2008-04-12, 11:38
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Hur tror ni att årets E3 kommer att bli? Här är lite info:

Citat:
Under lång tid har det spekulerats över framtiden för spelmässan E3. Nu kan vi avslöja att den stora spelmässan blir kvar i Los Angeles, men går tillbaka till sina rötter och åter installeras i det gigantiska Los Angeles Convention Center. [...]

Datumen som du ska ringa in i almanackan är 15-17 juli.[...]
Källa: http://www.konsolkoll.se/2007/12/19/...till-rotterna/

Har inte lyckats hitta någon komplett lista på vilka spel som kommer presenteras, men här är en preview på GameTrailers: http://www.gametrailers.com/player/u...es/198159.html

P.S. Hittade ingen annan tråd vid sökning på "e3" i spelforat.
Citera
2008-04-12, 19:42
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Antar att det blir SC2 blandat med GoW2 som tar upp det mesta, sen kommer väl även Spore också
Citera
2008-07-08, 17:52
Medlem
roaders avatar
Dessa ska visa upp sig:

Jag ser fram emot E3 i år då vissa titlar sken med sin frånvaro förra året.

Alan Wake är jag tämligen säker på att vi kommer få se lite nytt skit ifrån samt förhoppningsvis få ett datum på! Dessutom kommer vi nog få se massor med filmer från Spore.

Nintendo lär väl som vanligt visa upp ny hårdvara som man kan leka med om jag känner dem rätt. Wiimote, zapper, ratten och Wiifit kommer förmodligen få en till kompis. Dock har ju faktiskt the big dog blivit citerad på nätet där han sagt att dom har en titel för hardcore-fansen, kan bli intressant.
Citera
2008-07-09, 03:09
Medlem
uNderdog_101s avatar
Visst fan, ja, det är om ett par dar.

När man ändå diskuterar E3 kan vi dra en grej jag störde mig enormt på: omstruktureringen 2007.

2006 kom de på att de hade väldigt dålig presstäckning på de tre dagar expon höll på, att pressen inte kunde täcka allt ordentligt, så istället för att prova en enkel lösning; avinbjuda alla "Bluecards", så omstrukturerade de hela konventet.

Bluecards (döpta efter färgen på deras ID-kort de får när de besöker mässan) är de personer som är på mässan som inte har något mediautlopp, som är där för att de arbetar med tv-spel på något litet sätt, typ att de arbetar på Gamestop som expediter, med andra ord folk som har lite utbyte av att besöka mässan.

Deras motsatser är "Redcards", folk som arbetar direkt med tv-spelsnyheter, antingen genom tryckmedia, TV eller internet.

Bluecards var över 80% av besökarna på E3, do the math.
Citera
2008-07-09, 16:46
Medlem
roaders avatar
Det där diskuterades i förra årets tråd, och det gynnar ju i slutet majoriteten av spelarna. Man kan ju besöka Leipzig som är "nya" E3 när det gäller underhållning.
Citera
2008-07-09, 21:29
Medlem
Wolfen22s avatar
Jag vill se Final Fantasy 13 och Versus 13, God of War 3, Littlebigplanet, Killzone 2, Resistance 2, Starcraft 2, Fallout 3, Rockstars hemliga PS3-spel och Gears of War 2.
Citera
2008-07-09, 21:30
Medlem
DrSpankels avatar
edit: det var inget
Senast redigerad av DrSpankel 2008-07-09 kl. 21:38.
Citera
2008-07-09, 21:44
Medlem
Ledarens avatar
Jag ser väl mest fram emot Doom 4, Resident Evil 5, Gears of war 2 och hoppas på några överraskningar, kanske ett nytt SSX spel vore på tiden.
Citera
2008-07-11, 18:40
Medlem
Saltochblandats avatar
Någon som hört något om några nya PSP-titlar som kommer presenteras? Jag bor i princip i en resväska just nu så det blir inte så mycket annat.

Edit: Post 400, WOHOO!
Citera
2008-07-13, 11:58
Medlem
Paer86s avatar
Vore kul om ett nytt spel i Elder Scroll-serien annonserades, men det är kanske för tidigt. Baldurs Gate 3 vore också mycket efterlängtat!
Citera
2008-07-13, 20:05
Medlem
uNderdog_101s avatar
Det börjar väl imorrn?
Ska se om jag hittar några sidor med live-feeds och scheman.
Citera
2008-07-13, 20:06
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uNderdog_101
Det börjar väl imorrn?
Ska se om jag hittar några sidor med live-feeds och scheman.
Börjar i övermorgon..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in