2008-02-24, 01:43
Medlem
elimicmats avatar
Alltså ni ska ha haft grymt stora förhoppningar när ni köpte (eller i många fall laddade ner/ kopierade) spelet, och sedan insett vilken förbannad dynga det var. Så inga givna vinnare som alla redan insett typ Daikatana (om ni nu verkligen inte hade höga förhoppningar på när ni köpte det.... ) Och givetvis lite kort varför också. Konsoll, PC eller Retro....

5. Gör mig direkt hatad av typ halva Sverige nu med en gång. Battlefield 2. Visst, jag hade ju läst att det var en klar fördel om man spelade över nätet men att singelplayer skulle vara så jävla dåligt trodde jag aldrig. En skymf mot oss (kanske bara jag???) som inte tycker att online är så himla kul. Men tack vare bra spel i övrigt så får den 5:e platsen...

4. Monkey Island 4 Tidernas roligaste trilogi fick en uppföljare. Samma roliga humor, lagom jävliga problem, samma miljö och samma underbara Guybrush. Vad är då problemet?? Jo, en riktigt svårstyrd, oinspirerande 3D grafik. Näää, del fem och tillbaka till rötterna....

Brons. Alla NHL-spel efter -98. Har iofs ej spelat -99 men från år 2000 är det enligt mig totalt jävla meningslösa kommentatorer.... Ingen "Go" alls...

Silver. It came from the desert Gammal Amiga klassiker från suveräna Cinemaware. Grymt hypat spel, men i grund och botten bara en grafikuppvisning. Visst, en del "minispel" förekom men annars var det scriptat utav bara fan.... Och uppföljaren Antheads var en karbon kopia. Ok, inte riktigt eftersom människorna nu blev just "antheads" men ändå. Ljuvligt snyggt och härlig stämning, men tråkigt och inte så mycket att göra.

Guld. Vinnaren!!! Spelet som jag trodde så mycket på. Sån trevlig ide. Ett spel som till och med en RTS hatare som jag verkligen ville spela. Allt var så rätt och så fint, så varför blev det inte bra då??? Jag vet inte, men jag vet att Impossible creatures suger värre än Paris Hilton......

Kom igen nu, lätta på ert samvete och spy galla över spel som förstört er dag när ni först provade det...
Citera
2008-02-24, 02:11
Medlem
Rastapappans avatar
Kan inte lägga ut en precis lista men..

Assanssins Crees - Bara skit

Crysis - Bara grafik, spelkänsla kass.
Citera
2008-02-24, 02:22
Medlem
HC47s avatar
Ha! TS, du tror att folk kommer gnälla på dig för BF2. Jag lär få höra gnäll för detta.

5. Hitman 3 - Contracts: Det var seriens svarta får. De andra tre är helt underbara.
4. Neverwinter Nights 2 - Mask of the Betrayer: En expansion som verkligen inte mötte mina förväntningar. Intressant story men alldeles för enformigt.
3. Elder Scrolls IV - Oblivion: Ska jag vara ärlig så förstår jag inte vad folk hurrar över. Visst, sjukt snygg grafik med roliga uppdrag. Men vafan, vad är det för jävla klass/level-system!? Helt värdelöst!
2. Warhammer - Mark Of Chaos: Dryyyygt och trååååkigt...

Nu kommer folk bli vansinniga.

1. Crysis: Efter allt jävla oväsen om Crysis hit och Crisys dit så hade jag grymt höga förväntningar på det. Ja, det var kul. Den coola rustningen ger ju en del spelglädge. Men usch, så kort det var. Jag trodde det skulle vara typ dubbelt så långt.

En blev det som vilket FPS som helst efter ett tag. *pang pang*, du är död. Sen har vi ju det där med AI:n

Gå nu inte massa OT och gnäll på mig!
Citera
2008-02-24, 02:35
Medlem
pjalles avatar
Fable. För lätt, för kort. Men det var härlig känsla i det.

Halo 2. Efter att ha älskat Halo 1 kampanjen och kört igenom den ett tiotal gånger med polare, och sen spela igenom Halo 2 kampanjen blev jag riktigt besviken. Visst, multiplayern är nog den bästa i världshistorien (matchmaking, party, custom games) men kampanjen var fruktansvärd. Det var roligt när man spelade som Master Chief, men när man spelade som Elite (80% av kampanjen) sög det fruktansvärt.

Call of Duty 3. CoD 1 och CoD 2 var mästerverk både Single-Player och Multi-Player så sög CoD 3 något enormt. Andra som utvecklade det dock.

Streets of Rage 3. Streets of Rage 2 var ett mästerverk, och så sög 3an, som till och med hade sämre grafik än tvåan!

Neverwinter Nights 2. Jävla piss-spel. Neverwinter Nights var ett klockrent multiplayerspel, riktigt kul att spela på en RPG server, med välutvecklade klasser och coola magier. Neverwinter Nights 2 hade inte ens röster som man kunde välja att säga när man ville....
Citera
2008-02-24, 04:02
Medlem
Megalomanias avatar
Kom ihåg att motivera era svar. Annars försvinner de spårlöst.

/ Moderator
Citera
2008-02-24, 04:15
Medlem
Megalomanias avatar
Street Fighter III - Efter 3492 uppdateringar och dubbelt så många spin-offs kom så äntligen en riktig uppföljare till det besta fightingspelet någonsin men det var en enda stor besvikelse från början till slut. Till att börja med saknades alla klassiska karaktärer utom Ryu och Ken och bara det var oförlåtligt. Det var på tok för komplicerat för fungera som 2D-fighting och det led något extremt av obalanserade matcher.

Snake's Revenge - Jag älskade verkligen Metal Gear till NES och när uppföljaren var på G gick jag verkligen och längtade efter att få läga vantarna på det. Sedan visar det sig att de totalt knullat bort allt som var så bra med originalet. Att det sedan framkom att det faktiskt fanns en riktig uppföljare som inte var tillgängligt annat än för MSX-ägare i Japan gjorde inte saken bättre.

Alundra 2 - Borta var den gemytliga Zeldaformeln som ersattes av ett pisstråkigt 3D-koncept som såg förjävligt ut och var näst intill ospelbart.
Citera
2008-02-24, 04:37
Medlem
Maniks avatar
Jag kommer endast på två, uppdaterar när jag tänkt ut fler.

Silver; Assasins Creed! Herregud vilket skitspel. Efter allt man hade hört (jag köpte, i princip, mitt PS3 endast på grund av att jag var så sugen på det spelet) förväntade man sig något extraordinärt. Visst, grafiken äger, men enformigare spel får man verkligen leta efter. Spelade ungefär en dag, inte spelat sen dess. Blev less på det med en gång.

Guld; Killer Instinct till Nintendo 64. Killer Instinct till SNES är än idag en av mina absoluta favoritspel. Jag var som en 5-åring på julafton när jag var på väg hem för att spela mitt underbara köp till N64. Tyvärr sög det. "Den där" känslan var obefintlig. Spelet var förstört, mardrömet ett faktum!
Citera
2008-02-24, 06:15
Medlem
askers avatar
Half-Life 2 och Mario Kart: Double Dash är uppföljare till två av mina absoluta favoritspel, och båda gjorde mig otroligt besviken. Half-Life 2 hade inget av det som gjorde ettan bra. Tråkiga vapen, ointressant story, dålig AI, och hela spelet känns som en demonstration av den licenserade fysikmotorn. Att flytta bråte från en dörröppning är inte pussellösning!

Mario Kart: Double Dash är verkligen typexemplet på att vi lite seriösare spelare går en dyster framtid till mötes. Här har allt som har med tävlingsmässigt spel att göra tagits bort till förmån för ett enklare, grundare gameplay som man lätt ska snappa upp, även under berusat tillstånd. Banorna är inte uformade för att fungera att tävlingsköra på utan är istället en kavalkad av tramsiga hinder och utsmyckning som närmast framkallar epilepsianfall.

Deus Ex: Invisible War måste ju förtjäna något slags hedersomnämnande som det spel som blivit absolut mest våldtaget av den pågående konsollifieringen. Allt som gjorde ettan bra är borttaget, fansen får ta den i baksätet till förmån för alla, uppenbarligen i speltillverkarnas ögon lågintelligenta, konsollspelare. Ett riktigt skräckexempel.
Citera
2008-02-24, 14:04
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Att det sedan framkom att det faktiskt fanns en riktig uppföljare som inte var tillgängligt annat än för MSX-ägare i Japan gjorde inte saken bättre.

Det är inte första gången man hör det. De är värre patrioter än amerikaner.
Citera
2008-02-24, 14:06
Bannlyst
assassins creed håller jag med om! fruktansvärt hypat och snyggt spel men ack så tråkigt och enformigt det är.. väldigt synd
Citera
2008-02-24, 15:27
Medlem
SkinnyFistss avatar
Har svårt att komma på särskillt många, även om det knns som att jag gång på gång blir besviken på spel. Jag tar de fem jag kommer på i en ungefärlig ordning:

5. Metal Gear Solid 3
Ett otroligt bra spel rent handlingsmässigt. Det har ju dessutom en hel del intressanta spelelement. Synd bara att spelbarheten dör pga ett idiotiskt "survival"-system som innebär att man en gång i minuten måste gå in i en ganska seg meny och latja runt med mat (lite småkul men ändå rätt menlöst), diverse skador (kul att pausa spelet mitt i en bosstrid för att lägga bandage?), kamouflage (som är ett roligt spelelement men drygt som tusan att byta varenda gång omgivningen byter färg) och den oförlåtliga ryggsäcken (som inte fyller någon som helst funktion utan bara gör spelet mer långtradigt).
Dessutom så hade orginalet den sämsta kameravinkeln ever. Man var tvungen att gå fram några meter, använda första-persons-kameran ett tag för att se att kusten var klar, krypa fram några meter till, använda FPV-kameran igen, krypa fram lite till etc.
Visserligen blev det bättre ju mer man vande sig vid spelet, men det var fortfarande ren idioti.

4. Silent Hill 3
Läskigt och artistiskt mycket bättre än det mesta som slängs ut på spelmarknaden. Tyvärr är det så uppenbart att Team Silent börjar bli sellouts här. Mer focus på strider och en mycket enklare handling än i de tidigare spelen gör att det känns som en liten del av spelets själ stulits ifrån det.

3. Final Fantasy VIII
Jag var inte besviken första gångerna jag tog mig igenom spelet. På den tiden älskade jag det. Så spelade jag FFIX ett tag och kände för att återgå till mina fantastiska minnen i åttan. Jag bemöts av oinspirerade dialoger och ett totalsabbat stridssystem som har så mycket potential, men tyvärr gör att man kan döda allt i ett slag efter några timmars spelande.

2. Silent Hill 4
Det kändes först på sätt och vis som att Team Silent ville återgå till den gamla känslan och vara lite orginella. Visst var spelet orginellt. Det är dock det enda spelet lyckas med. Det finns INGENTING i spelet som är så bra som det hade kunnat vara. Allting är trasigt och halvdant. Lagom frustrerande.

1. Fahrenheit
Jag väntade mig ett mästerverk, jag fick ett försök att kombinera så många Hollywood-klyshor som möjligt i ett och samma spel, samt en helt värdelös handling halvägs in i spelet.
Citera
2008-02-24, 15:48
Medlem
roaders avatar
Mass Effect - eftersmaken är inte alltför god tyvärr, får hoppas på underverk i de senare spelen då storyn är dess starka sida.
Senast redigerad av roader 2008-02-24 kl. 16:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in