2007-11-02, 04:09
Bannlyst
hejhej, jag behöver tips om hur man kan sluta äta godis. Jag äter nästan godis varje dag, -> beroende <- jag är rädd för att bli tjock och få diabetes eller annan sjukdom. så vad är erat råd?

*visste inte vart jag skulle posta denna tråd, chansade bara*
Citera
2007-11-02, 04:15
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupiid
hejhej, jag behöver tips om hur man kan sluta äta godis. Jag äter nästan godis varje dag, -> beroende <- jag är rädd för att bli tjock och få diabetes eller annan sjukdom. så vad är erat råd?

*visste inte vart jag skulle posta denna tråd, chansade bara*
Köp Chrome (stavning antagligen fel) men de vet vad det är på hälsokostaffärerna. Det har minskat mitt godissug som fan. Jag ät kopiösa mängder dagligen innan. Tabletter du tar 1 g dagligen.
Citera
2007-11-02, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Köp Chrome (stavning antagligen fel) men de vet vad det är på hälsokostaffärerna. Det har minskat mitt godissug som fan. Jag ät kopiösa mängder dagligen innan. Tabletter du tar 1 g dagligen.

Fungerar de verkligen? Tar de bort allt godissug? Även om man dricker kaffe (som ökar suget efter sötsaker)? Och har det några andra konstiga sid-effekter?
Citera
2007-11-02, 09:06
Medlem
l00zekks avatar
Kan du inte utveckla lite om ditt beroende, det vore intressant och lärorikt. Vad skulle det kunna jämföras med?
Citera
2007-11-02, 13:35
Medlem
spudwishs avatar
Citat:

WAHAHAHAHA!!! Krom funkar inte på det viset och har inte sån avgörande effekt, plus att 1g är en enorm överdos.
Citera
2007-11-02, 14:09
Medlem
mirkus avatar
Du får antigen trappa ner eller sluta tvärt. Jag slutade tvärt och det funkade för mig men jag kan rekomendera att börja med så mkt lightprodukter som möjligt. (Som ersättning dvs )
Citera
2007-11-02, 14:16
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirku
Jag slutade tvärt och det funkade för mig...
Delvis samma här, ersatte allt snask med en extra måltid istället eller ett par kg frukt.
Citera
2007-11-02, 14:33
Medlem
Som en van jojo ätare av godis ( Äta mycket sen sluta tvärt och så fortsatt) så kan jag ge dig rådet att sluta helt. Det funkar inte att ge sig själv 1 ätardag och sen tro att man ska kuinna fortsätta att inte äta resten av dagarna. Just nu så har jag lagt allt onyttigt totallt. Det går inte för mig iaf att äta 1 dag och sen strunta i resten.
Citera
2007-11-02, 14:34
Medlem
vänta lite nu.. pratar vi om samma chrome som kan sparayas på väggar och boffas? Haa, den skiten hör inte hemma på en hälsokostaffär isf.

Citat:
Citera
2007-11-02, 14:43
Medlem
Psyko Dads avatar
http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Mineraler/Krom/Bio-Chrom.htm
Man upphör inte att förvånas av idioter.
Citera
2007-11-02, 14:49
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
WAHAHAHAHA!!! Krom funkar inte på det viset och har inte sån avgörande effekt, plus att 1g är en enorm överdos.

Du kunde inte låta honom njuta av sin placeboeffekt? Du var tvungen att pajja för honom ?

On-topic. Finns det inga frukt eller bär du gillar? Godis imiterar ju i stort sett smaker från frukter/bär varför inte köpa the real thing så att säga? Typ jordgubbar, druvor eller liknande samt äta mackor eller något istället.
Citera
2007-11-02, 16:34
Medlem
udozs avatar
light-läsk när du är sötsugen på vardagar, och käka godis 1 dag i veckan. lätt som fan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in