2008-08-11, 14:08
Medlem
vet inte vad som hänt... när jag söker i google ( vad som helst ) så står explorern bara och "tuggar" , den blå ringen snurrar men det händer ingenting... även när jag testar "Firefox" så blir fenomenet detsamma...

Går inte heller att skriva in en www-adress i sökfältet !!!

Skit-skumt !!!

däremot om jag klickar på någon av mina favoriter så funkar det hur bra som helst...

Tips , snälla !!!
Citera
2008-08-11, 14:23
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulmagen
vet inte vad som hänt... när jag söker i google ( vad som helst ) så står explorern bara och "tuggar" , den blå ringen snurrar men det händer ingenting... även när jag testar "Firefox" så blir fenomenet detsamma...

Skit-skumt !!!

däremot om jag klickar på någon av mina favoriter så funkar det hur bra som helst...

Tips , snälla !!!

Gör så här:

Dra hem och scanna med Malwarebytes, Superantispyware samt Hijackthis (i den ordningen).

http://www.download.com/Malwarebytes...-10804572.html

http://www.superantispyware.com/down...NTISPYWAREFREE

http://www.trendsecure.com/portal/en...HJTInstall.exe

Kör quickscan med de två första. En åt gången. Ta bort allt du hittar. Starta om datorn efter varje borttagning. Kör sen en scan med HJT och posta loggen här.
Senast redigerad av BRZM 2008-08-11 kl. 14:26.
Citera
2008-08-11, 15:05
Medlem
har redan...

testat "superantispyware" och rensat... men problemet kvarstår... kan säga att detta "skumma" beteende uppstod för några dagar sedan , när jag avinstallerade NOD32 och lade in Avast Antivirus Home Edition...
Citera
2008-08-11, 15:20
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
testat "superantispyware" och rensat... men problemet kvarstår... kan säga att detta "skumma" beteende uppstod för några dagar sedan , när jag avinstallerade NOD32 och lade in Avast Antivirus Home Edition...

Men kör med Malwarebytes då. Sen HJT och posta loggen här. Finns många kunniga som kan avläsa loggen.
Citera
2008-08-11, 15:43
Bannlyst
Låter som samma skit jag hadde, tror det hette vundo, nån trojan.
Citera
2008-08-11, 16:16
Medlem
cuddle...

blev du av med skiten ?
i så fall - hur gjorde du ?
Citera
2008-08-11, 18:41
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
blev du av med skiten ?
i så fall - hur gjorde du ?

Malwarebytes är det bästa mot Vundo.
Citera
2008-08-12, 02:07
Medlem
testat pinga google?
Citera
2008-09-24, 09:20
Medlem
Citat:

Skit-skumt !!!

Tips , snälla !!!

Jag har samma problem som dig. Jag kör med safari just nu och det fungerar galant.

Jag ska testa BRZM's tips nu och postar loggen sen så får vi se om någon kan lösa det.

Fungerar nu med hjälp av BRZM's tips. Tusen tack!
Senast redigerad av a-kassa 2008-09-24 kl. 09:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in