2008-09-05, 14:47
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Trams utövas ganska vanligt även av moderatorer kan ju tilläggas.

Ja och det är inte bra men sitter man på fb så mycket som tex jag gör så är det svårt att inte ibland falla dit. Gör vi det får även vi tillsägelser.

Citat:
Det är jag villig att hålla med om, verkligen. Vad vi inte verkar dela åsikt om är att moderatorer skall straffas utanför regelverket. I min åsikt ska moderatorer lyda under samma regler som andra användare men det är naturligtvis min åsikt.

Moderatorers regelbrott behandlas exakt likadant som användares. Det pollas och den som är pollad får givetvis inte rösta.
Citera
2008-09-05, 15:02
Moderator
vfs avatar
Jag delade ut en tillsägelse för trams vilket alltid är en subjektiv
bedömning. Strängt taget var det inget regelbrott men att det var
värt en tramstillsägelse håller nog dom flesta med om.

Det gjorde iaf Psychopatic.
Citera
2008-09-05, 15:08
Medlem
Fenrisulv!s avatar
Citat:
Fast Psychopatic fick ju en tillsägelse för något helt annat än vad din tråd handlar om så frågan är egentligen om du uppfattat att tillsägelsen var för trams och inte detta "etiska felande"?

Ja, det är en bra fråga, var tillsägelsen för trams eller var den för ett uppenbart brytande mot en lagstiftning som föreskriver anonymitet för människor intagna på sjukvårdsinrättningar?

Citat:
Trams utövas ganska vanligt även av moderatorer kan ju tilläggas.

Instämmer, frågan är dock om dom kommer undan med det oftare än vad vi vanliga användare gör? Känsligt ämne, bör behandlas i egen tråd.

Citat:
Vad jag vet har admin aldrig gått ut ordagrant om vad man letar efter när man applicerar moderatorstatus. Du kanske vet mer än vad som sagts på forumet? :-)

Nä, egentligen inte mer än vad jag kunnat läsa mig till i detta forum bl a. Men jag förutsätter att gott omdöme är en del av dom önskemål som sätts upp vid eftersök av ny moderator. Rätta mig gärna om jag har fel. Du kanske vet bättre?

Citat:
Det är jag villig att hålla med om, verkligen. Vad vi inte verkar dela åsikt om är att moderatorer skall straffas utanför regelverket. I min åsikt ska moderatorer lyda under samma regler som andra användare men det är naturligtvis min åsikt.

Fast nu är ju inte jag ute efter att någon skall bestraffas, utan mer ett ifrågasättande om det är speciellt lämpligt att en moderator med mer utsträckt tillgång till information än vad vi vanliga nissar har skall sitta och ostraffat outa folks namn och telenunner bara för att han är trött på denna människa? Tveksamt...........
Citera
2008-09-05, 15:18
Medlem
Fenrisulv!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag delade ut en tillsägelse för trams vilket alltid är en subjektiv
bedömning. Strängt taget var det inget regelbrott men att det var
värt en tramstillsägelse håller nog dom flesta med om.

Det gjorde iaf Psychopatic.

Och jag instämmer! Men....en ytterligare dimension är ju möjligheten att det här har yppats sjukvårdshemligheter som normalt inte skall vara till allmänhetens förfogande....? Även om Flashback berömmer sig om att vara ett frihetsforum och yttrandefrihetens starka utpost (vilket f.ö. är skitsnack på långa spön) så finns det ju en anständighetsgräns som måste beaktas.
Citera
2008-09-05, 15:30
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrisulv!
Och jag instämmer! Men....en ytterligare dimension är ju möjligheten att det här har yppats sjukvårdshemligheter som normalt inte skall vara till allmänhetens förfogande....? Även om Flashback berömmer sig om att vara ett frihetsforum och yttrandefrihetens starka utpost (vilket f.ö. är skitsnack på långa spön) så finns det ju en anständighetsgräns som måste beaktas.

och det blir admin som får tala om var den går någonstans.
Citera
2008-09-05, 16:20
Medlem
Fenrisulv!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
och det blir admin som får tala om var den går någonstans.

Och det händer närdå? När grisar börjar flyga över Sverige?`Get a life!
Citera
2008-09-05, 16:44
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Larvig tråd. Inlägget blev raderat för att det var tramsigt, inte för att det innehöll något som du anser vara fel. Flashback står för yttrandefrihet, inte för dina moraliska värderingar.
Citera
2008-09-05, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag fick en tillsägelse. Personen i fråga är inte medlem på forumet.

Hoppas för guds skull att jag slipper träffa dig om jag tvingas in på psyket igen. Fy fan för din ruttna förmåga att känna empati med dem du träffar...

Jag skiter väl i om du är moderator eller min morsa, om jag är den som blir outad utan att veta om det!
Citera
2008-09-05, 17:28
Medlem
Inzaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milda Matilda
Hoppas för guds skull att jag slipper träffa dig om jag tvingas in på psyket igen. Fy fan för din ruttna förmåga att känna empati med dem du träffar...

Jag skiter väl i om du är moderator eller min morsa, om jag är den som blir outad utan att veta om det!

Påstår du att du var den som blev "outad"?
Citera
2008-09-05, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Påstår du att du var den som blev "outad"?

Nej det gör jag inte! Jag uttrycker bara en rädsla för vad som kan hända i framtiden OM jag skulle ha oturen att träffa Psychopatic på psyket...
Citera
2008-09-05, 21:43
Medlem
Fenrisulv!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milda Matilda

Här ser ni det grundläggande problemet med Psychopatics inlägg......Skall folk med bräcklig psykisk status finna sig att bli outade med telenummer et al av en moderator? Vad är nästa steg?
Citera
2008-09-05, 22:56
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrisulv!
Här ser ni det grundläggande problemet med Psychopatics inlägg......Skall folk med bräcklig psykisk status finna sig att bli outade med telenummer et al av en moderator? Vad är nästa steg?
Vad är du ute efter, egentligen? Psycho behandlades precis som en vanlig användare utan status i ärendet (uppenbarligen) - borttaget inlägg och en tillsägelse för trams.
Ingenting bröt mot Flashbacks regler, och skall dom göras om för att även inkludera outning av ALLA världens personer...så betalar väl du den stab som behövs för att kontrollera alla inlägg mot all världens persondata?

Finkänslighet och anständighet är inget man skall räkna med på ett forum där alla tillåts närvara, oavsett åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in