Hur tror ni att årets E3 kommer att bli? Här är lite info:
Citat:
Under lång tid har det spekulerats över framtiden för spelmässan E3. Nu kan vi avslöja att den stora spelmässan blir kvar i Los Angeles, men går tillbaka till sina rötter och åter installeras i det gigantiska Los Angeles Convention Center. [...]
Datumen som du ska ringa in i almanackan är 15-17 juli.[...]
1UP Network
Akella
Atari
Bethesda Softworks
Capcom
Crave Entertainment
Codemasters
D3 Publisher of America
Deep Silver
Disney Interactive Studios
Electronic Arts
Eidos Interactive
Fox Interactive
Indie Games
Jagex, Ltd
Konami Digital Entertainment
LucasArts
Majesco Entertainment
Microsoft Corporation
Midway Games Inc
MTV Games
Namco Bandai Games America, Inc
Natsume, Inc
Nintendo of America Inc
Novint Technologies, Inc
Nyko Technologies
Rebellion
SEGA of America
Serious Games Initiative
Sony Computer Entertainment America, Inc
Sony Online Entertainment Inc
Southpeak Interactive
Square Enix
Take-Two Interactive
Tecmo
THQ Inc
Toshiba America Information Systems
Ubisoft Entertainment Inc
Unexplainable Habits Entertainment
Valve Software
Warner Brothers Interactive Entertainment Inc.
Jag ser fram emot E3 i år då vissa titlar sken med sin frånvaro förra året.
Alan Wake är jag tämligen säker på att vi kommer få se lite nytt skit ifrån samt förhoppningsvis få ett datum på! Dessutom kommer vi nog få se massor med filmer från Spore.
Nintendo lär väl som vanligt visa upp ny hårdvara som man kan leka med om jag känner dem rätt. Wiimote, zapper, ratten och Wiifit kommer förmodligen få en till kompis. Dock har ju faktiskt the big dog blivit citerad på nätet där han sagt att dom har en titel för hardcore-fansen, kan bli intressant.
När man ändå diskuterar E3 kan vi dra en grej jag störde mig enormt på: omstruktureringen 2007.
2006 kom de på att de hade väldigt dålig presstäckning på de tre dagar expon höll på, att pressen inte kunde täcka allt ordentligt, så istället för att prova en enkel lösning; avinbjuda alla "Bluecards", så omstrukturerade de hela konventet.
Bluecards (döpta efter färgen på deras ID-kort de får när de besöker mässan) är de personer som är på mässan som inte har något mediautlopp, som är där för att de arbetar med tv-spel på något litet sätt, typ att de arbetar på Gamestop som expediter, med andra ord folk som har lite utbyte av att besöka mässan.
Deras motsatser är "Redcards", folk som arbetar direkt med tv-spelsnyheter, antingen genom tryckmedia, TV eller internet.
Bluecards var över 80% av besökarna på E3, do the math.
Det där diskuterades i förra årets tråd, och det gynnar ju i slutet majoriteten av spelarna. Man kan ju besöka Leipzig som är "nya" E3 när det gäller underhållning.
Jag vill se Final Fantasy 13 och Versus 13, God of War 3, Littlebigplanet, Killzone 2, Resistance 2, Starcraft 2, Fallout 3, Rockstars hemliga PS3-spel och Gears of War 2.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!