Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
1.06 behandlar användares rätt till anonymitet. Om jag sammankopplar dig som Pelle Svensson eller som en annan användare på Flashback straffas jag för brott mot 1.06. Det finns, precis som du säger, ingen regel som behandlar det Psychopatic gjort och således inget regelbrott. Du förespråkar alltså att man ska börja straffa användare för något som inte finns stiftat i regelverket, kan du argumentera för det utan att förlora Flashbacks syn på yttrandefrihet? Det vore onekligen intressant att se, syftet med ett regelverk är ändå att man ska veta vilken handling som har vilken konsekvens. Det du argumenterar för verkar vara något slags lotteri där man belönas med bestraffning. Nej, det håller inte.
Pffft, halmgubbebyggare där. Var har jag förespråkat att Psychopatic skall bestraffas för något som inte finns i regelverket? Jag har ju sagt att jag anser den tillsägelse (kanske t o m den var för hård?) som utdelades är OK, vilket uppenbarligen Psycho är belåten med. Kan du läsa överhuvudtaget?
Vad jag talar om här är ett ord vars innebörd du uppenbarligen inte känner till, nämligen
omdöme.
Admin brukar alltid säga att moderatorer väljs ut på olika grunder, och en av dessa grunder lär väl vara att man uppvisat ett tämligen anständigt omdöme. I detta fall anser jag att det var gravt omdömeslöst att skriva det som Psycho gjorde, rapporterade inlägget (vilket många andra uppenbarligen också gjorde) och sedan undrade vad som blev konsekvensen av det.
Även om jag med min ringa erfarenhet här på forumet verkligen gillar Psycho så måste jag tycka att hans inlägg inte är förenligt med dom önskemål som sätts upp av admin vad gällande moderatorers omdöme.
Detta inlägg var omdömeslöst, det mottog flera RP, behandlades uppenbarligen i självbefläckelseklubben i Outlaw, men inget hände, inget publicerades, niente, nada. Därför undrade jag, inte för att jag vill offentligt nacka Psycho (som jag gillar) utan för att jag vill belysa det faktum som andra påpekat i andra trådar, att det ibland kan misstänkas att det förekommer en "double standard" när det gäller behandlingen av tveksamma inlägg av moderatorer och användare.