Citat:
Ursprungligen postat av jakoeb
Jo det är iofs sant, men jag vill gärna ha ett uppdaterat operativsystem. Jo kan nog bygga datorn själv.
Det är 2*2*1024, alltså tot. 4 GB.
Några vänner har sagt till mig att det chassit ska vara riktigt schysst. Kan du specifiera dig lite?
Måste ju ha SLI för att kunna köra med dubbla 9600 GT, eller?
Ett uppdaterat operativsystem min vän ska jag berätta för dig att det går alldeles utmärkt att ordna från internet. Istället för Vista Home Basic-skiten du får av datorbutiken så kan du tanka ner Vista Ultimate som är bättre, tanka ner en OEM version så behöver du aldrig cracka det eller så utan funkar helt felfritt som om det vore köpt i butik. Gäller ju dock att du har pålitliga källor att tanka det från (en originalrelease måste det vara) och att du vet hur man bränner en imagefil med till exempel imageburn (inte raketfysik precis).
Lite läsning om datorbygge och en guide för när/om du sätter igång:
http://www.nordichardware.se/Recensi...&skrivelse=220
Ok sorry måste sett fel på minnena
Du får ursäkta mig men jag vet nästan inget om chassit du valt där utan jag dömde det i förväg baserat på priset. Hursomhelst så är de två chassina jag tipsade om riktigt riktigt bra grejjer, Antec Nine Hundred är väl lite mer om du ska överklocka mycket och P182 är ganska standard vad jag förstått.
Ja du måste ha SLI för det, men vem säger att du måste ha SLI? Vad jag vet så är inte den tekniken det bästa alltid i det prestandasegment du ligger i utan det kan vara bättre att vräka ut för ett ordentligt bra enkelt kort då jag har hört att SLI inte utnyttjar kortens prestanda så väl men där kan jag ha fel. Dessutom har jag för mig att SLI är ganska så strömhungrigt, nog för att det där nätagget fixar biffen även om du ska överklocka lite.
Hoppas det har hjälpt lite med svar, fråga gärna på.