Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-07-15, 17:35
Medlem
Bänkens avatar
Har ett problem med min datorn, kan komma när som helst, men dock bara när jag spelar, ( http://img363.imageshack.us/img363/7841/wowscrnshot071008234044md6.jpg ) Efter detta har hänt så tabbar jag och sen in i spelet igen så är det borta, men efter att detta har hänt, så är datorn riktigt slö, jag förstår inte vad det kan vara, allt är nytt, utom ram minnena som är ca ett halvår gamla, ( fick 11120 Poäng i 3dMark) Detta hände inte när jag körde Windows Vista, Ultimate, Riktigt exemplar, nu kör jag med Xp, Som är fake version. Blir bara av med detta om jag startar om datorn, På min gamla datorn hände det något liknande, färger ändrades inte, utan allt bara laggade, tabbade jag så var det borta, misstänker att det kan vara minnena, ska även prova att byta tillbaka till Vista. Är det något ni vill veta så är det bara att fråga.
Hjälp mig.
Mvh:Robert

Datorn:
Processor
AMD Phenom 9850 BLACK EDITION Quad-Core 2.5GHz 4x1MB (L2+L3) 125W Boxed (with cpu-cooler!) Socket AM2+

Moderkort
Gigabyte GA-MA770-DS3 AMD 770 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket AM2+ ATX

Nätagg
Corsair HX Series PSU 620W 120mm Fan ATX2.2 20/24-pin 4/8-pins 12V Modular

Grafik kort
XFX GeForce 9600GT eXTreme 680MHz GPU 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express

Minnen
Mushkin EM2-4200 2x2048MB (tot. 4096MB) DDR2 PC2-4200 533MHz 4-4-4-12 (fan vad surt att dom har sjunkit med 1200kr i pris.)

Länkar till delarna.
Citera
2008-07-15, 17:38
Medlem
irbors avatar
Har du testat att uppdatera drivrutiner?

Gav du han 50g föresten?
Citera
2008-07-15, 17:40
Medlem
Bänkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irbor
Har du testat att uppdatera drivrutiner?

Gav du han 50g föresten?

Grafik kortet?

Nej, jag gav han inte 50g.
Citera
2008-07-15, 17:45
Medlem
irbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bänken
Grafik kortet?

Nej, jag gav han inte 50g.

Mja grafikkortet och kollat så andra drivisar är up-to-date, kan göra en del iaf.

Taskigt!
Citera
2008-07-15, 17:51
Medlem
Bänkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irbor
Mja grafikkortet och kollat så andra drivisar är up-to-date, kan göra en del iaf.

Taskigt!

Låter dumt men, det räcker om jag uppdaterar en kärna, har quad core
Citera
2008-07-15, 17:59
Medlem
Hejsan1s avatar
Vad jag får fram så stöder ditt moderkort DDR2 1066/800/667 alltså inte DDR2-533 som du verkar ha, men kanske den stöder det trots allt att de är bakåtkompatibla vet inte riktigt, orkar inte kolla det får du Googla på.
Annars tycker jag det ser ut som artefakter du har där, fast lite annorlunda. Visst har du prövat i andra spel än WoW hoppas jag?
Det jag tycker du ska göra är att avinstallera alla grafikkortsdrivrutiner och relaterade program och så sen gå till Nvidias hemsida och ladda ner rätt.
Sen som du säger så kan din piratade XP vara dålig, vet du releasenamnet på vad du tankade ner? Man ska aldrig tanka ner sånt från publika trackers eller publika DC hubbar om du nu gjorde det, då blir det oftast skit.
Citera
2008-07-15, 19:20
Medlem
Bänkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Vad jag får fram så stöder ditt moderkort DDR2 1066/800/667 alltså inte DDR2-533 som du verkar ha, men kanske den stöder det trots allt att de är bakåtkompatibla vet inte riktigt, orkar inte kolla det får du Googla på.
Annars tycker jag det ser ut som artefakter du har där, fast lite annorlunda. Visst har du prövat i andra spel än WoW hoppas jag?
Det jag tycker du ska göra är att avinstallera alla grafikkortsdrivrutiner och relaterade program och så sen gå till Nvidias hemsida och ladda ner rätt.
Sen som du säger så kan din piratade XP vara dålig, vet du releasenamnet på vad du tankade ner? Man ska aldrig tanka ner sånt från publika trackers eller publika DC hubbar om du nu gjorde det, då blir det oftast skit.

jag har av installerat alla grafikkorts drivrutiner och laddat ner rätt från Nvidias hemsida. ska se om det funkar nu, tror jag ska byta till vista ikväll, håller er uppdaterade om vad som händer. Tack för alla svar hittills
Citera
2008-07-15, 21:34
Medlem
Ireqoms avatar
Jag har ett liknande problem när jag spelar battlefield 2. Fast det är bara i menyerna där man väljer servrar osv...
Då kan färgerna bli mongå å blandas å blinka. Sen tabbar jag ned å tabbar upp igen så fungerar det som det ska.
Citera
2008-07-17, 15:40
Medlem
Bänkens avatar
Citat:

Det kommer fortfarande, vad ska jag göra för att det ska försvinna? skaffa minnen som passar moderkortet?. lite surt om det är fel på grafik kortet.
Citera
2008-08-15, 20:32
Medlem
Bänkens avatar
Citat:

Det kommer fortfarande, vad ska jag göra för att det ska försvinna? skaffa minnen som passar moderkortet?. lite surt om det är fel på grafik kortet.
Citera
2009-05-13, 19:51
Medlem
Bänkens avatar
Har nyss köpt ett nytt grafikkort, som moderkortet stöder dessutom.. och hoppades på att mina problem skulle vara lösta, men nej då... antar att det måste vara minnena då ?
Citera
2009-10-28, 00:04
Medlem
Hej, Jag har också ett problem. Jag har inte kunnat lösa det..
Jag har precis köpt ny dator och spelet Mirrors Edge.

Problemet är att spelet fasnar totalt så jag är tvungen att stänga av den från aktivitetshanteraren. Den fasnar helatiden efter 10 min ungefär. Det varierar men jag önskar att det finns någon lösning för det.

Jag spelar med maxad upplösning/grafik och det går rent förutom det fasnar.
Min dator är ny, det är en Dell Studio XPS 8000.
Grafikkort: NVIDIA GeForce GT 220 1GB
Intel Core i7 860 - 2.8GHz
4 gb RAM
64bit operativsystem Vista

Jag har testat att spela med en lägre upplösning men det händer sammasak..
Jag har uppdaterat grafikkortets drivrutin men har samma problem...
Hjälp mig. Och en gång fick jag upp ett meddelande där det stog "Grafik fel" eller något...
Vad kan jag göra för saken...

Tack på förhand! // Nigge
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här