citera
2008-09-21, 04:43
Medlem
Sindlasts avatar
Läs:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=293343

https://www.flashback.org/showthread.php?t=399140

Citera
2008-09-21, 12:17
Medlem
Jag personligen rekkar dig att inte kura, ja har absolut inte ngn större lust att skriva ner alla anledninarna till varför du inte skall kura, då det finns 2 stickyn länkade.

Men om du e någorlunda skärpt o verkligen vill bygga en bra fysik som är "hållbar" i framtiden, börja med att bygga upp "pelare massan" o kör ren minst 3 år till.

Mvh// SB
Citera
2008-09-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seste
Vad är dina övriga stats?

Skulle du vara mogen nog med en fin fysik,så skulle jag säga att du ska köra på,vilket jag dock inte tror att du har,då du inte överhuvudtaget verkar ha läst grunderna.

övriga stats?
Menar du i gymmet?

Bänkpress? Biceps curl? o.s.v ?

Uppskattar att ni säger emot.. Att jag inte ska kura.
Men jag känner mej "redo"

Är färdigväxt i längden. Har tillgång till mycket mat då farsan och brorsan
jobbar mycket så morsan får ta och göra extra mat

Så om ni verkligen bryr er så kan ni hjälpa till med tipps och svara på frågorna o.s.v. Skulle vara grymt schysst!

Tack till dom som skickar PM också. Mycket hjälp där !
Citera
2008-09-21, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iRonMan!
övriga stats?
Menar du i gymmet?

Bänkpress? Biceps curl? o.s.v ?

Uppskattar att ni säger emot.. Att jag inte ska kura.
Men jag känner mej "redo"

Är färdigväxt i längden. Har tillgång till mycket mat då farsan och brorsan
jobbar mycket så morsan får ta och göra extra mat

Så om ni verkligen bryr er så kan ni hjälpa till med tipps och svara på frågorna o.s.v. Skulle vara grymt schysst!

Tack till dom som skickar PM också. Mycket hjälp där !

När man frågar efter stats frågar man efter vad du klarar av i bänkpress, knäböj och marklyft. Hur mycket du tar i bicepscurl är rätt oviktigt.. Med dina stats kan man enkelt avgöra hur "långt" du kommit i din träning, tar du väldigt lite tjänar du mer på att träna rent, men om du ligger nära ditt genetiska max så kan det vara dags för en kur !

Hur mycket koll har du på kosten ? Vad äter du på en dag ? Hur mycket protein / fett / kolhydrater ?

Som svar på dina frågor : Ta alla tabletter direkt på morgonen. Kör en "standard" PCT på Nolvadex, dag 1-7 40 mg , dag 8-30 20 mg. Ha HCG i beredskap om det skulle behövas. Värken i pungkulorna när dom krympen är inte skön...
Senast redigerad av Magnus76 2008-09-21 kl. 13:07.
Citera
2008-09-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus76
När man frågar efter stats frågar man efter vad du klarar av i bänkpress, knäböj och marklyft. Hur mycket du tar i bicepscurl är rätt oviktigt.. Med dina stats kan man enkelt avgöra hur "långt" du kommit i din träning, tar du väldigt lite tjänar du mer på att träna rent, men om du ligger nära ditt genetiska max så kan det vara dags för en kur !

Hur mycket koll har du på kosten ? Vad äter du på en dag ? Hur mycket protein / fett / kolhydrater ?

Som svar på dina frågor : Ta alla tabletter direkt på morgonen. Kör en "standard" PCT på Nolvadex, dag 1-7 40 mg , dag 8-30 20 mg. Ha HCG i beredskap om det skulle behövas. Värken i pungkulorna när dom krympen är inte skön...

Okej okej.

Bänkpressmax - 135kg 2reps
Bänkpressträning - 107.5kg 8reps

Knäböjmax - 200kg
Knöböjträning - 150kg 6-9reps

Varför ska jag ta alla tabletter på morgonen ? kommer inte halveringstiden att ta slut innan jag ska träna? Är det inte bättre att dela upp intagen 2ggr om dan så man fyller på ?

Ska jag köra en "Standard" PCT på Nolvadex under kuren ? eller menar du efter kuren ?

Ang min kost så har jag aldrig bulkat eller deffat, har ätit normalt för min kropp så jag ej får i mej för lite och för mkt.

Hade tänkt och bulka med kuren sen deffa till vår/sommar.

Käkar runt 6gånger om dan. Och nu räcknar jag inte med småmaten, som tex mackor/baggetter under skolrasterna.

ang hur mkt protein / fett / kolhydrater så kan jag ej skriva med siffror ( gram ).

Vet inte hur man kan räkna ut sånt. Något tipps ?
Citera
2008-09-21, 15:05
Medlem
Berntsons avatar
Skulle vara intressant att veta hur din kost ser ut ? För om du inte har exakt rätt koll på kosten kommer du förlora nästan allt efter kuren och kanske inte alls vara nöjd med din kropp nästa sommar! Så ta och titta igenom allting och börja räkna kalorier...

Mvh!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in