• 1
  • 2
2008-02-19, 14:11
Medlem
slutagnälls avatar
Flashback behöver ett underforum för arkitektur och stadsplanering!

Eftersom det idag inte finns någon lämplig plats att diskutera detta på flashback.
Citera
2008-02-19, 14:20
Medlem
Calico Jacks avatar
Håller med!
Citera
2008-02-19, 14:22
Bannlyst
Varför funkar inte det här http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=54 forumet?
Citera
2008-02-19, 14:23
Medlem
Bestinnans avatar
Min farsa skulle garanterat börja hänga på flashback då.
Citera
2008-02-19, 14:24
Medlem
bra idé!
Citera
2008-02-19, 14:26
Medlem
Jag vet inte riktigt. Känns som om det blir svårt att konkurrera med skyscrapercity.com där. De har ju ett nordiskt forum där som diskuterar sådana frågor. Men visst, det vore väl trevligt med fler sådana diskussioner på FB.
Citera
2008-02-19, 14:49
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Flashback behöver ett underforum för arkitektur och stadsplanering!

Eftersom det idag inte finns någon lämplig plats att diskutera detta på flashback.
Det effektivaste sättet att få till en ny avdelning är att länka till en riklig mängd existerande trådar i ämnet. Rota fram trådar om arkitektur och stadsplanering, och posta sedan länkarna här. Det går utmärkt att starta ordentliga trådar och sedan länka till dem också. Bevisa alltså att Flashback verkligen "behöver" en separat avdelning för ämnet.

Jag personligen tycker f.ö. att det vore juste om en sådan avdelning tog sig. Valv är fantastiskt trevligt
Citera
2008-02-19, 16:59
Medlem
slutagnälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Varför funkar inte det här http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=54 forumet?
Därför att det behövs ett eget forum för att det ska bli någon diskussion. Anknytningen till de andra ämnena som diskuteras i det där forumet är ganska svag. Det är inte ur perspektivet hållfasthetslära jag vill diskutera arkitektur.

Citat:
Ursprungligen postat av namram
Jag vet inte riktigt. Känns som om det blir svårt att konkurrera med skyscrapercity.com där. De har ju ett nordiskt forum där som diskuterar sådana frågor. Men visst, det vore väl trevligt med fler sådana diskussioner på FB.
Konkurrera? Fb:s målsättning har väl aldrig varit att konkurrera?

Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Det effektivaste sättet att få till en ny avdelning är att länka till en riklig mängd existerande trådar i ämnet. Rota fram trådar om arkitektur och stadsplanering, och posta sedan länkarna här. Det går utmärkt att starta ordentliga trådar och sedan länka till dem också. Bevisa alltså att Flashback verkligen "behöver" en separat avdelning för ämnet.

Jag personligen tycker f.ö. att det vore juste om en sådan avdelning tog sig. Valv är fantastiskt trevligt
Jo, men mig veterligen finns det inte så jättemånga trådar, just för att det inte finns något bra ställe att diskutera på. Om jag kommer till detta forum och vill diskutera stadsplanering, var ska jag leta då? - Ingen aning, vilket borde vara bevis nog. Och var ska jag starta trådarna?
Citera
2008-02-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Konkurrera? Fb:s målsättning har väl aldrig varit att konkurrera?
Det blir ju en oundviklig "konkurrens", och tyvärr passar det forum som efterfrågas dåligt på Flasback eftersom man inte kan posta bilder direkt i trådarna. Mycket diskussioner kring arkitektur osv. kräver ju att man länkar in bilder osv. men det blir ju outhärdligt utan att bilderna syns direkt i tråden. Jag vet att man kan fixa i Firefox så att bilderna syns, men hur många orkar göra det?
Citera
2008-02-19, 17:35
Medlem
Fan ockss avatar
Citat:
Jag håller inte med resonemanget. Flashback öppnar och stänger nya forumdelar beroende på om det finns tillräckligt med intresse bland flashbacks medlemmar och för det är lättare att navigera bland isolerade ämnen än om allt var samlat i en röra.

Om man ska följa ditt resonemang vägen ut kanske man borde ta och lägga ned politikforumen också, eftersom man diskuterar politik på DH. Eller spelforumen, eftersom man kan diskutera spel på Swec eller PCG. Till exempel.

Med det sagt så vet jag dock inte om ett så pass begränsat diskussionsområde kan bära upp en egen forumdel. Det får andra reda ut.
Citera
2008-02-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fan också
Jag håller inte med resonemanget. Flashback öppnar och stänger nya forumdelar beroende på om det finns tillräckligt med intresse bland flashbacks medlemmar och för det är lättare att navigera bland isolerade ämnen än om allt var samlat i en röra.

Om man ska följa ditt resonemang vägen ut kanske man borde ta och lägga ned politikforumen också, eftersom man diskuterar politik på DH. Eller spelforumen, eftersom man kan diskutera spel på Swec eller PCG. Till exempel.

Med det sagt så vet jag dock inte om ett så pass begränsat diskussionsområde kan bära upp en egen forumdel. Det får andra reda ut.
Som jag skrev innan (du kanske missade att läsa det?) så kommer en sådan forumdel aldrig att bli särskilt bra, eftersom bilder inte kan ses direkt i tråden. Flashbacks delforum om dessa frågor kommer aldrig att bli lika bra som Skyscrapercity på grund av detta. Därför tycker jag inte att det är något att satsa på. Jag tycker alltid att Flashback ska satsa på att bli nummer ett inom varje område. Det kan man aldrig bli i detta fall.
Citera
2008-02-19, 18:07
Medlem
slutagnälls avatar
Citat:
Det blir ju en oundviklig "konkurrens", och tyvärr passar det forum som efterfrågas dåligt på Flasback eftersom man inte kan posta bilder direkt i trådarna. Mycket diskussioner kring arkitektur osv. kräver ju att man länkar in bilder osv. men det blir ju outhärdligt utan att bilderna syns direkt i tråden. Jag vet att man kan fixa i Firefox så att bilderna syns, men hur många orkar göra det?
Det är väl knappast ett problem. Det finns en enorm mängd bildtrådar på fb (typ hela "Modeller, paparazzi och kändisbilder"-forumet) för man kan ju faktiskt länka till bilder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in