Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Flashback har tyvärr inte tillräckligt många bra debattörer för att kunna ha ett fungerande specialforum för debatt på den nivån. Cirka 50 procent av det som skrivs på Flashback är OT eller en sketen oneliner. Cirka 80 procent av inläggen tillför inte debatten något. Kanske att max 20 procent av inläggen är längre än tre rader och cirka fem procent av inläggen är riktigt bra. Det är den lugubra verkligheten.
Jag instämmer till fullo. Men, jag har ett bra förslag som botemedel på problemet:
Vad sägs om att återuppliva Flashback Debatt, men istället för en massa mods som måste ständigt övervaka inläggen för att se om de håller måttet, så får ni komma överens i outlaw vilka debattörer som anses kunna hålla måttet för att få diskutera i Debatt-forumet? Av 200 000 medlemmar (okej, säg att 10 000 är aktiva) så lär det ju finnas minst 100 stycken som lär kunna kvalificera sig in i Debatt-forumet, inte sant?
På så sätt skulle det bli ett enkelt modererat forum eftersom endast medlemmar som uppfyller en viss kvalitet (inte har fått många tillsägelser eller temporära avstängningar, etc.) får delta i avdelning. Lite ungefär som Laidback, fast högre krav på kvalitet.
Fast till skillnad från Laidback så skulle avdelningen få läsas av alla, men endast godkända medlemmar får debattera i avdelningen.
Tycker att det låter jävligt bra, faktiskt. Jag tror att ett sådant subforum skulle höja kvaliteten i andra subforum på Flashback.