2008-01-13, 18:41
Bannlyst
Har kommit över några Roche 2, vita runda och med fyra skåror, som ett kors, på baksidan. Nån som vet om dessa är valium, rohypnol eller iktorivil?
Citera
2008-01-13, 18:47
Bannlyst
Det är IKTORIVIL, innehållandes det aktiva ämnet KLONAZEPAM. Roche är LÄKEMEDELSPRODUCENTEN och 2:an står för styrkan i milligram.
Citera
2008-01-13, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensamseglaren
Det är IKTORIVIL, innehållandes det aktiva ämnet KLONAZEPAM. Roche är LÄKEMEDELSPRODUCENTEN och 2:an står för styrkan i milligram.

Tackar för svaret!
Citera
2008-01-14, 01:12
Medlem
Blue_berrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamseglaren

Sakta i backarna, för nu i jultiderna har jag käkat rätt så mkt flödder och det har cirkulerat mkt iktorivil OCH roppe 2r, båda ser precis likadana ut och jag trodde först att dom som sade sig ha roppar inte visste vad dom pratade om, men efter att själv ha hållt i flera stycken hundraburkar med både iktrovil och rohypnol 2r från roche så kan jag konstatera detta, på en av dom (rohypnol om inte mitt perfekta minne sviker) så är det två stycken små små prickar på den släta sidan under texten. Mvh..
Citera
2008-01-14, 08:19
Medlem
laserlasses avatar
Citat:

Helt rätt

http://www.fass.se/LIF/tabletter/tab...19741101000060
IKTO

http://www.fass.se/LIF/tabletter/tab...19880205000146
Flunitrazepam

Och slutligenFluscand
Teva
Tablett 1 mg

(Vita plana, med brytskåra, diameter 7 mm, märkta phi beta 614)

Beroendeframkallande medel.
Iakttag största försiktighet vid förskrivning av detta läkemedel.

Särskild receptblankett krävs

Sömnmedel och lugnande medel, bensodiazepinderivat.
Senast redigerad av laserlasse 2008-01-14 kl. 08:22.
Citera
2008-01-14, 09:16
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Har kommit över några Roche 2, vita runda och med fyra skåror, som ett kors, på baksidan. Nån som vet om dessa är valium, rohypnol eller iktorivil?

Prickar på båda sidor av tvåan lika med iktorivil. En ring runt tvåan lika med rohypnol. Valium har en vanlig mittskåra och roche 2 tryckt på framsidan.
Citera
2008-01-14, 12:55
Medlem
j0h2ns avatar
Efterblivna människor att uttrycka sig säkert om att det är ikto, när det lika jävla gärna kan vara roppar..

Jävligt gulligt att länka fass som någon allvetare också, eftersom inget flödder importeras....
Citera
2008-01-14, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blue_berry
på en av dom (rohypnol om inte mitt perfekta minne sviker) så är det två stycken små små prickar på den släta sidan under texten. Mvh..

Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Prickar på båda sidor av tvåan lika med iktorivil. En ring runt tvåan lika med rohypnol. Valium har en vanlig mittskåra och roche 2 tryckt på framsidan.

På dem jag har är det en prick på varje sida av 2:an i alla fall, nu säger ju ni emot varandra, men blue_berry tror att det roppar och himmler verkar säker på att det är ikto, så jag drar slutsatsen att det är ikto då. Mycket starka är dem, jag tog en fjärdedel med utgångsläget astjackad och somnade på det.
Citera
2008-01-14, 18:24
Medlem
j0h2ns avatar
Då är det alltså Iktorivil.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...&UserTypeID=2#

Finns bild där. På Rohypnol 2mg är det istället en ring runt 2an.
Citera
2008-01-14, 19:23
Bannlyst
Ja, men precis sådär ser dem ut. De finns tydligen i både 0,5 mg och 2 mg men jag antar att de jag har är 2 mg eftersom det är fyra skåror, och av styrkan att döma. Kranen sa att det är dem starkaste (vilket jag brukar ta med en nypa salt när det gäller kranar), och det verkar stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in