2008-04-30, 22:28
Medlem
Rakiis avatar
Det känns som evigheter trots att det kort var drygt sju år sedan jag satt och spelade igenom Alone in the dark: The new nightmare en sommar på landstället. Tiden har passerat, spel och konsoller har kommit och gått såväl har utvecklarna börjat ta nya steg i den innovativa survival-horror-genren som präglas av Resident Evil-serien. Det har länge varit klart med ett nytt Alone in the dark, men det tycks inte ha gynnat Flashbackarna då ingen tråd till synes existerade, är det verkligen ingen som diggar spelserien som jag gör?

I väntan på att Silent Hill 5 skall släppas i höst kommer jag definitivt att peppa såväl nöta detta då det släpps. Har sett trailers såväl in-game-filmer och det bådar gott mina vänner, mycket gott. Man har utvecklat spel och grafikmotorn till max, man kan utföra uppdragen på ett mer fritt sätt såväl har man använt sig av Red Faction-upplägget att det mesta går att förstöra, skjuta eller tända eld på, såväl som att ha som vapen eller ljuskälla i mörkret.

Så, vad tror ni alla gamers på FB, flopp eller succé?

Wikipedia-länk

Trailer
Citera
2008-04-30, 22:38
Medlem
rubys avatar
Alone in the dark är ett av de få spel jag verkligen längtar efter att spela samtidigt med GTA IV.
Citera
2008-04-30, 22:44
Medlem
Som en som älskar skräckspel, vore det en bra idé att ta ner gamla psx-alone in the dark?
Citera
2008-04-30, 22:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruby
Alone in the dark är ett av de få spel jag verkligen längtar efter att spela samtidigt med GTA IV.

Har du förhandsbokat redan? Jag gjorde det för ett tag sen och fick det fraktfritt genom Discshop samtidigt.
Citera
2008-04-30, 22:56
Medlem
fuskas avatar
Fan va nöjd jag blev!
Men det släpps till Pc,360,Ps2 och Wii och det får mig att fundera lite om det kommer vara lika bra till Wii som till dom andra två konsolerna.
Med tanke på att Wii har dom späjsiga handkontrollerna.
Jag äger en Wii vilket vore trevligt att kunna spela på.
Någon som vet?
Citera
2008-04-30, 23:00
Medlem
Enligt webhallen är det först 31:a Okt de släpps?
(Ok Webhallen suger pung på allt så dom har säkert fel) men var har du sett att de släpps i Juni?
Citera
2008-04-30, 23:02
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
(Ok Webhallen suger pung på allt så dom har säkert fel) men var har du sett att de släpps i Juni?

Såg det i wikki länken som han posta.

Tänkte på en sak till ang Wii kontra 360 hur mycket sämre är grafiken på wii mot 360?
Citera
2008-04-30, 23:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan

Och på Discshop står det 30:e maj, så man bör nog utgå ifrån Wiki.
Citera
2008-04-30, 23:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Tänkte på en sak till ang Wii kontra 360 hur mycket sämre är grafiken på wii mot 360?

Även om jag snart både kommer att ha Wii och PS3 tillsammans med min Xbox 360 så var valet ändå simpelt att jag ville försäkra mig om att ha spelet till en konsoll jag är trogen och van att spela på. Sen stödjer ju inte Xboxet HD fullt ut som PS3:an men grafiken lär ju ändå vara snäppet vassare på 360 då vi enbart stödjer 400... någonting medans 360 ligger uppåt 700, vad fenomenet nu heter. Så om man vill uppleva Carnbys äventyr i Central Park är nog Xbox att föredra.

Wii-spelen i dagsläget är ju lika snygga som Gamecube på sin tid.
Citera
2008-04-30, 23:07
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Även om jag snart både kommer att ha Wii och PS3 tillsammans med min Xbox 360 så var valet ändå simpelt att jag ville försäkra mig om att ha spelet till en konsoll jag är trogen och van att spela på. Sen stödjer ju inte Xboxet HD fullt ut som PS3:an men grafiken lär ju ändå vara snäppet vassare på 360 då vi enbart stödjer 400... någonting medans 360 ligger uppåt 700, vad fenomenet nu heter. Så om man vill uppleva Carnbys äventyr i Central Park är nog Xbox att föredra.

Wii-spelen i dagsläget är ju lika snygga som Gamecube på sin tid.

Jo lutar nog att sälja den och köpa en ps3 eller 360. Pikmin kommer ju aldrig till wii..
Citera
2008-04-30, 23:07
Medlem
antagonistens avatar
Alla verkar rapportera olika releasedatum, vissa säger att det skall släppas i juni medan andra säger tredje kvartalet.
Hur är de tidigare spelen i serien?
Jag har aldrig spelat någon av spelen "på riktigt", men jag fick med ett demo till det senaste spelet (till PS1) i något nummer av PSM.
Jag planerade att skaffa spelet men sedan föll det i glömska och det blev ingenting av det, vilket var rätt synd då jag gillade demot.

Edit: Det verkar som att det släppts till PC, Wii samt Xbox 360 i juni.
PS3-ägarna får dock vänta ett tag till då inget releasedatum för PS3-versionen har utannonserats än.
Senast redigerad av antagonisten 2008-04-30 kl. 23:11.
Citera
2008-04-30, 23:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Jo lutar nog att sälja den och köpa en ps3 eller 360. Pikmin kommer ju aldrig till wii..

Hm, det är ju ett svårt val. Jag hade dock köpt en Xbox (den billiga varianten) och sparat Wii:n då det troligtvis kommer släppas en del sköna titlar under året. Jag kommer själv köpa en Wii om några veckor för att kompensera GTA IV-spelandet med diverse sköna titlar ifrån Virtual Console. Så spar Wii:n och satsa på en Xbox i stället. Själv tänkte jag köra på alla tre konsollerna så man får ut så mycket som möjligt av alla spel på marknaden.

Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Alla verkar rapportera olika releasedatum, vissa säger att det skall släppas i juni medan andra säger tredje kvartalet.
Hur är de tidigare spelen i serien?
Jag har aldrig spelat någon av spelen "på riktigt", men jag fick med ett demo till det senaste spelet (till PS1) i något nummer av PSM.
Jag planerade att skaffa spelet men sedan föll det i glömska och det blev ingenting av det, vilket var rätt synd då jag gillade demot.

Edit: Det verkar som att det släppts till PC, Wii samt Xbox 360 i juni.
PS3-ägarna får dock vänta ett tag till då inget releasedatum för PS3-versionen har utannonserats än.

PS2, Wii, Xbox 360 och PC-realesen är officiellt satt till den 26:e juni medans PS3-ägarna får vänta till hösten fast kommer kompenseras med extramaterial, ungefär som det till GTA IV som Xbox-spelarna får. Står klart och tydligt i Wiki-länken.

Jag rekommenderar Alone in the dark 4 om man är ny för spelserien då det trots allt fungerar som ett bra startskott. De äldre spelen är fasansfullt fula, även för sin tid och är knappast skrämmande utan mer seglivade med tragisk spelmekanik och kontroll. Har bara spelat de två första till PC och något till PSOne, men gillade dom inte lika mycket. Så satsa på The New Nightmare, och jag tror inte man kommer ha så mycket fakta om tidigare spel i serien om man väljer att lira femman sen, spelen har enbart samma protagonist men är inte bundna till varandra handlingsmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in