• 1
  • 2
2008-03-20, 09:55
Medlem
Dalailamas avatar
Hej!

Jag är en av många som nu letar bostad i Sthlm. På bostadsförmedlingens hemsida finns något som heter bostadssnabben, https://bokabostad.stockholm.se/webu...Bostadssnabben.

Där läggs lägenheter ut med först till kvarn principen, vilket innebär att man måste sitta och refresha den där sidan dagarna i ända, vilket blir jävligt omständigt och krånligt.

Mitt tips: tillverka en RSS eller liknande funktion för den där sidan och ta 50 spänn eller nåt för det per användare.

Skulle köpa direkt och många med mig

Håll mig uppdaterad.
Citera
2008-03-20, 10:47
Medlem
snurreskvätts avatar
Inte helt dumt.
Tror dock det inte skulle ta särskilt lång tid innan dom ströp tillträdet för din lilla snurra. Dom kommer antagligen inte uppskatta att man tjänar pengar på deras tjänst.
Om du däremot skulle göra det som en gratistjänst kan det finnas större chans att det går.
Citera
2008-03-20, 17:05
Medlem
Dalailamas avatar
.

Jo jag skulle gärna ha utvecklat tjänsten om jag kunde det allra minsta om programmering

Tänkte mer på om det var någon här som var sugna på att utveckla tjänsten..
Jag kan ställa upp med SEO (vilket jag är hyfsat duktig på) och sedan så skulle säkert google annonser kunna generera en del intäkter på en sådan sida om man väljer att ha det som gratistjänst.
Citera
2008-03-20, 17:11
Medlem
-jOE!s avatar
Det finns ju sajter som bevakar andra sajter och håller dig uppdaterad om förändringar. Hittar inte länken nu bara.. hmm
Citera
2008-03-20, 21:21
Medlem
Dalailamas avatar
.

Stämmer, men tyvärr funkar det inte på den här sidan... försökt med en jäkla massa olika tjänster och program men jag tror att det är någon typ av speciellt programmeringsspråk på den där sidan som gör att man inte kan använda rss. Därför tror jag att det skulle finnas en stor marknad för att fixa någon work-around för just den sidan...
Citera
2008-03-20, 21:23
Check4Change - tillägg i Firefox. Testa =)
Citera
2008-03-20, 22:57
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Om den nu är grym, varför gör du den inte själv?
Citera
2008-03-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Om den nu är grym, varför gör du den inte själv?

försök att läsa inlägg nr 3 i denna tråd
Citera
2008-03-20, 23:37
Medlem
OSKEEERs avatar
Verkar ändå lite dumt att bara kasta idén i sjön genom att bara ge bort den sådär, jag hoppas innerligt att någon tjänar storkovan på din idé. Då förstår du nog att en god affärsidé skall man icke dela med sig av.
Citera
2008-03-20, 23:51
Medlem
Dalailamas avatar
.

Jag är, som jag skrev tidigare, något av en idéspruta och har redan alldeles för mkt grejer på g som det är. Dessutom så skulle jag själv ha stor nytta av en sådan tjänst så jag handlar lite i egenintresse

och som man säger, delad glädje är dubbel glädje
Citera
2008-03-21, 12:54
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skycaptain
försök att läsa inlägg nr 3 i denna tråd
Ja, och?
Är väl bara hyra in någon som kan RSS, lär ju kosta nån tusenlapp eller så. Sen är det ju bara lära sig samtidigt och efter ett tag kan man börja jobba med det själv.

Om man nu lär tjäna så mycket på det så spelar det ju ingen roll om man betalar lite i början...
Citera
2008-03-21, 15:53
Medlem
ojns avatar
Nu tycker jag vi återgår till att diskutera idén i sig, inte trådstartans oförmåga/ointresse/whatever att genomföra den.

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in