Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Fast Psychopatic fick ju en tillsägelse för något helt annat än vad din tråd handlar om så frågan är egentligen om du uppfattat att tillsägelsen var för trams och inte detta "etiska felande"?
Ja, det är en bra fråga, var tillsägelsen för trams eller var den för ett uppenbart brytande mot en lagstiftning som föreskriver anonymitet för människor intagna på sjukvårdsinrättningar?
Citat:
Trams utövas ganska vanligt även av moderatorer kan ju tilläggas.
Instämmer, frågan är dock om dom kommer undan med det oftare än vad vi vanliga användare gör? Känsligt ämne, bör behandlas i egen tråd.
Citat:
Vad jag vet har admin aldrig gått ut ordagrant om vad man letar efter när man applicerar moderatorstatus. Du kanske vet mer än vad som sagts på forumet? :-)
Nä, egentligen inte mer än vad jag kunnat läsa mig till i detta forum bl a. Men jag förutsätter att gott omdöme är en del av dom önskemål som sätts upp vid eftersök av ny moderator. Rätta mig gärna om jag har fel. Du kanske vet bättre?
Citat:
Det är jag villig att hålla med om, verkligen. Vad vi inte verkar dela åsikt om är att moderatorer skall straffas utanför regelverket. I min åsikt ska moderatorer lyda under samma regler som andra användare men det är naturligtvis min åsikt.
Fast nu är ju inte jag ute efter att någon skall bestraffas, utan mer ett ifrågasättande om det är speciellt lämpligt att en moderator med mer utsträckt tillgång till information än vad vi vanliga nissar har skall sitta och ostraffat outa folks namn och telenunner bara för att han är trött på denna människa? Tveksamt...........