• 1
  • 2
2008-03-26, 16:06
Medlem
staggy25s avatar
Tnkte bara skriva lite om mitt halo experiment.
Halotestin frn Axiolabs 10mg/tab.

Det var ingen tanke eller syfte bakom den hr kuren egentligen,
utan ren spontan inkp..and a lot of fun!

Dosering & anvndning:
5 veckor totalt.

v1-2. doser mellan 20mg upp till 35mg, endast trningsdagar.
v3-4 doser mellan 30mg (v3) upp till 40mg(v4), endast trningsdagar.
v5 doser mellan 40mg och 50mg p trningsdagar.
Vilodagar oftast ingenting men ibland 5-10mg hgst.

Halveringstiden ska vara ca9 timmar, under de frsta veckorna tugga jag de 1.5 2 timmar innan trning. Nr jag kom upp till de hgre doserna 30mg-40mg s tog jag 10mg nr jag vakna och resterande dosen innan trning. Tex 10mg sen 20mg inann pass, eller 10mg sen 30mg inann pass osv. De bsta effekterna knns under de frsta timmarna, sedan r det som de avtar efter ca4 timmar....men kanske bara r i psyket detta.

Resultat & effekt:

Frsta dagen var det rena staggy-pajjas p gymet ha ha.
Jag tog 10mg ca 4timmar innan trning...mrkte ingenting.
Nu nr jag tnker efter vart jag egentligen jvligt kt efter den frsta lilla dosen.
1 timma innan trning vart det 10mg till och jag mrkte inget, inte heller nr jag brjade trna.

Men 20 min in p trningen s blev jag som verkrd av en tsunamivg, en vg av rstyrka, aggression, extrem vrme s svetten spruta. Det var otroligt. Just den dagen krde jag ocks mina favort muskelgrupper ( rygg/triceps ), muskelgrupper som jag kr tyngst p..verkroppen nu d.
Jag krde mina uppvrmnings set och medeltunga set, kom upp till mina 2 sista tyngsta set som kndes som bara hlften! Jag gick runt dr och flabba som pajjas mellan seten.

kade med 10tal kilon perset, 2 extra set efter mina fd tyngsta set, och det gick nd att kra mnga reps. Dagen efter hade jag rejlt ont i bl.a. biceps-muskelfstena vid armbgsvcken. Insg att jag inte kan lta viktkningarna skena ivg bara fr att styrkan har gjort det, mina leder och fsten r inte redo.

Under kommande veckorna nr jag kade doseringarna fick jag se och knna p riktigt grym tryck i musklerna under passen, egentligen redan frn frsta dag. Min kroppsvikt har totalt kat 4kg, och gtt ner lite i bf..inget som jag har mtt med kaliper eller nt men som syns tydligt i spegeln. Den totala kropps muskulaturen har trimmats helt enkelt, och ftt mer och tydligare linjer. Ingen frndring i kosten alls.

vriga positiva effekter var tex kad aggression, stark fokus och kontroll under seten, mycket bttre uthllighet dvs mindre vilotid mellan seten osv...mycket ork helt enkelt.
Utanfr gymet libido uppt som raket!

En anmllt positiv knsla kan jag bara sga.
Fokusen under passen gllde ven i allt annat utanfr gymet.
En annan positiv grej r att halo r s starkt att den behver inte tas ED, utan rcker med de doser man vill ha under bara trningsdagar. Levern fr ju d vila ocks vilket r ett plus.

Fyller p mer senare ang de negativa sidorna...frga p om det ni r nyfikna p s fr vi se.
Citera
2008-03-26, 17:19
Bannlyst
Halo "just for fun" - jo, jag tackar
Citera
2008-03-26, 17:29
Medlem
devil_666s avatar
Varfr kr du bara dom dagar du trnar?
Mycket intressant, mste vara frsta rapporten om halo p fb?
Edit: sg varfr nu, de hade du ju skrivit men tycker nd de verkar lite underligt, mste ju bli svajiga niver i kroppen?
Senast redigerad av devil_666 2008-03-26 kl. 17:50.
Citera
2008-03-26, 17:59
Medlem
wiiiilis avatar
om jag frsttt det rtt s har du allts gtt av kuren?

knde du av den beryktade nedstngningen som alla tillskriver halo?

kul med ntt annorlunda bland alla testo e 250mg e5d kurrapporter.

jag r sjlv sugen att prva halo fr att boosta lite extra p trningsdagarna.

tyckte du att det fungerade bra att bara ta p trningsdagarna?

mvh wiiiili
Citera
2008-03-26, 18:57
Medlem
Alladins avatar
Oj, nu fick jag fr en gngs skull upp gonen fr kurrapporterna som jag annars finner ganska trkiga.
Men se nu till att beskriva de negativa effekterna utfrligt s vi inte tror att du gr reklam.
Senast redigerad av Alladin 2008-03-26 kl. 19:21.
Citera
2008-03-26, 21:37
Medlem
kul lsning ska kra halo med nn gng. blir nog en rapport / sammanfattning av det med behvs flera sna.
Citera
2008-03-26, 22:27
Medlem
BarneyGs avatar
Kul med en Halo rapport .
Brukar inte lsa hr inne d det oftast r trkiga rapporter,men denna kommer jag att flja med intresse.
Jobba p nu grabben
Citera
2008-03-27, 01:33
Medlem
Mycket intressant lsning precis som alla staggys trdar gogogo grabben!
Citera
2008-03-27, 02:36
Medlem
staggy25s avatar
And now the dark side...

Bieffekter- knslomssiga & fysiska:

Den frsta veckan och lite in p andra veckan kndes det bara lite instabilt, ibland kunde det komma sm vgor av knslomssig instabilitet. ven under pass. Det r det bsta sttet jag kan beskriva hur det negativa kndes. Ngot mer jag kan sga r vl att det dessa sm vgor, som kom enstaka gnger per dag och hgst 2 dagar/vecka under v1-2, r ntt som jag skulle placera nnstans mellan oro och ngest.

Men det var vldigt svaga knslor som jag ltt kunde vifta bort i mitt huvud och fortstta fokusera p trningen, eller andra positiva saker utanfr gymet.
Jag r en vldigt lugn och tillbaka lutad person, anvnder sunt frnuft och alltid tnker logiskt...drfr tror jag att nr dessa knslor av instabilitet kom och gick s hade/har jag god kapicitet att kontrollera det. ven aggressionen som Halo tar fram.

Aggressionen under passen gick ju ut p vikterna, men utanfr gymet kunde det handla om sm irriterade saker som i mitt huvud frstorades upp rejlt. Vanligtvis brukar jag ocks ltt koka upp inombords p sm skitsaker men under halotestin-dagarna kndes just de hr knslorna mycket frstorade.

Under passen var aggressionen nnting positiv, fr detta var det som fick mig att ge mig p mycket hgre vikter n innan kur och den kade uthlligheten och styrkan gjorde att jag kunde hlla hg antal reps p de tyngsta seten.
Skulle inte vilja beskriva aggressionen som ilska eller att vara arg, utan det kndes som att vara on the edge!!. Med andra ord, kndes aggressionen som en stor boost och hjlpte mig att vara vldigt fokuserad speciellt under varje set.

Hjrta-andning:
Det mest negativa bieffekten fr mig under den hr kuren var hgt blodtryck.
Under de frsta veckorna kunde jag ibland f jobbiga huvudverk.
Blodtrycket efter passen p kvllarna kunde ibland vara hgt och jobbiga, tillsammans med snabbare vilopuls..anvnde farsans handleds-blodtrycksmtare fr att kolla upp det, tyvrr dokumenterade jag inte detta s jag har inga siffror hr.

Under passen kndes det som hjrtat skulle hoppa upp i halsen och jag behvde andas kraftigt direkt efter tunga set. Srskilt de 3 sista veckorna med hgre doser.
Dock tror jag att detta kunde ha undvikits om jag skulle ndra min livsstil lite.
Allts ta mycket mycket mycket mer hlsosammare kost samt ka min kondition frst till en normal niv (ligger lngt under minus nu) och sedan till en hgre niv.

Halotestin kade min trningsintensitet drastiskt, och kroppen var inte redo fr detta..endast musklerna d. Om det inte r s att jag r mer knslig n andra och lttare fr problem med blodtryck och pulsunder kur eller extrem prestation, s r det nog ohlsosam kost och riktigt kass kondition som r orsaken. Och aas verkar frstora upp just detta, som nu under halokur och frut under testokur.

Leder-fsten:
De problem som jag knt av under halokuren skulle jag beskriva som torra leder och fsten. Om detta var orsakad av halotestin ensamt vet jag faktist inte.

Till halotestin krde jag 1 omgng HCG 5000iu, delad p 5 stick allts 1000ui e3d. Start i slutet av v2. Genom hela kuren krde jag 100mg proviron/trningsdagar och 50mg vilodagar, frmst fr att slippa gyno pga HCG vilket fungerade bra.

Runt vecka 3 och framt brjade jag knna av mild smrta i leder och fsten p olika stllen. De kom och gick, det gller d bicepsfstet i bda armbgsvecken hger handled hger kn axlar (mer i hger) ven lite konstig smrta under vnster skulderblad, men den knns mer som en sn knut som behver masseras bort.

Dessa ledproblem knde jag inte av nr jag anvnde proviron under min testo kur.
Men jag skulle inte avvisa teorin om att proviron kan bidra till de hr problemen.

Libido-nedstngdhet :
Halotestin r rena kt piller! Aldrig har jag haft hrdare erektioner och fr vissa knsliga typer skulle det kanske knnas som smrta och obehag..men jag njt av det och nyttjade det vl. Nu lite mer n 1 vecka efter sista halo har jag nstan samma erektioner och jag knner mig inte nerstngd, dock har jag fortsatt med proviron hela tiden.
Mer om detta fr jag skriva om lngre fram.

Men mitt tips r- skaffa KK eller flickvn innan start av halokur.

Hud:
Inget acne eller fett/oljig hud, inga frndringar hr faktist. Endast ngra finnar som dykt upp p olika stllen. 1 p skinkan, 1 p ansiktet, 1 p ryggen, 1 p innerlr...detta under hela kuren allts. Om jag mins rtt kom de hr efter v2 s HCG kan vara orsakan...maby.

Hr:
Har inte mrkt ngot skillnad hr heller. Jag r en BB version av Puh med roid-frilla och s har jag sett ut lngt innan mitt frsta kur. S jag bryr mig inte alls om jag skulle tappa mer p skallen eller f mer hr p kroppen. Men nix, jag har inte mrkt skillnader p kad hravfall p skallen eller kad tillvxt p kroppen.

Lever:
S fort jag kom upp i hgre doser n 40mg mrkte jag av frndring av frg p pisset.
Normalt r morronpisset mrkast och har en normal gul frg, och resten av dagen r det mest ljusgult till blekt gul frg.
Under veckorna 4 och 5 var frgen p morronpisset mrkgul till brun-gul, och under resten av dagen var frgen nstan lika mrkt som p morgonen.
Nu mer n 1 vecka efter kur r frgen p vg tillbaka till det normala. P morgonen r frgen mrkare n innan kur men under resten av dagen speciellt p kvllen r frgen ljust som innan kur.

Egentligen vet jag inte om detta hade ntt med levern att gra eller njurarna.
Fr vrigt var det inga frndringar i lukten p pisset. Och inte heller andra fysiska frndringar som tyder p toxicitet eller en direkt negativ effekt av halotestin.
Citera
2008-03-27, 02:40
Medlem
staggy25s avatar
Slut summering av halotestin:

Halotestin passar mycket mer till erfarna tvlande mnniskor, vare sig inom BB eller andra sporter. Fr en erfaren hobbybyggare kan det vara kul att prova p om syftet skulle vara att sl personliga rekord till exempel. Och d skulle det till och med rcka att ta en dos innan trning bara.

Skulle man kra doser mindre n 20 mg per trningsdag tillsammans med leverskydd s kanske man kan kra halo upp till 6-8 veckor om inte 10v.
Dock r jag inte insatt i hur leverskydd fungerar eller om de ens r effektiva.

Har man inte god kontroll ver sitt beteende allmnt och ltt fr utbrott r halotestin inget fr dig. Och absolut inget fr er preppande fjortisar!! r du under 25, tnk inte ens tanken, dricker du alkohol s glm halo. r du deppad, psykisk instabil m.m lt bli halo d med pretty please!

Om syftet med en oral kort kur r ngot annat n riktigt kad styrka/trningsintensitet, s r det ingen ide att anvnda halotestin d heller. Det skulle vara mycket bttre att kra dbol eller oxar som ger mer massa pararellt med kad styrka.
Som sagt, den hr steroiden passar mycket mer fr de som behver drastiskt kad aggression, fokus, styrka infr tvling inom ngon sport.
Citera
2008-03-27, 02:45
Medlem
staggy25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devil_666
Varfr kr du bara dom dagar du trnar?
Mycket intressant, mste vara frsta rapporten om halo p fb?
Edit: sg varfr nu, de hade du ju skrivit men tycker nd de verkar lite underligt, mste ju bli svajiga niver i kroppen?

r inte den gnlliga typen, ska hnda mycket innan jag sger aaj eller ooj...
eller bli bitchig av nn anledning he he

men det enda som kan beskrivas som svajigt r vl de underliga oro/ngest knslorna som enstaka gnger kom i brjan.

om det beror p preparatet i sig eller pga olika niver, det vet jag inte..
Citera
2008-03-27, 02:49
Medlem
staggy25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiiiili
om jag frsttt det rtt s har du allts gtt av kuren?

knde du av den beryktade nedstngningen som alla tillskriver halo?

kul med ntt annorlunda bland alla testo e 250mg e5d kurrapporter.

jag r sjlv sugen att prva halo fr att boosta lite extra p trningsdagarna.

tyckte du att det fungerade bra att bara ta p trningsdagarna?

mvh wiiiili

yes det har gtt lite mer n 1 vecka nu.

knde inte av nn minskad libido, och knner mig inte nedstngd nu men fr tidigt att sga mer om detta nu.

tycker helt klart att det rcker med att endast ta under trningsdagar.
halveringstiden r nd s kort, och de bsta effekterna varar i hgst 4 timmar enligt mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in