2008-09-13, 09:36
Medlem
CrazySativas avatar
Tjena, gjorde en fin tabbe igår och tog bort fel partition när jag skulle formatera. så nu har jag en raderad men oformaterad 250g, finns det nått sätt att få tillbaka informationen på sagda hårddisk?
Citera
2008-09-13, 09:57
Medlem
Nate Blacks avatar
Ja - ladda ner eller köp "GetDataBack NTFS". Har funkat för mig.
Citera
2008-09-13, 10:01
Medlem
CrazySativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Ja - ladda ner eller köp "GetDataBack NTFS". Har funkat för mig.

ok, det låter fint. men då måste jag alltså formatera den innan jag kan få tillbaka datan?
Citera
2008-09-13, 10:06
Medlem
Nate Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazySativa
ok, det låter fint. men då måste jag alltså formatera den innan jag kan få tillbaka datan?
Nej, du gör bäst i att låta den förlorade partitionen förbli helt orörd. Formaterar du datan och partitionerar den kommer du säkert förlora en hel del av den. Lämna den helt orörd tills du fått tag i programmet.

Dvs gör du en partition av den igen så kommer hårddisken skriva över en del av informationen. Men du redan nu räkna med att förlora några filer. Senast jag gjorde det så försvann några bilder, vissa musikfiler blev lite skeva, men stora grejer som spel/filmer funkade fint.
Citera
2008-09-13, 10:10
Medlem
CrazySativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Nej, du gör bäst i att låta den förlorade partitionen förbli helt orörd. Formaterar du datan och partitionerar den kommer du säkert förlora en hel del av den. Lämna den helt orörd tills du fått tag i programmet.

Dvs gör du en partition av den igen så kommer hårddisken skriva över en del av informationen. Men du redan nu räkna med att förlora några filer. Senast jag gjorde det så försvann några bilder, vissa musikfiler blev lite skeva, men stora grejer som spel/filmer funkade fint.

Perfekt, tack så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in