Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Jo lutar nog att sälja den och köpa en ps3 eller 360. Pikmin kommer ju aldrig till wii..

Hm, det är ju ett svårt val. Jag hade dock köpt en Xbox (den billiga varianten) och sparat Wii:n då det troligtvis kommer släppas en del sköna titlar under året. Jag kommer själv köpa en Wii om några veckor för att kompensera GTA IV-spelandet med diverse sköna titlar ifrån Virtual Console. Så spar Wii:n och satsa på en Xbox i stället. Själv tänkte jag köra på alla tre konsollerna så man får ut så mycket som möjligt av alla spel på marknaden.
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Alla verkar rapportera olika releasedatum, vissa säger att det skall släppas i juni medan andra säger tredje kvartalet.
Hur är de tidigare spelen i serien?
Jag har aldrig spelat någon av spelen "på riktigt", men jag fick med ett demo till det senaste spelet (till PS1) i något nummer av PSM.
Jag planerade att skaffa spelet men sedan föll det i glömska och det blev ingenting av det, vilket var rätt synd då jag gillade demot.
Edit: Det verkar som att det släppts till PC, Wii samt Xbox 360 i juni.
PS3-ägarna får dock vänta ett tag till då inget releasedatum för PS3-versionen har utannonserats än.
PS2, Wii, Xbox 360 och PC-realesen är officiellt satt till den 26:e juni medans PS3-ägarna får vänta till hösten fast kommer kompenseras med extramaterial, ungefär som det till GTA IV som Xbox-spelarna får. Står klart och tydligt i Wiki-länken.
Jag rekommenderar Alone in the dark 4 om man är ny för spelserien då det trots allt fungerar som ett bra startskott. De äldre spelen är fasansfullt fula, även för sin tid och är knappast skrämmande utan mer seglivade med tragisk spelmekanik och kontroll. Har bara spelat de två första till PC och något till PSOne, men gillade dom inte lika mycket. Så satsa på The New Nightmare, och jag tror inte man kommer ha så mycket fakta om tidigare spel i serien om man väljer att lira femman sen, spelen har enbart samma protagonist men är inte bundna till varandra handlingsmässigt.